Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Készségalapú kommunikációs modell válthatja le a 20. század kommunikációs tréningjeit

Mitől eredményes az üzleti kommunikáció? Mitől az a tudománykommunikáció? Hogyan oktassuk kommunikációra a jövő generációit a növekvő robotizáció korszakában? Kutatási eredmények alapján állított össze a hagyományos kommunikációs megközelítéssel gyökeresen szakító módszertani kézikönyvet a Corvinus két neves oktató-kutatója.
Corvinus 

Játékos, izgalmas, élményalapú tanulásra ösztönöz a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet és az NMHH Médiatudományi Intézetének szakmai együttműködésében készült, megközelítésében újszerű kommunikációra nevelő kötet, amely az üzleti működésben alkalmazott innovatív megközelítésekkel és módszerekkel foglalkozik.

Az üzleti innovációk alapja és kiindulópontja a tudomány, a tudomány egyik – és nem csak pénzügyi – hajtóereje pedig az üzlet. A kötet e két terület egyébként etikai és anyagi kihívásoktól sem mentes kapcsolatát egyetlen szóban kívánja megragadni: a kommunikációban. Az egyre táguló, egyszersmind töredező médianyilvánosságban a kommunikáció megújuló kihívást jelent a sikeres és etikus üzleti működés számára csakúgy, ahogyan az érthető és megélhető tudomány számára.

Az üzleti kommunikáció és a „tudománykommunikáció” eredményességét, sikerességének feltételeit, elméleti alapvetéseit a könyv két nagy fejezetének elején foglalják össze a szerzők tudományos igénnyel.

Az új médiatechnológiák, platformok meghonosodásával, a média interaktívvá majd testreszabottá válásával megvalósulni látszik a „tudástársadalom” koncepciója. Létrejöttek a tudományos és tabloid tartalmak, a professzionális és a civil tartalmaik hibrid egységei, amelyek az áltudományok érvényesüléséhez (is) vezettek. A hiteles tudománynak az áltudományok népszerűségével kell felvennie a versenyt.

A kötet túlnyomó részét a sokszínű feladatok alkotják. Az egyes feladatok fejlesztési területek köré szerveződnek, leírásukat szakirodalom egészíti ki. Az üzleti kommunikációhoz négy készségcsoportban soroltak feladatokat: vezetés, szolgálat, együttműködés, tudás. A „tudománykommunikáció” feladatai modulok alapján épülnek fel.

A szerzőpáros kiindulópontja, hogy a döntően meggyőzésre irányuló kommunikációs tréning korszaka lezárult. Újabb szemléletek jelennek meg, amelyek nyomán új képzési gyakorlatok alakulnak – a most megjelent kötet is ezek meghonosodásához kíván hozzájárulni. A könyv kettős célja, hogy a hatékony kommunikációhoz szükséges készségeket új nézőpontból mutassa be, illetve, hogy alaposan kidolgozott gyakorlatokkal segítse a fejlesztésben résztvevőket, legyenek akár oktatók, akár tanulni vágyók, egyetemre vagy munkába járók.

Budapesti Corvinus Egyetem 
Vágólapra másolva
GEN.:2021.06.16. - 07:08:11