Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

Világvezető digitális akadémiai információs rendszer indul a Corvinuson

2022-01-07 11:39:35

Adminisztrációs terhek csökkenése, átláthatóság, tervezhetőség az akadémiai területen – ezt kínálja a világ vezető digitális akadémiai információs rendszere, az Interfolio, amelyet a közép-európai régióban először a Corvinus fog használni. A digitális felület április 1-jével indul éles üzemben, az előkészítő munka már tavaly november óta zajlik.

Kapcsolódó hírek

Kapcsolódó események

A Corvinuson nem volt korábban olyan központi információs adatbázis, amely az Egyetemen zajló akadémiai munkáról – az oktatási tevékenységről és kutatási eredményekről – egységes, naprakész képet tudott volna nyújtani. Különböző önálló rendszerekben, adatbázisokban és különféle formátumokban lehetett csak eddig hozzáférni az akadémiai területtel kapcsolatos információkhoz, például az aktuális kurzusok, az egyéni óraterhelések, HalVel eredmények vagy éppen a publikációk adatihoz. A 2022 áprilisában induló új digitális adatkezelő felület többek között erre a régóta fennálló problémára is megoldást kínál. 

Az amerikai székhelyű, 1999-ben alapított Interfolio a világ vezető akadémia rendszereket fejlesztő cége, 15 országban biztosít szolgáltatást a legjobb egyetemeknek, közel 400 felsőoktatási intézménynek az Amerikai Egyesült Államokban és Európa-szerte.  

Az Interfolio segítségével a korábbi párhuzamosan vezetett riportok, excel táblák és különféle nyilvántartások helyett egy egységes, riportálható és kutatható információs rendszer jön létre az egymással eddig nem összekapcsolt adatbázisok (SAP, Neptun, MTMT,  Teljesítményértékelés / Oktatási kiválóság) integrációjával 

Az új akadémiai adatbázis jelentős támogatást nyújt az akadémiai menedzsment feladatokhoz, megkönnyíti többek között a szakfejlesztési és kapacitástervezési folyamatokat, mert egy felületen belül lesz látható a tervezett kurzusszám, az oktatók korábbi és aktuális leterheltsége és teljesítménymutatóik is. Az egységes, elemezhető és riportálható rendszer segíti továbbá az Egyetem akkreditációs folyamatait, jelentések előállítását is. 

Az Interfolio adatbázisban nyilvántartott tudományos eredmények – például kutatási témakörök és publikációk – alapján hosszútávon feltérképezhetők és elősegíthetők lesznek az Egyetemen belüli tudományos szinergiák és együttműködések a munkatársak, az intézetek, tanszékek és kutatóközpontok között.  

Csökkeni fog az oktató-kutató kollégák adminisztrációs terhelése, mert egy adatot nem kell több különböző felületre bevinni, elég lesz egyszer feltölteni. 2023-tól már a teljesítményértékelési folyamat célkitűzés meghatározását is az Interfolio felületén lehet majd elvégezni.  

Az egyéni szakmai portfólió létrehozását is támogatja a felület, az önéletrajzok tartalma modulárisan szerkeszthető, így pár kattintással előállíthatók különböző pályázatokhoz vagy az akadémiai előmenetelhez szükséges friss, naprakész adatok.  

A rendszer bevezetésének előkészítésén tavaly november óta több munkacsoport dolgozik, a projekt vezetője, rektori megbízottja Csicsmann László tanszékvezető, habilitált egyetemi docens. Az alaprendszer kiépítése megtörtént, folyamatban van a különböző adatbázisok integrációja, illetve már meglévő adatok migrációja. Az intézetvezetők január közepén ismerhetik meg a projekt részleteit, ezt követően az akadémiai terület munkatársai rendszeres időközönként kapnak majd tájékoztatást és a rendszer használatáról szóló ismertető anyagokat az áprilisi tervezett indulásig. 

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.19. - 01:48:21