Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Mitől lesz vonzó a Corvinus a külföldi diákok számára?

Matt Jansennel, a külföldi hallgatók toborzásáért felelős vezetővel beszélgettünk

Az élhető Budapest, az új szakok és az egyetem jó hírneve lehet az, amire felépítik a következő években a Corvinus nemzetközi imidzsét. Matt Jansennel, a külföldi hallgatók toborzásáért felelős vezetővel beszélgettünk. Matt Jansen tavaly szeptemberben csatlakozott a Budapesti Corvinus Egyetem csapatához, fiatal kora ellenére már kilenc évnyi tapasztalattal rendelkezik diáktoborzás területén. A University of Leeds-en szerzett diplomát, majd a London School of Business and Management egyetemen dolgozott, amely később nevet változtatott Bloomsbury Institute Londonra, innen érkezett Corvinushoz.

Budapesti Corvinus Egyetem

 
Matt Jansen elmondta, hogy jelenleg 16 százalék a külföldi diákok aránya a Corvinuson, ami a teljes régiót tekintve magas értéknek számít. Ez részben a Stipendium Hungaricum ösztöndíjnak köszönhető: az ösztöndíjjal 80 különböző EU-n kívüli országból érkezhetnek diákok Magyarországra, a Corvinus pedig különösen az ázsiai, afrikai, közel-keleti és latin-amerikai országokból érkező diákok körében népszerű.

Facebook hirdetések helyett partneri kapcsolatok

A külföldi diákok toborzása a Corvinus nemzetköziesedéssel kapcsolatos stratégiájának egyik kulcseleme. Az egyetem 2025-ig 20-25 százalékra szeretné növelni a nemzetközi diákok arányát az egyetemen, de itt korántsem arról van szó, hogy csak a statisztikai mutatókat szeretnék feljebb tornászni. Sokkal inkább az a cél, hogy fokozatosan változtassanak a Corvinusra érkező nemzetközi diákság összetételén a sokszínűség jegyében, és a környező országokból csábítanának ide még több hallgatót.

Szeretnénk Közép- és Kelet-Európából a legjobb képességű diákokat idecsábítani, erre pedig külön stratégiát kell építenünk” – mondta Matt Jansen, majd kifejtette, milyen lépések szükségesek ehhez. Az utóbbi időszakban felmértük a piacot, és arra jutottunk, hogy először a Corvinus márkát kell ismertebbé tennünk Csehországban, Lengyelországban vagy éppen Horvátországban. Elkölthetnénk rengeteg pénzt digitális marketingre, de amíg nem alapoztuk meg az ismertségünket, nem lenne értelme – állítja Matt.


Facebook hirdetések helyett előbb az országok top középiskoláival építenének ki partneri kapcsolatokat. Öt ország ötven legjobb középiskoláját keresik fel, és ajánlanak fel ösztöndíjas helyeket a Corvinuson. „Együttműködéseket szeretnénk indítani, amelyből mindkét fél profitálhat. Az oktatóink tarthatnak náluk előadásokat, mi megjelenhetnénk a felületeiken, miközben a legjobb diákok ösztöndíjjal a Corvinuson folytathatnák tanulmányaikat” – magyarázta Matt, milyen együttműködést képzel el az iskolákkal. A teljes Közép- és Kelet Európai régiót szeretnék megcélozni, de elsősorban Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország és Szerbia középiskoláival keresnének partneri kapcsolatokat.

Egyszerűbb jelentkezés kell


A külföldi diákok jelentkezése tavalyhoz képest jelentősen megugrott, ami köszönhető a kommunikációs csapat külföldi kampányának, valamint annak, hogy elkezdték egyszerűsíteni a felvételi folyamatot. Az idei évben 8-szoros növekedést láthattunk a jelentkezők között, ami azt jelentheti, hogy akár 5-600 külföldi hallgató kezdheti meg a tanulmányait ősszel a Corvinuson.

Matt Jansen szerint az infrastrukturális fejlesztések elengedhetetlenek ahhoz, hogy több külföldi hallgatót vonzzon az egyetem. Egy amerikai intézményhez képest sokkal bonyolultabb külföldiként magyar egyetemre jelentkezni, éppen ezért szeretnénk a folyamatot jelentősen leegyszerűsíteni. Azok a kimagaslóan tehetséges diákok, akiket szeretnénk Budapestre csábítani kitűnő ügyfélkezelést és infrastruktúrát várnak el, mindkét tekintetben kell még fejlődnünk – fogalmazott Matt Jansen.


A jelentkezéshez minél egyszerűbb űrlap kitöltése és teljesen világos felvételi kritériumokra van szükség, ügyfélkezelésben pedig gyors, hatékony, érthető és a problémákat megoldó válaszokat kell adnia az egyetemnek. Ha mindez megvalósul, teljesülhet az egyetem célkitűzése a külföldi hallgatói létszám fokozatos növekedésével és a legtehetségesebb közép- és kelet-európai diákok Budapestre csábításával.

 

Olcsó, gyönyörű és élhető város

Matt szerint Budapest hírnevére és a város adottságaira mindenképpen érdemes építeni, hiszen sok nemzetközi diák pontosan olyan várost keres, mint Budapest, amikor külföldön szeretne tanulni: „A nyugati árszínvonalhoz képest olcsóbb a lakhatás, rengeteg jó minőségű éttermet és vendéglátóhelyet találunk itt, valamint az aktív szociális élet is csábító lehet, ezen kívül pedig az egyetem olyan diplomát ad, amivel könnyen lehet a munkaerőpiacon érvényesülni”.

A fent felsoroltakon kívül pedig az egyre több angol nyelvű képzés, valamint az innovatív specializációk is megfelelő vonzerőt jelenthetnek.

Matt elmondta, hogy nagy verseny várható a következő években a jó képességű hallgatókért, a zágrábi, a ljubljanai és a varsói üzleti egyetemeket, valamint az ELTE közgazdasági képzéseit is a Corvinus riválisaként emelte ki, ezért szerinte a Corvinusnak a következő években tovább kell emelnie oktatási színvonalát és meg kell alapoznia nemzetközi ismertségét. Szerinte, ha végrehajtja az intézmény a közösen kidolgozott stratégiát, évről évre egyre több külföldi hallgatóval számolhatnak  

Vágólapra másolva
GEN.:2021.09.21. - 01:24:20