Budapesti Corvinus Egyetem ×

Képzéseink

Budapesti Corvinus Egyetem




















 A 2019-20. tanév tavaszi féléve különleges formában, a koronavírus miatti világjárvány miatt távoktatás keretében zajlik a hazai felsőoktatásban, így a Corvinus Egyetemen is. A 2020. május 11-vel induló, második alkalommal sorra kerülő intenzív hete így is számos, izgalmas kurzust, előadást hozott az egyetem sportgazdaságtani témák iránt érdeklődő mesterszakos, köztük a Sportközgazdász mesterszak Hallgatóinak.  

Az ECA Klubfutballmenedzsment kurzus nyitó előadásán Olivier Jarosz, az ECA (European Club Association) Futballmenedzsment Guide szerkesztője a COVID-19 világjárványt követőn újra induló klubfutball kérdéseit tárgyalta, míg Máté Bálint, az FTC Labdarúgó Zrt. nemzetközi projektmenedzsere, a kurzus vezetőelőadója a klubfutball működési rendjébe, annak legfőbb kérdéseibe adott betekintést a klub menedzsment kézikönyv teljes áttekintése által, aminek a tanítását az ECA engedélye mellett tehette meg.

A szerdai és csütörtöki nap a Szabadidősport üzleti kérdései tárggyal folytatódik, amelynek programjában a Hallgatók az elméleti keretek megismerése után egy, a Budapesti Sportirodával közösen fejlesztett esettanulmányt dolgoztak fel, reagálva a szabadidősport aktuális kihívásaira. A szabadidősport területei közül a havas sportágak üzleti működésének elemei is bemutatásra kerülnek. A havas sportokhoz kapcsolódón – többek közt – arról is szó esett, hogyan állhatnak négy évszakban a fogyasztók rendelkezésére a sportlétesítmények, vagy hogy milyen fejlesztési lehetőségeket nyújt a terület annak ellenére, hogy Magyarországnak csupán 2%-a fekszik 400 méter tengerszint felett és összesen 11, sílifttel rendelkező pálya működik.

Szerdán a Turizmus mesterszakos hallgatóknak elsőként meghirdetett Sportturizmus tárgya sportgazdaságtani blokkjában a hallgatói prezentációkat Nyúl Attila, az Antenna Hungária Zrt. logisztikai vezetőjének a 2017. évi FINA vizes vb logisztikai és tartalomgyártási hátterét bemutató előadása követi, amely kurzust Várhegyi Ferenc, az Eurosport szakkommentátora, egyetemünk külsős óraadója Közvetítési jogok piaca előadása zárja.

Valamennyi előadásban visszatérő téma lehet a COVID-19 globális sportra gyakorolt hatása.

Köszönjük Hallgatóink szakmai bizalmát és Vendégelőadónk előadásait. Intenzív heti gazdag programjainkat is folytatjuk, remélve, hogy ezek már személyes találkozások által valósulhatnak meg a 2020-21. tanév őszi félévében.

#CorvinusSportközgazdász

#együttalegjobbak 

#együttsikerül

Budapesti Corvinus Egyetem 

  Forrás: gettyimages.com  

A COVID-19 világjárvány miatt az elmúlt hónap(ok)ban a fitneszipar jelentős pénzügyi veszteségeket realizált offline. A fizikai aktivitás területén dolgozók – mind a tulajdonosok, mind az alkalmazottak – pénzügyi bizonytalanságba kerültek.

Ezzel egyidőben viszont olyan márkák, mint például a Peloton és a Mirror, amelyek otthoni edzést kínálnak, vagy az olyan „nagyok”, mint a Nike és az Adidas, akik az Apple-lel és a Fitbittel kötött partnerségek révén törtek be az online fitnesz világába, már a járvány előtt sikeresek voltak. A digitális fitneszipar 3,6 milliárd dollár bevételt generált csak az Egyesült Államokban 2019-ben. A koronavírus-járvány kitörése után pedig értelemszerűen még jobban megy nekik. A Peloton, a Mirror és más digitális fitnesz márkák sokkal szerencsésebb helyzetben vannak, mint az offline társaik, mert már korábban is távoli szolgáltatást kínáltak az ügyfeleiknek. Másrészt, most nem kell versenyezni az offline-nal, csak az online létezik. A Peloton részvényei például 9,2%-kal növekedtek március elején, míg az alkalmazás letöltései megötszöröződtek februárhoz képest, az online üzletág szárnyal. Az Aaptiv, egy másik digitális fitneszplatform iránt is 50%-os keresletnövekedés volt tapasztalható ebben az időszakban, és a Mirror eladásai is megkétszereződtek.



A fitneszfelszerelések, otthon használatos eszközök iránt is jelentősen megnőtt a kereslet. Ezen raktáron lévő készletek nagy része el is fogyott.

 

A koronavírushelyzetre való reakcióként a „normál” fitneszszolgáltatók ezrei jelentek meg online, sokan ingyenes edzéseket kínálva. Az edzőtermek digitális csatornákon keresztül próbálnak szolgáltatásokat nyújtani otthon lévő vendégeiknek. A YouTube-on és más online felületeken elérhető videók száma napról napra nőtt, számos fitneszoktató kínál online programokat az Instagram, a YouTube és más közösségimédia-platformokon.

 

A Gold’s Gym is bezárt fizikailag, ugyanakkor a márka egyedülálló módon talált lehetőséget arra, hogy a világ minden tájáról aktivizálja a fogyasztóit. A fitneszmárka elkezdte használni a „StrongerTogether” hashtaget, arra buzdítva mindenkit, hogy osszák meg otthoni edzésüket másokkal. A népszerű terem létrehozott egy „ingyenes edzésötletek” könyvtárat, amelyet a rajongók megtalálhatnak a weboldalon. Azok számára, akiknek hiányoznak a személyi edzőik, a Gold’s Gym megosztott videókat, amelyeken néhány saját edzőjük otthoni edzést vezet.

 

Summa summarum, a digitális edzéspiac hatalmas lendületet kapott eme helyzetben, a digitális ajánlatok értéke megnőtt. Azok a szereplők, akik látták a minőségi digitális szolgáltatások bevezetésének fontosságát a COVID-19 előtt, sokkal jobb helyzetben vannak most azokhoz képest, akik most kezdik ízlelgetni az online világot.

 

Az bizonyos, hogy sok kis terem, stúdió tönkremegy majd (nem sokaknak van hónapokra elegendő tartaléka), a nagyok tudnak túlélni, és nekik volt több lehetőségük az online felé is nyitni akkor is, ha eddig nem tették meg.

 Sok szereplő gondolkozik azon, mi lesz a járvány után… kérdés, hogy az mikor lesz, ha lesz? Meddig kell így „kihúzni”? Hogyan tartsák meg a vendégeiket? Meddig hajlandóak „tagsági díjat” vagy „adományokat” fizetni a leghűségesebbek? Hogyan tartják fenn online a kötődést, hisz csak egy kattintás a másik szolgáltatóra váltás? Hogy adnak értéket? Hogyan adnak folyamatosan megújuló, kreatív tartalmakat? Vajon az emberi interakció utáni vágy lesz erősebb vagy a félelem? Az emberek vissza mernek, vissza akarnak majd menni a termekbe? Milyen „biztonsági intézkedésekkel” működhetnek a termek? Vagy a fogyasztók megszokják az online edzéseket, és emellett maradnak? Az online jelenlétből hogyan lehet folyamatosan megfelelő bevételeket generálni? Meddig tartható fenn online módon a lelkesedés? Hogy működik majd egymás mellett az online és az offline? Vajon lesz fizetőképes kereslet a termekre, a járvány okozta válságban a fitnesztermek a fontos kiadási prioritások között szerepelnek majd? Rengeteg kérdés, amelyek válaszra várnak….

Dr. Szabó Ágnes, Budapesti Corvinus Egyetem, Sportgazdaságtani Kutatóközpont

Források:

https://econsultancy.com/how-the-fitness-industry-is-responding-to-coronavirus-with-digital-push/, letöltés ideje: 2020.0505.

https://edition.cnn.com/2020/04/01/business/fitness-studios-coronavirus/index.html, letöltés ideje: 2020.0505.

https://www.forbes.com/sites/petersuciu/2020/03/19/fitness-goes-to-social-media-during-covid-19-outbreak/#580e7d8738ea, letöltés ideje: 2020.0505.

http://isca-web.org/english/news/peoplewillwanttogobacktotheirgymsandsportsclubsbutcantheyaffordit?ct=t(April_2020), letöltés ideje: 2020.0505.

https://www.socialbakers.com/blog/fitness-industry-takes-a-hit-from-covid, letöltés ideje: 2020.0505.

https://www.welltodoglobal.com/how-the-fitness-industry-is-rising-to-the-covid-19-challenge/, letöltés ideje: 2020.0505.

Budapesti Corvinus Egyetem 

The Sport Business Research Centre (SBRC) from Corvinus organized a workshop with our corporate partner LaLiga about fan engagement best practices in football. Attendees of the workshop were students from Corvinus’s Sports Economics master programme and corporate partners of SBRC from across the sports industry.

The exclusive online event showcased the Customer Intelligence Lifecycle of LaLiga’s Data Driven Marketing and detailed insights into how the Digital Ecosystem organized by Laliga can help Spanish football clubs in activating their target segments locally, and at international level.

The afternoon session of the workshop hosted an interactive group exercise related to attracting a wider audience to LaLiga Santander games. Corvinus’ students worked together with industry professionals on finding new opportunities for fan engagement during and beyond the current pandemic crisis.

The event was organized and moderated by Miklós Kozma, head of international relations, and Zoltán Kynsburg, head of industrial relations of SBRC, as well as Elisa Álvarez Martín and Pedro Pemartín Gonzalez from LaLiga. Presenters in the morning session were Olivia Archando Ardanaz and María José Silva Trigo.

Vágólapra másolva