Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Csak úgy záporoznak ránk a hallgatók kérdései

Az egyetemi diplomával együtt megszerzett tudást teljesen más szemszögből nézzük, amikor már kiléptünk a munkaerőpiacra, és elkezdtünk dolgozni.

Az egyetemi diplomával együtt megszerzett tudást teljesen más szemszögből nézzük, amikor már kiléptünk a munkaerőpiacra, és elkezdtünk dolgozni. Idővel pedig megfogalmazódik az is, milyen irányban lenne jó elmélyíteni a tudásunkat. A Budapesti Corvinus Egyetem 27 olyan szakirányú továbbképzést kínál, amely pontosabban ebben segít a régi-új hallgatóknak.

Budapesti Corvinus Egyetem

 
Két motiváció miatt jelentkeznek hozzánk a hallgatók szakirányú továbbképzésre. Sokan saját szakmájukban szeretnék elmélyíteni tudásukat, legalább ugyanennyi hallgató esetében karrierváltás vagy karrier kiegészítés a cél, ekkor új diszciplínát szeretnének elsajátítani. A jelenlegi szakjainkkal mindkét igényt tudjuk teljesíteni – mondja Fehér Péter, a Corvinus szakirányú továbbképzésekért felelős dékánja a beszélgetésünk elején.


Amikor diplomások visszaülnek az iskolapadba

A Budapesti Corvinus Egyetemen szakirányú továbbképzések esetében is nagyon változatos kínálatból választhatnak a hallgatók, a 2020/21-es tanévre összesen 27 képzést hirdettek meg, kezdve az Energiagazdálkodási szakközgazdásztól a Kulturális Turisztikai Menedzseren át egészen az Orvos-közgazdászig.

A folyamatosan változó piaci igények miatt minden tanévben változik, milyen szakot indítanak el, az egyetem feladata, hogy folyamatosan figyelje a trendeket.

Amikor megalapítottuk a Vállalati belső és vezetői coach képzést, vagy az Üzleti adatelemző képzést nem gondoltuk, hogy ennyire népszerűek lesznek. Természetesen a munkakörök népszerűvé válására nem volt ráhatásunk, de időben léptünk, amikor láttuk, hogy nő a kereslet ilyen képzések iránt – mondja Fehér Péter, majd hozzáteszi, hogy nagyon nehéz megjósolni, 5 év múlva milyen továbbképzések szerepelnek a kínálatban, biztosan lesznek olyanok, amit most még el sem tudnánk képzelni.


Állandó az igény az önálló diszciplínát közgazdasági tudással kiegészítő képzésekre, ilyen a Mérnök-közgazdász, az Orvos-közgazdász vagy a Jogász-közgazdász képzésük. A céljuk pont annyi közgazdasági tudást átadni a diákoknak, amelyre éppen szükségük van a saját területükön. „Olyan nézőpontot szeretnénk biztosítani a hallgatók számára, amire eddig nem volt rálátásuk: jobban tudjanak szót érteni a könyvelővel, ki tudják maguknak szűrni egy eredménykimutatásból a számukra legfontosabb számokat. Nem a Makroökonómia II-nél kezdjük a tananyagot.”

Nyitottak minden tárgyalásra, akkor is indítanak új szakot, ha olyan erős piaci igény mutatkozik rá, mint a székefehérvári kampuszon induló Iparvállalati műveleti közgazdász képzés esetében.

A környékbeli vállalatok nagyon direkt igényt fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy szükségük lenne ilyen szaktudásra, de sehol sem áll rendelkezésre ilyen képzés. Így ebben az esetben a képzés díját a cégek fizetik, a munkavállaló pedig jól jár, hiszen piacképes tudást szerez, közben pedig karrier szempontból is lesz lehetősége előrelépésre.


A képzések jellemzően 2-4 félév hosszúságúak, mindegyik tandíjköteles, azonban ahogy a fenti példa mutatja, arra is akad példa, hogy a munkahely vállalja alkalmazottjának képzési költségeit.


Jönnek, kérdeznek, fejlődni akarnak

Fehér Péter szerint lényeges különbség van a Bsc és Msc képzések, valamint a szakirányú továbbképzések között, és ennek az órákon is érezhető hatása van. A hallgatók erős szaktudással érkeznek, céljuk, hogy az itt megszerzett ismereteket a gyakorlatban is kamatoztassák. Éppen ezért rengeteg kérdést és konkrét felvetést hoznak a munkahelyeikről, amire megoldást is várnak a képzéstől.

Máshogy kell felkészülni oktatóként ezekre az órákra, mert a hallgatók nagyon aktívak és felkészültek. Gyakori, hogy csak úgy záporoznak ránk a kérdések. Ráadásul a megszerzett tudást szeretnék is átültetni gyakorlatba, így az is elképzelhető, hogy amit az egyik héten megtanítanak, a következő héten a hallgató a gyakorlatban kipróbálja.


Közvetlen kapcsolat alakulhat ki oktató és hallgató között, ráadásul a tanár sok esetben tanácsadóként segít, hiszen az órákon és a szünetekben is konkrét helyzetekről esik szó, szinte olyan, mintha kisebb esettanulmányokon keresztül adná át az oktató a tananyagot.

Velem is fordult elő olyan, hogy a hallgató szünetben odajött hozzám, és a tanácsomat kérte, hogyan lehet az általam mesélt általános szabályt átültetni az ő cégére. Ilyen gyakran előfordul.

A koronavírus járvány is bőven adott témát az órákra, hiszen számos területen kellett teljesen új helyzeteket megoldani a turizmustól kezdve egészen a logisztikáig.

Budapesti Corvinus Egyetem

 
Újabb irányok: adat minden mennyiségben és több sport

Az utóbbi időszakban egyértelműen látszik, hogy a munkavállalóknak alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó munkaerőpiachoz, és akkor maradnak versenyképesek, ha lépést tartanak a folyamatos innovációkkal, új technológiákkal, módszerekkel.

Ősztől már idegen nyelvű képzéseket is indítanak, amelyek részben online, részben személyes részvétellel történnek majd. Szintén újonnan induló képzés az Adatvezérelt ellátási lánc, és várhatóan a big data-ra épülő képzések idővel más területeken is megjelennek.

További újdonságként sporttal kapcsolatos üzleti és menedzsment képzést is szeretnének indítani olyanoknak, akik jelenleg is a területen dolgoznak, de szeretnének professzionálisan hozzáállni az üzleti kérdésekhez és szeretnék jobban átlátni a menedzsment folyamatokat.  

Vágólapra másolva
GEN.:2021.08.02. - 04:51:09