Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Éveken belül online alkalmazás segíthet a karrierválasztásban

2021-07-05 10:37:51

Hallgatói mentoring rendszertől egészen a MyCorvinus mobilapplikáció továbbfejlesztéséig számos digitális innovációval készül a következő években a Budapesti Corvinus Egyetem. Ezekről beszélgettünk a Hallgatói Szolgáltatások vezetőjével, Major Péterrel.

Corvinus

 A 2020-as év elsősorban az előkészítésről és a stratégiaalkotásról szólt a Hallgatói Szolgáltatások csapata, azon belül pedig a digitális fejlesztésekkel foglalkozó részleg számára. Felmérték a hallgatók igényeit, illetve nemzetközi példák elemzésével gyűjtöttek ötleteket az első fejlesztésekhez. A kutatás egyik lényeges tanulsága szerint a hallgatók leginkább társaiktól szerzik az információkat az egyetemi élet eseményeivel kapcsolatban, valamint elsősorban hallgatótársaik véleményére támaszkodnak az egyetem megítélésével kapcsolatban.

Ezen kívül fontos tanulságként derült ki az is, hogy a hallgatók a lehető legintenzívebben szeretnék megélni egyetemi éveiket, minél több lehetőséggel élnének és a lehető legkevesebb időt fordítanának az egyetemi élethez tartozó ügyintézésre.

A digitális innovációval foglalkozó csapat, válaszul a hallgatói visszajelzésekre, felállított egy digitális fejlesztési stratégiát. 2020-ban a stratégia megvalósulásának első lépéseit láthattuk a MyCorvinus applikáció fejlesztésével, az egyetem honlapjának megújulásával és a hallgatói ügyintézést segítő Intézd Online felület bemutatkozásával. Itt nem állnak meg, sőt, az igazán nagy tervek megvalósítása ezután kezdődik.

Hallgatói mentoring rendszer épül

Az idei év legjelentősebb fejlesztése a hallgatói mentoring rendszer fejlesztésének első üteme lesz, ami Major Péter szerint az összes közül a „legszebb feladat”. Elmondása alapján olyan megoldást képzel el az Egyetem, ahol minden hallgató a tanulmányai megkezdésétől számítva egészen a diplomázásig folyamatos, tanácsadásokra épülő támogatásban részesülne online és offline formában egyaránt: „Szeretnénk minél több ajánlást adni a hallgató felé, hogy elérhesse a kijelölt karrier céljait, ehhez a rendszer javasolhat Erasmus-ösztöndíj célállomásokat, felvehető kurzusokat, érdeklődésének megfelelő diákszervezeteket és még számos egyéb lehetőséget, amivel közelebb visszük őt a meghatározott karriercélja felé”.

Fontos kiemelni, hogy ez egy teljesen egyedülálló megoldás, amit eddig más egyetemeken, így egy megoldásként, nem láttak még működni. Részmegoldások, mint például a lemorzsolódásvédelem, megtalálhatóak több intézményben is, de ilyen átfogó, hallgatói igényekre épülő támogató platformmal nem találkoztak. A teljesen egyedi koncepció szakmai és tartalmi kidolgozásában Dr. Bodnár Éva, a Tanárképző és Digitális Tanulási Központ vezetője vállalt vezető szerepet és a metodikai ismereteken túl, oktatói tapasztalatával is segíti a szakmai munkát.

Corvinus

 
„Jelenleg a rendszer koncepcióját állítjuk össze, ez legalább annyira fontos része a projektnek, mint a tényleges fejlesztés” – mondta Major Péter, majd hozzátette, hogy szeretnének gépi tanulási algoritmusokat is beépíteni a rendszerbe, ezáltal jobban felhasználni a rendszerben keletkező nagy mennyiségű adatokat. Ez lehetővé tenné fontos belső visszajelzéseket is az egyetem vezetése felé. A megfelelő mennyiségű adat rendelkezésre állása esetén pontosabban láthatnák például azt, hogy miért morzsolódnak le a hallgatók egy-egy képzésen.

A terv szerint összesen 13 folyamatcsoportot érint majd a mentoring rendszer, ebből 2021-ben hatot szeretnének elkészíteni, hogy bizonyos szakokon 2021 őszén beiratkozó diákok már elsőként kipróbálhassák és használhassák a funkciókat.

Az idei évben megújul a hallgatói véleményezés, hiszen a jelenlegi állapot szerint mindig a félévek lezárását követően mondhatják el véleményüket a hallgatók, és kérdéses, mennyire pontos képet ad, ha egy 15 hetes periódusról csak egyben kap visszajelzést az Egyetem. Ehhez szeretnék a MyCorvinus applikációt is bevonni a folyamatba és az is elképzelhető, hogy a Microsoft Teams felületén is lehetőség lesz értékelésre.

További nagy fejlesztés a nemzetközi hallgatói jelentkezési folyamat megújítása lesz, ezen is folyamatosan dolgoznak, ezt várhatón 2022-ben mutatják be.

Corvinus

 
Hatékonyabb online ügyintézés, fejlődő applikáció

A jelenlegi rendszereken is folyamatosan fejlesztenek, az Intézd Online felületen a hallgatók már 70 folyamatban tudnak segítséget kérni, de ennek a működését eggyel professzionálisabb szintre szeretnék emelni. „Egy szabadszavas keresővel könnyítjük meg a diákok dolgát, hogy gyorsan rátaláljanak az őket érintő problémák megoldására, de ehhez be kell vezetnünk egy esetkezelő rendszert is, amelynek a kiválasztása jelenleg is folyamatban van” – mondta Major Péter.

A cél az, hogy a diákok a Hallgatói Szolgáltatások tudásbázisában keresve, a legtöbb kérdésre választ kapjanak, amennyiben mégis szükségük van további információra, nyithassanak egy új ügyet a Hallgatói Szolgáltatások munkatársai felé, akik online válaszolnak a felmerülő problémára.

A MyCorvinus mobilapplikáció július hónapban kap frissítést, innentől kezdve pedig a terv szerint negyedévente érkeznek majd új funkciók, például hamarosan elérhető lesz az egyre divatosabb „dark mode”, valamint a vizsgák esetében a megjegyzés rovatba kerülő fontos információkat is szeretnék megjeleníteni az applikáción keresztül.

Terveznek hallgatók és oktatók számára elérhető belső rendszert is, ahol az őket érintő híreket és további információkat találnak majd, az egyetem honlapot pedig idővel csak a külvilág felé történő kommunikációra használják.

Vágólapra másolva
GEN.:2021.10.18. - 19:48:25