Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

A partneri kapcsolatok építését és az új arculatot sem állíthatja meg a járványhelyzet

Folytatódtak a megújulási projektek vezetőinek beszámolója a Budapesti Corvinus Egyetemen, ezúttal a Vállalati és Intézményi Kapcsolatok, illetve a Kommunikáció vezetői mutatták be az elmúlt időszak eredményeit. Szóba került, miért érdemes közös kutatási projektben gondolkodni vállalatokkal, milyen partneri kapcsolatokon dolgoznak jelenleg, illetve abba is bepillanthatott az online stream nézőközönsége, hogy milyen lesz az egyetem hamarosan bemutatkozó új arculata.
Budapesti Corvinus Egyetem

Néhány héttel a vezetői, majd a hallgatói tájékoztatókat követően a Corvinus különböző megújulási projektjeinek felelősei is online tartanak beszámolókat azzal kapcsolatban, milyen stratégia mentén dolgoznak, hol tartanak most és hova szeretnének hosszú távon eljutni.

Stukovszky Tamás, a Vállalati és Intézményi Kapcsolatok vezetője a nemrég létrejött szervezeti egység stratégiájáról és céljairól beszélt. Feladatuk aktív kapcsolatot tartani az vállalatok, önkormányzatok, civil szervezetek és a Corvinus között, de hozzájuk tartozik az Alumni közösség szervezése is.


Új szervezet, több kapcsolat

A vállalatokkal és különböző intézményekkel azért törekednek aktív kapcsolatra, hogy akár közös kutatást indíthassanak, szolgáltatásról kössenek megállapodást, esetleg karrierlehetőséget biztosítsanak a Corvinus hallgatóinak.

Ötleteik és megkezdett projektjeik között kiemelte a Vállalati Kapcsolatok (VIK) adatbázis építését, amelyhez segítséget kért az egyetem oktatóitól, és a lehetséges jövőbeli projektek érdekében párbeszédre hívta a kollégákat. Hangsúlyozta, hogy az ő szervezetük segíteni és rendszerezni szeretné a folyamatokat, illetve az adminisztrációs terheket szeretnék átvállalni az oktatóktól. Azt ígérte, a csapata összeállít egy kérdőívet, amellyel leegyszerűsítik az adatfelvételt, és az oktatók könnyen adhatják át a szükséges információkat.

Szóba került egy egyetemi tőkealap létrehozása is, amely bizonyos feltételek mellett vállalkozások beindításához nyújthat megfelelő segítséget a Corvinus hallgatóinak. Jelentős figyelmet szeretnének fordítani a szellemi tulajdon védelmének, és kidolgozni azt a módszertant, amellyel az egyetemen létrejövő szellemi termékeket hosszú távon akár anyagi haszonra is lehet fordítani.

A konkrét együttműködések közül Stukovszky Tamás példaként a Design Terminalt emelte ki, akik a startup indításának lehetőségét, a vállalkozóvá válás folyamatát hozhatják közelebb az egyetem hallgatóihoz.

Az Alumni szervezetről optimistán nyilatkozott, hosszú távú építkezéssel szeretnének létrehozni egy erős kapcsolati hálót, amelyhez jelentős hátteret biztosít a közös Corvinusos múlt. A koronavírus-helyzet miatt egyelőre az offline találkozók helyett az online térben tudják erősíteni a jelenlétet.


Erősebb jelenlét, új arculat

A kommunikációs csapat vezetője, Apáti-Tóth Kata a különböző platformokon elért jelentős fejlődéssel mutatta be csapata munkáját. Egy évvel ezelőtthöz képest Facebookon több mint 20 ezer emberrel többen követik jelenleg a Corvinus oldalát, az Instagram posztok elérése pedig megnégyszereződött. Nyitottak a Twitter felé, amely a régiós, idegen nyelvű kommunikációban lehet fontos eszköz, illetve elkezdték kihasználni a LinkedInen évek alatt összegyűlt több mint 50 ezer követőt.

Elindították a minden kedden megjelenő Corvinus-hírlevelet, amely összefoglalja a legfontosabb aktualitásokat. A kommunikációs vezető kiemelte, van lehetőség szerepeltetni információkat a hírlevélben, de ehhez péntek délelőttig mindenkinek el kell juttatni a megjelenésre váró anyagot a kommunikációs csapathoz, mert csak így tudja garantálni, hogy valóban bekerül a heti válogatásba.

Külön kiemelte a Közgazdász Online sikerét is, amelynek sikerült megduplázni az olvasó/cikk elérését, cikkei pedig rendszeresen szerepelnek az Index2 főoldalán. A Corvinus hivatalos honlapjának fejlesztése folyamatosan zajlik, és a továbbiakban is várhatóak újítások, viszont az új struktúrában már csak a kommunikációs csapat szerkesztő csapata kezelheti a honlapot, hogy fent tudják tartani a tartalmi egységet. Ezért minden esetben, ha valamit a kollégák megjelentetnének a honlapon, kérjék a kommunikációs csapat segítségét.

Apáti-Tóth Kata a november közepén megújuló egyetemi arculatról is elárult néhány részletet. A folyamatról annyit mondott, hogy meghívásos pályázaton négy kreatív ügynökséget kerestek meg a feladattal, közülük hárman szálltak versenybe. Az elvárás alapján a hagyomány tiszteletét és az innovációt egyszerre szerették volna viszontlátni az arculatban, a győztes pedig egy hosszú és alapos iterációs folyamat végén adta le a végső megoldását. Már csak pár nap, és a nyilvánosság is megismerheti az új arculat részleteit!

A kommunikációs csapat felé érkezett kérdés egy esetleges egyetemi kutatásokról szóló hírlevél beindításával kapcsolatban. Apáti-Tóth Kata szerint minden ilyen hírt nagyon szívesen fogadnak, ezért mindenkit csak biztatni tudott, hogy keressék a kommunikációs csapatot az ilyen ügyekkel. Ezek a hírek a mainstream médiát is érdekelhetik, ahogy a Corvinus Egyetem előkelő Financial Times-rangsorban elfoglalt helyét is fontos hírként kezelték a legnagyobb híroldalak.

  A projektbemutatóról készült felvétel megtekinthető ezen a linken:  https://bit.ly/2JIJRQ7 

Budapesti Corvinus Egyetem 

Vágólapra másolva