Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

„A diákok és a tanárok a leghitelesebb szóvivőink”

Apáti-Tóth Kata 2019 októbere óta a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikációs vezetője. Korábban politikai, közéleti műsorvezetőként, majd a Magyar Posta szóvivőjeként dolgozott, az Egyeteme előtt pedig a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója volt. Beszélgetésünk során elárulta, min lepődött meg legjobban, amikor elkezdett dolgozni az egyetemen, szóba került a Corvinusos életérzés, valamint az is, miért holló lett az új arculat meghatározó eleme.

Budapesti Corvinus Egyetem 

Mire a legbüszkébb az elmúlt egy évből?

Ha egy dolgot kell említenem, akkor a csapatomra. Amikor tavaly októberben elkezdtem itt dolgozni, négy fő dolgozott az egyetem kommunikációján, ehhez képest most 15 teljes állású munkavállalóból és 15 hallgatói munkatársból áll a csapatunk. A hallgatókkal való közös munka nagyon jól működik, hiszen első kézből van tapasztalatuk arról, amiről nekünk kommunikálnunk kell, nagyon hasznos, hogy folyamatosan behozzák a saját hallgatói szempontjaikat a munkába. Mindehhez ráadásul egy hihetetlenül kreatívan gondolkodás is társul.


Mi lepte meg legjobban, amikor tavaly októberben elkezdett dolgozni a Corvinuson?

Az integrált kommunikációs stratégia hiánya. Azt tapasztaltam, hogy a széttagolt kari struktúra miatt a szervezeti egységek az energiájukat önmaguk kommunikációjára fordították, ezt pedig egyáltalán nem kritikaként mondom, hiszen abban a rendszerben mindez teljesen megfelelt a követelményeknek.

A megújulás során azonban a Corvinus Egyetem kitűzte azt a célt, hogy Közép- Európa top egyeteme legyen, ehhez pedig a kommunikációs szervezeti egységnek is fel kell nőnie a feladathoz. Ugyanúgy, mint egy nagyvállalatnál, kifelé egységes brandként kezeljük a teljes egyetemet, ennek a stratégiáját pedig lépésről-lépésre fel kell építenünk. Úgy állok a feladathoz, hogy a kommunikációs csapatnak minden szervezeti egységet és minden egyetemi polgárt képviselnie kell.


Hogy fogadják a kollégák a váltást?

Erős támogatást érzek a részükről. Folyamatosan konstruktív beszélgetéseken veszek részt, az utóbbi időben például az új arculattal kapcsolatban. Ugyanúgy eljutnak hozzám a pozitív vélemények, mint az építő jellegű kritikák, és nagyon jó, hogy mindkettő jelen van a szervezeten belül.


Említette az új arculatot. Milyen folyamat során alakult ki a végső változat és miért kapott hangsúlyos szerepet a holló, mint motívum?

Nagyon komoly tradícióval rendelkező egyetem vagyunk, amely a megújulás útjára lépett, ezért elvárás volt, hogy az arculatunk egyszerre legyen hagyománytisztelő és innovatív. Az átmeneti arculatunkban több világos, élénk szín is helyet kapott, erre sok kritikát kaptunk, ezért színvilágban egy klasszikusabb irányba akartunk fordulni.

Azt is szerettük volna, ha nem egy absztrakt, nehezen megfogható arculat jön létre, hanem van egy motívum, amely felismerhetővé teszi az egyetemet a külvilág felé. A pályázaton részt vevő egyik kreatív ügynökség több mint száz 18-23 év közötti hallgatót megkérdezett, milyen állattal azonosítanák a Corvinust, és a felmérésen elsöprő többséggel első helyen végzett a holló. Olyan szempontból is vizsgáltuk a kérdést, hogy a nemzetközi piacon mennyire leszünk ezzel felismerhetőek, és az ügynökség kutatásai szerint a holló-motívumra külföldön is lehet építeni. Legalább 50-60 változatot néztünk meg csak logókból, és nagyon sok változtatás után jutottunk el oda, hogy elfogadjuk a végső változatot. A döntést a kibővített Brand Comittee hozta meg, amelyben az egyetemi vezetés részéről képviselteti magát az akadémiai és a szolgáltatói terület is, így talán mondhatom, hogy széles körű egyetértés alakult ki a nemrég bemutatott változat mellett. Ez azért is fontos, mert az arculat az integrált kommunikáció sarokköve, fontos iránytű az egész egyetem brandjével kapcsolatban.

Corvinus top bannerHol találkozhatunk innentől az arculattal?

Innentől kezdve mindenhol szembe jön majd az egyetemi polgárokkal. A social media felületeken már csak ezzel lehet találkozni, a kommunikációs anyagokban és a kampányokban szintén, az üzemeltetőkkel pedig már egyeztettünk, hogy az épületeken is megtörténjen a logócsere, hamarosan erre is sor kerül.


Kik az egyetem célcsoportjai, és hogyan tudják őket megszólítani?

Több célcsoportunk is van, kezdem a külső célcsoportokkal. Elsődleges közönségünk a legjobb magyar középiskolák diákjai, akik közül későbbi hallgatóink kerülnek ki, de ugyanúgy fontos számunkra ezeknek a diákoknak a szülei és tanárai. Mivel az egyetem stratégiai célja, hogy Magyarország és Közép-Európa gazdasági és társadalmi elitjét nevelje ki, ezért a politikai és gazdasági vezetők is a célközönségünkbe tartoznak, hiszen ők lesznek a diákjaink későbbi munkáltatói. Külső célcsoportnak számítanak az alumnik is, és mivel számos jelenlegi vállalatvezető tanult korábban a Corvinuson, ők is munkaadóik lehetnek a jelenlegi egyetemi hallgatóknak.

Belső célcsoportunkba tartoznak a hallgatók, valamint az akadémiai területen és a támogatói területen dolgozó munkatársaink. Nagyon fontos a célcsoportok szétválasztása és a célzott kommunikáció, mert manapság óriási a minket körülvevő zaj, így ha nem a megfelelő üzenetet juttatjuk el a megfelelő célcsoportnak, valahol félúton elveszik az információ.

Ahhoz, hogy valóban célba érjen az információ, minden csatornánkat mérhetővé tesszük, folyamatosan elemezzük a beérkező adatokat, és ahol kell, változtatunk. Nagyon sok kísérletezés és rugalmasság kell ahhoz, hogy optimalizáljuk a csatornákat.


Stratégiai cél a kutatás fejlesztése az egyetemen. Hogy tervezik ezeknek a kommunikációját?

Szeretnénk elérni, hogy a kollégáknak rögtön a kommunikációs csapat jutna eszébe, amint van olyan kutatási eredmény a kezükben, ami hírértékű lehet. A sajtó éhezi az ilyen témákat, biztos vagyok benne, hogy az országos sajtó részéről is lenne rá nyitottság. Az alapos kutatásokat rövid terjedelemben, közérthető nyelvezetre átfordítani nagyon nehéz feladat, de örömmel segítünk ebben bármelyik kollégának.


Mik a kommunikációs csapat fő céljai 2021-re?

Szeretnénk még közelebb kerülni a kollégáinkhoz és elmélyíteni a szervezeten belüli beágyazottságunkat, valamint szeretnénk minél jobban megérteni a szervezetet és az itt zajló folyamatokat. A Corvinus-életérzést is célunk definiálni, és minél inkább átélhetővé szeretnénk tenni, hiszen csak akkor lesz ebből egy valódi identitás, ha minél többen tudnak vele azonosulni. Ezen kívül nagyon fontos célunk, hogy folyamatosan naprakész információkkal lássuk el az egyetemi polgárokat. Ne felejtsük el, hogy a diákok és a tanárok a leghitelesebb szóvivők, így az ő véleményük alakítja majd leginkább az egyetemről kialakult képet. Ezért nagy felelősségünk van abban, hogyan tájékoztatjuk őket az itt zajló folyamatokról.

Budapesti Corvinus Egyetem 

Vágólapra másolva
GEN.:2021.05.11. - 01:33:22