Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

A hallgató ne diákigazolvány ügyintézés miatt járjon egyetemre

Major Péter, a Hallgatói Szolgáltatások vezetője

Major Péter több mint 20 évet dolgozott a versenyszférában, ebből 16 évet a Vodafone-nál. Eddigi pályafutása elsősorban az ügyfelek, ügyfélélmény javítása köré szerveződött, leszámítva azt a pár évet amikor nagy technológiai és üzleti transzformációs projekteken dolgozott mint például a Vodafone-UPC összeolvadás. A Budapesti Corvinus Egyetemen idén januártól a Hallgatói Szolgáltatások vezetője lett, mi pedig arról beszélgettünk vele, milyen a rangos amerikai és brit egyetemeken a tanulmányi ügyintézés, miért büszke a kollégáira, miért feladatuk beszélgetni a hallgatókkal a karrierjükről és azt is elárulta, hogy mikortól lesz elérhető a MyCorvinus applikáció.

Hallgatói szolgáltatások 2.0 

 „Azt szeretném elérni, hogy a hallgatói ügyek tranzakciójáról kerüljön át a fókusz magukra a hallgatókra” – kezdi a beszélgetést Major Péter, amikor arról kérdezzük, hol látja öt év múlva a hallgatói szolgáltatások működését. 

 Számos területen szeretnének változtatni az eddigi gyakorlaton, van, ahol digitalizációval, máshol szervezetfejlesztéssel és a folyamatok egyszerűsítésével, ezeknek a lépéseknek pedig egy célja van: minél kevesebb hallgatói idő és energia menjen el az adminisztrációs ügyekre. „Mi azért vagyunk, hogy a hallgatók minél értékesebben töltsék el az egyetemi éveiket. Az egyetemi hallgató számára pedig nem az az érték, hogy felveszi a matricát a diákigazolványához”. 

Budapesti Corvinus Egyetem

 

Közvetlenebb ügyintézés 

Az egyik látványos változás lesz, hogy a mostani működéssel ellentétben a hallgatók már nem csak a saját szakjukhoz tartozó tanulmányi előadónál intézhetik ügyeiket. Remélhetőleg a jövő év folyamán enyhül a járványhelyzet, és a Tanulmányi Osztály munkatársai átköltözhetnek a megújult közösségi térbe, ahol egész nap fogadják majd a hallgatókat. Itt egy pörgős, hatékony működést szeretnének meghonosítani, ahol a diákok könnyen és gyorsan elintézhetik az adminisztratív ügyek 80 százalékát. 

Az itthoni egyetemi gyakorlattól teljesen eltérő ügyintézési rendszerhez angolszász egyetemekről vették a példát: „Azt láttam, hogy a UCLA-n, az MIT-n és a rangos brit egyetemeken ugyanígy történik a folyamat. Kicsit azt az élményt szeretnénk visszaadni, mint amikor bemész egy Apple üzletbe, és azt érzed, hogy partnernek tekintenek, beszélgetnek veled, megértik az igényeidet és arra adnak hatékony megoldásokat”. 

Amennyiben olyan kérdéssel érkezik hozzájuk egy hallgató, ami komolyabb szaktudást igényel, erre is lesz megoldás. Ha ott helyben, nem tudják megoldani az ügyet, átkerül egy másik ügyintézőhöz a feladat, aki azonnal egyeztet a hallgatóval személyesen, vagy foglalnak másnapra egy időpontot, amikor részletesen átbeszélhetik a megoldásra váró ügyet. 

Mindez nem működne egy elkötelezett munkavállalókból álló erős csapat nélkül, és ezt Major Péter is külön kiemelte: „Nagyon büszke vagyok a csapatra, és óriási eredménynek tartom, hogy az elmúlt szűk egy évben a kialakult járványhelyzet közben eljutottunk eddig. Kulcsfontosságú, hogy csak lépésről lépésre szeretnénk változásokat bevezetni, így a kollégáknak is van idejük ezekhez alkalmazkodni.”  

Digitalizálható folyamatok 

A hallgatók már most is tapasztalhatják, hogy az Intézd Online felület nyújt segítséget számukra, ha a Tanulmányi Osztályhoz szeretnének fordulni. Amellett, hogy információkat kapnak az ügyintézéshez és időpontot is foglalhatnak a felületen keresztül, minden diák letöltheti saját hallgatói jogviszony igazolását, illetve kreditelismerési igazolását. 

Idővel szeretnék bővíteni az Intézd Online-on keresztül végezhető folyamatokat, de Péter hangsúlyozta, hogy ezzel kapcsolatban várják a hallgatók visszajelzését: ők tegyenek javaslatot arra, milyen további nyomtatványokat, folyamatokat látnának szívesen a felületen. 

A korábbi vezetői tájékoztatón Péter már említette, hogy a felület bevezetését követően azt tapasztalták, hogy a folyamatok 40 százaléka ügyintéző beavatkozása nélkül megoldódott. Szerinte a jövőben ez az arány még tovább, akár 60-70 százalékig is emelkedhet. Az Intézd Online felületének fogadtatása eddig nagyszerű: az ötös skálán adott visszajelzések átlaga 4,5 és 4,7 körül mozog, ez felülmúlja a várakozásokat.

A következő fejlesztés pedig a MyCorvinus applikáció, amelynek bemutatkozása már nagyon közel van: a tervek szerint november végéig mindenki letöltheti és kipróbálhatja. 

 A jövő: konzultáció és karriertanácsadás 

 „Eddig az idő 95 százalékában a hallgatók tanulmányi ügyeinek intézése zajlott, és mindössze 5 százalék jutott a tanácsadásra. Szeretnénk fordítani az arányon, hogy a jövőben az idő 20 százaléka legyen elég az ügyintézésre és 80 százalékban a hallgatók karrierjével, tanulmányi előmenetelével és életpályájával foglalkozzunk” – beszél Major Péter arról a területről, ami szintén jelentős változást hozhat a diákok életébe. 

Szeretnék, ha a rendszeres konzultáció szerves része lenne minden hallgató egyetemi életpályájának. A pontos részletek és a folyamat, amivel minden hallgató találkozhat majd még kidolgozás alatt áll, de Péter konkrét példával illusztrálta, hogy nézne ki egy ilyen konzultáció: „Lehet, hogy bekerül egy hallgató, aki a szülei indíttatására elkezdi a közgazdasági elemző szakot nálunk. Majd eltelik egy év, és a következő konzultáción a tanulmányi eredményei, a kompetenciái és az érdeklődése miatt azt mondjuk neki, hogy érdemes elgondolkodni a szakváltáson, mert gazdasági informatikusként jobban is tudná kamatoztatni a képességeit. Ez nem arról szól, hogy helyette hozzuk meg a döntést, pusztán rámutatunk a lehetőségre és segítjük hallgatóinkat a legjobb döntések meghozatalában.” 

Ezeket a beszélgetéseket olyan coach-típusú konzulensek vezetnék, akik képesek jól bánni emberekkel, kellően ismerik az egyetemi képzésen belüli lehetőségeket, illetve tudnak mentorként konkrét irányokat megfogalmazni, ezáltal valódi segítséget nyújthatnak a hallgatók számára. 

A program egyelőre tervezés alatt áll, ha jól haladnak a folyamatok, akkor 2021 szeptemberében egy kisebb hallgatói létszámmal elindulhat egy pilot projekt, ahol a beiratkozástól kezdve követik végig a diákok egyetemi életútját.


Vágólapra másolva
GEN.:2021.07.29. - 10:05:34