Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a hírekhez

Könnyebb és kényelmesebb lesz az ügyintézés

Október 19-től jelentősen megváltozik a Corvinus hallgatóinak élete, elindul ugyanis az „Intézd online!” digitális platform, amely lehetőséget nyújt a különböző hallgatói tanulmányi ügyek egykapus ügyintézésére.

Budapesti Corvinus Egyetem 

Major Péter, a Hallgatói Szolgáltatások Vezetője elmondta, egy modern, 21. századi, a hallgatók valós igényeire reagáló digitális ügyintézési rendszer kel életre, jelentősen megkönnyítve ezzel a diákok mindennapi életét.

„Rengeteg időt és energiát spórol a hallgatóknak. Gyakorlatilag azokat az ügyeket, amelyeket ez idáig kizárólag személyesen tudtak elintézni, és muszáj volt nyitvatartási időben felkeresni a Hallgatói Irodát, most egyszerűen, gyorsan, kényelmesen, online tudják lebonyolítani” 

  – mondta Major Péter. Az alapszakos, a mesterszakos és a részidős képzésen részt vevő hallgatók dedikált felületet használhatnak, egy legördülő menüsorból választhatják ki az őket érintő ügyet, kérdést, például egy adott igazolás beszerzése vagy egy adott kérvény kitöltése, esetleg szakmai gyakorlatra való jelentkezés kapcsán. Az ügytípus kiválasztását követően vagy azonnali választ kapnak a kérdésükre, vagy felvehetik a kapcsolatot a Hallgatói Iroda munkatársaival.  

A cél, hogy a hallgató bárhol kényelmesen és gyorsan megtaláljon minden olyan számára releváns tanulmányi információt, amelyről korábban a Hallgatói Iroda koordinátorai leginkább személyesen tájékoztatták a hallgatókat.

„Amellett, hogy egy-egy ügyintézéssel kapcsolatban minden releváns információt megtalálnak majd, vagyis, hogy bizonyos ügyeknek mik az előfeltételei, milyen dolgokra kell odafigyelni, milyen dokumentumokra van szükség, azokat hol találja a hallgató, azon nyomban kezdeményezhetik is az ügyintézést. Ráadásul nem kell már keresgélni, ki az illetékes az adott kérdésben, mi a mail címe a kollégának, vagy mikor van ügyfélfogadási idő, a rendszeren keresztül bárki azonnal üzenetet tud küldeni az adott kérdésben leginkább kompetens személynek” 

– magyarázta a Hallgatói Szolgáltatások Vezetője, hozzátéve, az üzenet küldését követően a munkatársak fogják felvenni a hallgatóval a kapcsolatot.

A különböző képzésre járó hallgatók különböző linkeken keresztül érhetik el az új rendszert, melyet kizárólag a stud-os e-mail címükkel az office-ba belépve tudnak majd használni.

Magyar nyelvű alap- és mester képzésre járó hallgatók itt érhetik el a rendszert.

Angol nyelvű alap és mesterképzésre járó hallgatók ezen a linken találják a kitölthető formot.

Levelező és esti munkarendű képzésekre járó hallgatók pedig itt tudják igénybe venni a szolgáltatást.

Budapesti Corvinus Egyetem 

Bizonyos esetekben elengedhetetlen a személyes találkozó, de vége a hosszú várakozásnak

Bizonyos ügyeket, mint például az ideiglenes diákigazolvány átvétele vagy eredeti, lepecsételt hallgatói jogviszony igazolása továbbra is csak személyesen lehet intézni, azonban az jelentős változás, hogy nem kell bizonytalan ideig várakozni a Hallgatói Iroda előtt, ugyanis online lehet időpontot foglalni: a hallgató a számára megfelelő időben, várakozás nélkül tudja gyorsan és hatékonyan elintézni, amire szüksége van. Segíti az ügymenetet az is, hogy már az időpontfoglaláskor értesülnek a diákok arról, mivel kell előzetesen készülniük annak érdekében, hogy a személyes ügyintézés még gördülékenyebb lehessen.

A Neptunból is le lehet tölteni a hallgatói jogviszony igazolást

Újdonság az is, hogy a hallgatók mostantól a hallgatói jogviszony igazolást letölthetik saját maguknak szkennelt formában a NEPTUN-rendszerből. Ez tökéletes megoldás, ha nem szükséges, hogy eredeti pecséttel és aláírással legyen az irat ellátva, és ha amúgy is elektronikusan kell feltölteniük/elküldeniük azt.

Folyamatosan fejlesztik a rendszert

„Mindez a változások sorában csupán az első lépés. Fontos, hogy a rendszert a hallgatók visszajelzései és igényei alapján folyamatosan fejlesztjük” – hangsúlyozta Major Péter. Minden ügyintézés során kérni fogják a hallgatókat, hogy osszák meg tapasztalataikat, véleményüket. Ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy tökéletesítsék a rendszert, hogy az minél inkább kiszolgálja a diákok igényeit.

„Előzetesen készítettünk egy felmérést, amiből egyértelműen kirajzolódott, hogy olyan ügyintézési rendszerre van szükség, amely digitális, rugalmas, hogy a hallgatóknak ne kelljen egy-egy probléma megoldásával a Hallgatói Iroda nyitva tartására várni, és hogy lehetőségük legyen értékelni a szolgáltatást. Első körben mindez biztosítva lesz, de mindig van hová fejlődni” 

– mondta a Hallgatói Szolgáltatások Vezetője. Az elképzelés ugyanis az, hogy fokozatosan automatizálnak minden olyan adminisztrációs ügymenetet, amelyet csak lehet, és hogy a jövőben a Tanulmány Iroda koordinátorai az adminisztrációval kapcsolatos feladatok helyett inkább a hallgatók tanulmányi előmenetele szempontjából segítsék majd a Corvinusosokat, például, hogy mikor, melyik szabadon választható tárgyakat vegyék fel, vagy épp abban támogassák őket, hogy kihasználhassák a nemzetközi lehetőségeket az egyetemen.

„Azt szeretnénk, ha a Hallgatói Iroda munkatársai a folyamatok menedzselése helyett minél inkább az egyes hallgatókra tudjanak összpontosítani” – jegyezte meg Péter.

Vágólapra másolva