Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

„Még az erősen konzervatív bankszektort is megmozgatja a technológiai forradalom”

Interjú a digitális ügyintézés népszerűségéről

Elképzelhető, hogy a digitális ügyintézés és a mesterséges intelligencia térhódítása a bizalomigényes szektorok működését is átalakítja? Tartogathat a jövő emberek helyett robot ügyintézőket? Interjúnkban a bankfiókok jövőjéről beszélgettünk Józsa Judit és Király István Márk corvinusos hallgatókkal, akik a digitális technológiákkal kapcsolatos vélekedéseket vizsgáló tanulmányukkal első helyezést értek el „A jövő ma kezdődik” versenyen.

Budapesti Corvinus Egyetem

 Milyen jövő vár a pénzügyi szektorra? A nemzetközi verseny és a növekvő online igények miatt a bankok a digitális technológiák irányába mozdulnak el, és ez az ügyfélkapcsolatokat is érinti. Józsa Judit és Király István Márk Corvinusos hallgatók esettanulmányukban a digitális technológiák fogyasztói megítélését és elfogadottságát vizsgálták a pénzügyi szektorban, mellyel „A jövő ma kezdődik” versenyen első helyezést értek el.

Milyen lesz a jövő bankja?

„Még az erősen konzervatív bankszektort is megmozgatja a technológiai forradalom”, ennek hatását fogyasztói oldalról is érezzük, a változásban ugyanakkor a tanulmány alapján két, egymásnak ellentmondó szempont jelent meg. Ahogy Király István fogalmaz,

„Olyan ellentmondásos pontok derültek ki, hogy miközben a bankoknak költéscsökkentési szempontból érdekük a folyamatok digitalizálása, a fő bevételi forrást még mindig a személyes értékesítés jelenti.”

Egyfelől tehát a költséghatékonyság gyorsítja az átállást, másfelől viszont a bevételek nagy része még mindig a személyes értékesítésen alapul. 

Érdekes ellentét bontakozik ki a szakértők és a fogyasztók álláspontja között is:

A szakértői interjúk alapján a bankfiókok mérete valószínűleg csökkeni fog a jövőben, ahogy a digitális technológiák egyre jobban elterjednek. A fogyasztók ugyanakkor sok esetben jobban preferálják a személyes tanácsadást, például olyan esetekben, ahol az észlelt kockázat magas, vagy úgy érzik, szakértelem hiányában jelentős veszteséget szenvedhetnek el.



Az utóbbi különösen igaz befektetések vagy hitelfelvétel esetén, ahol a bizalom nagyon fontos.

„Ha bemegyünk egy bankba, a tanácsadó ránéz a portfoliónkra, általában ajánl egy számunkra megfelelő biztosítást, csomagváltást vagy hitelterméket. Ez a folyamat továbbra is fontos az ügyfeleknek, ami némileg ellentmond az online átállásnak. A bankok ugyan szeretnék a fogyasztókat a digitális megoldások felé terelni, de a személyes kontaktok megtartása is érdekük. Kérdés, hogyan oldják ezt fel a jövőben.”


Szerző: Kovács Máté

A teljes interjú a Közgazdász Online hallgatói blogon olvasható.

Vágólapra másolva
GEN.:2021.09.16. - 22:02:17