Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Első lépések

Szívből gratulálunk a sikeres felvételidhez és szeretettel köszöntünk a Corvinus Egyetem hallgatói között! Kérjük, a gördülékeny ügyintézés és félév kezdés érdekében tanulmányozd át az oldalon közzétett hasznos információkat. Amennyiben ezt követően is maradtak volna benned kérdések, úgy kérjük keress minket bátran a corvinus.beiratkozas@uni-corvinus.hu elérhetőségünkön.
Gazdálkodási és menedzsment alapszakos hallgatóink számára pedig elkészítettük a kifejezetten nekik készült útikalauzunkat:
A hallgatói jogviszonyod a beiratkozást követően jön létre. Ez a tanulmányaid megkezdésének egyik legfontosabb feltétele. Hamarosan megosztjuk a beiratkozáshoz tartozó legfontosabb információkat, mint például annak időpontja, helyszíne, menete, illetve a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok. 
  • Az egyetem budapesti központi kampusza az egykori Fővámház. A Fővám térre, az E épületbe (1093 Budapest, Fővámtér 8.) a 2-es, 47-es, 49-es villamossal, 83-as trolibusszal, 15-ös busszal vagy a 4-es metróval juthatsz el. Ha a Sóházba (1093 Budapest, Fővám tér 13–15) mész, akkor is ezekre a járművekre szállj! A Közraktár utcába, a C épületnél (1093 Budapest, Közraktár u. 4-6.) a 15-ös busz és 83-as trolibusz közlekedik.
  • Székesfehérváron pedig a 14-es, 22-es, 23-es, 23E, 31E, 41-es, 42,-es és a 44-es buszok közlekednek a kampuszra (8000 Székesfehérvár, Budai út 43.)
A diákigazolvány igénylés azon beiratkozott hallgatók számára elérhető, akik jogviszonyt létesítettek az Egyetemmel.

A diákigazolvány igénylés menete az alábbiak szerint történik:
 
  • Első lépésként ajánlatos összeegyeztetni a személyes dokumentumok adatait a Neptun tanulmányi rendszerben szereplő adatokkal, mivel az igénylés adatai a személyi és lakcímnyilvántartással vetik össze az igénylés elküldésekor (hosszú és rövid magánhangzók különbözőnek számítanak, második keresztnévnek is szerepelnie kell a Neptunban).
  • Eltérés esetén a tanulmányi ügyintéződnél kell a hibát jelezni, és javíttatni.
  • Az igénylését az okmányirodákban kell elindítani, ahol a hallgató kapni fog egy NEK-adatlapot, melynek adatait majd fel kell vinnie a Neptunba. Az igénylés okmányirodához kapcsolódó menetéről bővebb információt ezen oldalon találsz.
  • A Neptunban az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylésfelületen új felvétel gombbal lehet létrehozni az új diákigazolvány igénylést.
  • A sorszám mezőbe kell felvinni a NEK-kódot (nagybetűkkel, elválasztó jelek nélkül kell beírni a megfelelő helyre)
  • Igénylés típusát értelemszerűen ki kell választani (első igénylés, elveszett, stb.)
  • Képzés mezőbe az a képzés fog megjelenni, amelyikkel a hallgató a Neptunba bejelentkezett. Amennyiben valaki több képzéssel rendelkezik, azon a képzésen kezdje el az igénylést, melyre kérni szeretné a diákigazolványát
  • Cím mezőbe a Neptunban megadott állandó lakcímet, vagy tartózkodási címet lehet megadni, amelyhez lakcím kártya is tartozik
  • Másodlagos intézményt annak kell megadnia, aki másik intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, és szeretné szerepeltetni a másik intézményt is a diákigazolványon
  • Másodlagos intézménynyomdai kódjának megadása szintén kötelező, erről az adott intézménynél kell érdeklődnie a hallgatóknak. Ez a nyomdai kód az alábbi formával rendelkezik: F01111
  • Fontos! Nem összekeverendő az intézmények OM-kódjával, ami FI01010 formájú!
  • A diákigazolvány igénylése, legyártása díjtalan, de amennyiben az igazolványt elveszítenéd a matrica pótlásának díja 3.500,-Ft.
  • Az igénylés küldése után van lehetősége a hallgatónak ideiglenes igazolványt kérni a Tanulmányi Osztályon. (Ha a létrehozott igénylés sorában a FIR-be feladva mezőben szerepel dátum, akkor került az igénylés továbbításra)
  • Az elkészült diákigazolványt a jogosult lakcímére postázzák – külföldi cím esetén abba az okmányirodába, ahol a NEK-adatlap készült.
  • A hallgatóknak lehetősége van nyomon követni a diákigazolvány igénylésének menetét ezen a felületen, az oktatási azonosítójának megadásával (7-sel kezdődő 11 számjegyből álló azonosító)
  • Amennyiben ott bármilyen hibát észlelsz, kérjük jelezd a neptun@uni-corvinus.hu címen, (a Neptun kódod megadásával, a hiba rövid leírásával) 
Amennyiben önköltséges képzésre nyertél felvételt, úgy a képzési díjad automatikusan kiírjuk majd a Neptun felületen, amelyet a tanulmányaid megkezdéséhez szükséges kiegyenlítened.

Önköltség befizetési határideje: 2021.08.25

Kérjük vedd figyelembe, hogy amennyiben tartozásod áll fenn az Egyetemmel szemben, úgy nem fogsz tudni beiratkozni. Amennyiben bármi problémád vagy kérdésed merülne fel a befizetés kapcsán, úgy kérjük jelezd az osztondij@uni-corvinus.hu email címen. A tétel kiírása a Neptun-> Pénzügyek -> Befizetés menüben érhető el. Először el kell utalnod a szükséges összeget a Neptun gyűjtőszámlá(d)ra, majd az átfutási időt követően jóváírásra kerül az összeg, amelyből ki tudod egyenlíteni az önköltség díját a Neptunban. A jövőben keletkező kiírásokat is hasonló módon tudod majd kiegyenlíteni.

Gyűjtőszámla adatai Forint átutalás esetén
 
  • Jogosult neve: Neptun gyűjtőszámla
  • Jogosult számlaszáma: 11784009-22229913-00000000
  • Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV
Gyűjtőszámla adatai Euro átutalás esetén

  • Jogosult neve: Neptun EUR gyűjtőszámla
  • Jogosult számlaszáma: 11763842-00687881-00000000
  • IBAN:HU93117638420068788100000000
  • SWIFT kód: OTPVHUHB
  • Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV
Gyűjtőszámlára való befizetés módja

  • A szükséges fedezetnek megfelelő összeget a leadott bankszámládról utalással kell indítanod.
  • A közlemény rovat első karaktere nem lehet szóköz. A rovat első sorának, első karakterétől kezdődően kell rögzíteni az ’NK-’ előtagot, utána pedig folyamatosan a Neptun kódod – figyelj az o (mint betű) és a 0 (nulla, mint szám) karakterekre –, majd következik egy szóköz, végül a neved. A nem azonosítható tételeket visszautaljuk.
  • Az átutalás napjától minimum egy munkanap mindenképpen szükséges a Neptunban való jóváírásig. Az OTP Bankhoz 15:30-ig befolyó összegeket gyűjti a bank, majd a következő munkanap reggelén adja át azt az Egyetemnek. Az OTP Bankhoz 15:30 után megérkezett utalások csak az azt követő munkanapon kerülnek összegyűjtésre. Az azonnali utalás a gyűjtőszámlára nem vonatkozik.
Tényleges befizetés módja

  • Miután befizettél a gyűjtőszámládra, utána a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menü alatt találod a kiírt befizetési kötelezettségeidet, így az önköltség díját is. Be tudsz állítani szűrést is (félév, státusz), ami felett találod a gyűjtőszámlád egyenlegét. Jelenleg a félévek, illetve a kiírt tételek státusza alapján tudod szűrni a listát, a “Listázás” gombra kattintva.
  • A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölőnégyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva a megjelenő felületen a „Gyűjtőszámlás fizetés”-t kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva a kiírt tételed azonnal kiegyenlítésre kerül.
Részletfizetés

  • A Budapesti Corvinus Egyetem Hallgatói Térítések és Juttatások Szabályzat 59.§, 61.§ és 62.§ szakaszai alapján részletfizetést kizárólag a második aktív félévet és azt követőféléveket megkezdő hallgató igényelhet. A beiratkozás félévében nincs lehetőség részletfizetésre.
  • A vonatkozó szabályzat ide kattintva érhető el a Szervezeti Működési és Szabályzat aloldalon, azon belül is a Hallgatói Térítési és Juttatási Szabályzat rész alatt.
  • Amennyiben Corvinus ösztöndíjasként nyertél felvételt technikai szempontból kötelezett vagy önköltség megfizetésére, ám annak összegével megegyező mértékben fogsz Corvinus ösztöndíjban részesülni, így nincs szükség további teendőre, költségbefizetésre.
  • Gyakorlatban mindez az alábbiak szerint fog zajlani: Az aktuális félévre vonatkozó önköltségi díjat hamarosan kiírjuk a Neptun Tanulmányi rendszerben márciusi határidővel, azonban – amennyiben Corvinus ösztöndíjasként nyertél felvételt – ezt az összeget nem kell elutalnod, mert az önköltség összege a részedre megítélt, ezzel azonos összegű Corvinus Ösztöndíjból kerül kiegyenlítésre. Így ez a tranzakció a részedről pénzmozgással – sem bevétellel, sem kiadással – nem jár, továbbá az Ösztöndíj és az önköltség kezelése adminisztratív és pénzügyi teendőt nem igényel a részedről.
  • A Neptun a Corvinus által használt egységes tanulmányi rendszer, melyen keresztül számos, egyetemi éveitekhez elengedhetetlen adminisztratív, funkcionális teendőt intézhettek, illetve szükséges intéznetek. A teljesség igénye nélkül, a Neptunon keresztül nyílik lehetőségetek felvenni tárgyaitokat és a vizsgáitokat, itt tudjátok összeállítani az órarendeteket, jelentkezhettek be aktív vagy passzív félévre, fizethetitek be a tandíjat, vizsgadíjat és egyéb költségeket, továbbá adhattok le kérvényeket, pályázatokat, szakosodást, és az ösztöndíjak is erre a felületre érkeznek.
  • A rendszer tárolja a régi tárgyakat, valamint azt is, hogy hányszor vizsgáztál és milyen érdemjegyet szereztél az adott tárgyból. Természetesen számos egyéb tájékoztató célú tartalom és leírás mellett. A felsoroltakon túl egyetemi éveitek során további számos egyéb funkcióval is megismerkedhettek azok aktualitása és szüksége szerint.
  • Amennyiben bármilyen problémát tapasztalnál a belépés során, vagy a program használata közben, úgy kérjük jelezd a neptun@uni-corvinus.hu email címen.
  • A CUSMAN rendszer lehetővé teszi, hogy a különböző informatikai szolgáltatásokat ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval használhasd A CUSMAN regisztráció során jön létre az egyetemi email címed, melyre szükséged lesz az egyetemmel való kommunikáció során.
  • A regisztrációt azután kezdheted meg, hogy az adataid bekerültek a Neptun rendszerbe. Erről értesítést fogsz kapni tőlünk email címedre. Ahhoz, hogy a regisztrációd sikeres legyen, az első belépés alkalmával meg kell változtatnod a jelszavad. 
  • A Moodle az Egyetem e-learning rendszere. Az itt megjelenő tartalom a felvett kurzusaidtól függ. A felületen történő teendőidről az oktatóid fognak tájékoztatni.
  • A Moodle rendszerbe a CUSMAN felhasználóneveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben nehézséget tapasztalnál a belépés során, kérjük jelezd a moodlehelpdesk@uni-corvinus.hu email címen. 
  • A Microsoft Teams az Egyetem egységes kommunikációs és kollaborációs platformja. Ezen keresztül valósul meg az online oktatás a koronavírus idején, továbbá ezen a felületen rendezzük meg a Corvinus által szervezett eseményeket, rendezvényeket, mint az Online Welcome Event, vagy a Szakfelelősi tájékoztatók. Továbbá ez az egyetem által biztosított felület, ahol oktatóiddal és hallgatótársaiddal tarthatod a kapcsolatot.
  • A Microsoft Teams elérhető webes böngészőn keresztül is, de a gyorsabb belépés és stabilabb alkalmazhatóság végett azt javasoljuk, hogy mindenképp telepítsd az applikációt az általad használt elektronikus eszközre (asztali számítógép, laptop…stb.) és a telefonodra egyaránt.
  • A Teamsbe való bejelentkezéshez az egyetemi email címed (…@stud.uni-corvinus.hu) és a CUSMAN jelszavad használd. Amennyiben bármi problémád akadna a bejelentkezéssel, kérjük jelezd a helpdesk@uni-corvinus.hu email címen. 
  • Az Office 365 a Corvinus Egyetem által támogatott Microsoft Office csomag, amely számodra is ingyenesen elérhető. A programot használhatod felhőalapú webes verzióban, illetve telepítheted is annak különböző programelemeit a számítógépedre. Mi azt javasoljuk, hogy az Outlook levelezőprogram applikációját töltsd le a telefonodra is, és állítsd be az értesítéseket, nehogy lemaradj a fontos tudnivalókról.
  • Az Office 365 és az Outlook programokba való bejelentkezéshez az egyetemi email címedet kell használnod (…@stud.uni-corvinus.hu) és a CUSMAN jelszavadat. Amennyiben bármi problémád akadna a bejelentkezéssel, kérjük jelezd a helpdesk@uni-corvinus.hu email címen. 
  • A MyCorvinus a Corvinus Egyetem mobil applikációja, melyen rendszerezve gyorsan elérheted a tanulmányaiddal kapcsolatos legfontosabb információkat, mint az órarendedet, a tanulmányi átlagaidat vagy épp a könyvtár nyitvatartását.
  • A MyCorvinus app letöltését követően az egyetemi CUSMAN azonosítóddal és jelszavaddal tudsz bejelentkezni. 
Hamarosan feltöltésre kerülnek az információk.
Vágólapra másolva
GEN.:2021.07.27. - 04:37:38