Budapesti Corvinus Egyetem ×

Fizetési módok

Az egyetemen

  1. az önköltséget és az idegennyelvi hozzájárulást a Neptunban gyűjtőszámlás befizetéssel lehet teljesíteni,
  2. minden más forintos kiírás (befizetés) esetén a Neptunban a gyűjtőszámlás befizetés mellett lehetőség van a SimplePay fizetési mód választására.

Az Egyetemen 2 gyűjtőszámla van: HUF/forintban és EUR/euró-ban vezetett.

A HUF/forintban kiírt tételeket a Forintos gyűjtőszámláról, az EUR/euró-ban kiírt tételeket az EUR/euró gyűjtőszámláról lehet teljesíteni! A 2 gyűjtőszámla között nincs átjárhatóság!

Jogosult neve: Neptun gyűjtőszámla

Jogosult számlaszáma: 11784009-22229913-00000000

Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV

Jogosult neve: Neptun EUR gyűjtőszámla

Jogosult számlaszáma: 11763842-00687881-00000000

IBAN:HU93117638420068788100000000

SWIFT kód: OTPVHUHB

Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV

A szükséges fedezetet a hallgatónak minden esetben egy azonosítható számlaszámról, banki átutalással kell indítania a fenti számlaszám egyikére. Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés, VIBER utalás) utalási formát elutasítunk, és reklamációt nem tudunk elfogadni, melynek biztonsági okai vannak. Az utánajárásból fakadó mindennemű hátrány a hallgatót terheli. Az átutalt összeg azonosítása szempontjából elengedhetetlen, hogy a közlemény rovat pontosan legyen kitöltve.

A közlemény rovat első karaktere nem lehet szóköz. A rovat első sorának, első karakterétől kezdődően kell az ’NK-’ előtagot, utána folyamatosan a hallgatói Neptun kódot – nem összekeverve a 0 és az o karaktereket – berögzíteni, következik egy szóköz, majd a hallgató neve. A nem azonosítható tételek sajnos visszautalásra kerülnek.

Az átutalás napjától minimum egy munkanap mindenképpen szükséges a Neptunban való jóváírásig. Az OTP Bankhoz 15:30-ig befolyó összegeket gyűjti a Bank, majd a következő munkanap reggelén adja át azt az Egyetemnek. Az OTP Bankhoz 15:30 után megérkezett utalások csak az azt követő munkanapon kerülnek összegyűjtésre.

Erre az átfutási időre különösen vizsgaidőszakban célszerű nagyon odafigyelni, ahol néhány nap lehet csak a különbség a vizsgaidőpontok között, így célszerű a várható kötelezettségek kiegyenlítéséhez szükséges fedezetet előre átutalni.

Fontos! Az azonnali utalás a gyűjtőszámlára nem vonatkozik.

A gyűjtőszámlára való átutalás még nem jelent tényleges befizetést, azt a hallgatónak a Neptunban kell elvégeznie.

A hallgatók a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menü alatt találhatják meg a kiírt befizetési kötelezettségeiket. A szűrési feltételek (félév, státusz) fölött megjelenik az Önhöz tartozó gyűjtőszámla egyenlege is, így könnyedén ellenőrizni tudja, hogy rendelkezik-e a megfelelő fedezettel ahhoz, hogy fizetési kötelezettségeinek eleget tegyen. A szűrések részen kiválaszthatja, hogy a kiírt tételek (vagyis a fizetési kötelezettségek) közül melyek jelenjenek meg. Jelenleg a félévek, illetve a kiírt tételek státusza alapján tudja leszűrni a listát, a "Listázás" gombra kattintva. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva a megjelenő felületen a „Gyűjtőszámlás fizetés”-t kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva a kiírt tétele azonnal kiegyenlítésre kerül. 

  • A kiírt tételről legkésőbb az azt követő napon számla generálódik a rendszerben a hallgató nevére.
  • Amennyiben a számlát a Hallgató nem a saját nevére kéri, az alábbiak szerint kell eljárni:

A munkáltató által kitöltött „Számlakérő” nyomtatványt, a Pénzügyi Iroda részére (BCE, Bevételi Pénzügyi Csoport, Fővám tér 8.) postai úton, vagy azt szkennelve, a szamla(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre kell megküldeni.

A Pénzügyi Csoport a munkáltató kérésének megfelelően a számlát elkészíti, melynek határideje minden esetben a kiírt tétel befizetési határidejével megegyező dátum lesz. Tehát átutalást igénylő számlaigénylése, kiállítása maximum a fizetési határidő napján lehetséges. Számla igénylésével nem lehet határidőt hosszabbítani. A számlán feltüntetett OTP Banknál vezetett számlára (11784009-22229896-00000000) kell utalni a megfelelő összeget.

A számlakérő nyomtatvány, „Számlakérő hallgatói befizetésekhez, befizetésekről 2020” letölthető az alábbi oldalon:

https://www.uni-corvinus.hu/fooldal/egyetemunkrol/kancellari-szervezet/dokumentumok/bizonylati-album/ 

Az esetlegesen visszafizetendő tételeket, a hallgatónak a gyűjtőszámlán keresztül kell kiegyenlíteni, melyet előzőleg a fent leírtak alapján fel kell tölteni. A „Pénzügyek/Befizetés” menüben, a – „Visszafizetés” – gombra kattintva találja az Ön számára kiírt visszafizetendő tételeket. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva a megjelenő felületen a „Gyűjtőszámlás fizetés”-t kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva a kiírt tétele azonnal kiegyenlítésre kerül. A tantárgyakra/vizsgákra a hallgatók csak abban az esetben tudnak jelentkezni, ha nincs fizetési tartozásuk az Egyetemmel szemben.

A számlaegyenleg folyamatosan nyomon követhető a Neptunban, és amennyiben a hallgató úgy dönt, a pénzét vissza is utaltathatja a Neptunban regisztrált bank számlaszámára.

A „Pénzügyek, Tranzakciós lista” menüben, a szűrések beállításánál a „Gyűjtőszámlát” kiválasztva, a „Visszautalás” gombot megnyomva, a következő felületen. A kívánt összeget beírva, a számlaszámot kiválasztva és a „Visszautalás” gombra kattintva, kérvényezi, majd az Egyetem azt jóváhagyva elindítja a tranzakciót.

A visszautalás kezdeményezése előtt érdemes ellenőrizni, hogy van-e rögzítve számlaszám a Neptunban, illetve az megfelelő-e. Amennyiben a számlaszám módosítása szükséges, azt kizárólag a hallgató tudja megtenni.

A befizetés folyamata minden esetben, a befizetési tétel Neptunban való kiírásával kezdődik.

Az ismételt vizsga (IV) díjak kiírásának esetén a hallgatóknak a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menüben, a „Tétel kiírás”-ra kell kattintania. Az így megjelenő ablakban az IV jogcímet kell kiválasztani, majd a tantárgyat melyből szükséges ismételnie a vizsgát. A fizetendő díjat, azaz a kiírt tétel összegét a rendszer automatikusan megállapítja. Ezt követően a tételt a már korábban említett módon kell kiegyenlíteni.

A tévesen kiírt tétel törölhető. A hallgató azonban csak az önmaga által kiírt tételt tudja törölni. Amennyiben a hallgató, a tanulmányi előadó által kiírt tételt jogosulatlannak tartja, akkor kérjük írj a hallgatoi.iroda@uni-corvinus.hu mail címre, mert a tantárgyakra/vizsgákra csak abban az esetben tudnak jelentkezni, ha nincs fizetési tartozásuk (nincs AKTÍV tételük) az Egyetemmel szemben.

A Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menüben folyamatosan nyomon tudja követni kiírt tételeinek és a tételek státuszának alakulását, listázni tudja „aktív” tartozásait és „teljesített” státuszban lévő tételeit is

Az alkalmazás részletei:

  • A kiírt tétel összegével megegyező összeget lehet kiegyenlíteni, azaz részletfizetésre nincs lehetőség.
  • Egyszerre több kiírt tétel is kiegyenlíthető egy tranzakcióval.
  • Rendelkezni kell Neptunban rögzített e-mail címmel.
  • Bármilyen internetes fizetésre alkalmas kártya használható Simple app telepítés nélkül is.
  • A kiegyenlített tétel azonnal teljesített státuszúvá válik.
  • Sikeres teljesítés esetén e-mailt kap a hallgató.
  • Sikertelen teljesítés esetén a SimplePay azonosítóra hivatkozva, a SimplePay ügyfélszolgálatnál tájékozódni tud a probléma okáról.

A hallgatók a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menü alatt találhatják meg a kiírt befizetési kötelezettségeiket.

A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva, a „Biztosan befizeti?” kérdésre igennel válaszolva, a megjelenő felületen a „SimplePay” bankkártyás fizetést kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva átirányításra kerül a SimplePay oldalára.

Az adattovábbítási nyilatkozatot el kell fogadni.

  • fizetési lehetőség
    A bankkártyás adatokat megadva, a „FIZETEK” gombra kell kattintani.
  • fizetési lehetőség
    Bejelentkezés Simple fiókba Facebook fiókkal, Google fiókkal vagy e-mail cím és jelszó megadásával.
    Belépés után megtekinthetők a mentett kártyák, vagy új kártya rögzíthető.

Sikeres teljesítés esetén e-mailt kap a hallgató.

Sikertelen teljesítés esetén a visszaigazoló üzenetben foglaltaknak megfelelően, a SimplePay azonosítóra hivatkozva, a SimplePay ügyfélszolgálatnál tájékozódni tud a probléma okáról. 

Vágólapra másolva