Budapesti Corvinus Egyetem ×

Küldetésünk

Küldetésünk:

Multidiszciplináris látásmód és rendszerszemlélet átadására, a készség-, attitűd- és felelősségvállalás fejlesztésére képes, a képzésben lévő generációk főbb jellemzőihez igazodó, gazdag módszertani eszköztárral rendelkező, a tanítási-tanulási folyamatba az IKT eszközöket hatékonyan integrálni képes, innovatív, a változásokat menedzselő, a hazai és nemzetközi tudományos térben tájékozott közgazdásztanárok képzése, továbbképzése.

Stratégiánk fókuszában öt kiemelt terület:

  • a közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása
  • Felnőttképzés
  • Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése
  • Együttműködés szakmai partnerekkel (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)
  • nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása

Tanárképző és Digitális Tanulás Központ stratégia

Elsődleges célkitűzéseink:
Országos digitális módszertani központtá válás
Versenyképes, minőségi képzések nyújtása

Ezeknek alárendelten határozhatjuk a fenti területek célkitűzéseit:

Közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása
Célkitűzések:
  • Tartalmában és szerkezetében változó közgazdásztanár képzés
  • Optimális képzési kínálat meghatározás a változó igényekhez igazodva
  • Teljesítményelvű, hallgatóközpontú tanítási-tanulási környezet kialakítása képzéseinken
  • A képzések komplexitásának biztosításaMűhelymunkák kialakítása és erősítése
  • Tanszékek közötti koordinációs feladatok hatékony ellátásaIdegen nyelvű kurzusok indítása
  • Párhuzamos képzési lehetőség akkreditálása
Felnőttképzés
Célkitűzések:
  • Környezeti változásokhoz igazadó továbbképzések
  • Felsőfokú szakképzések (rövid ciklusú) és szakirányú szakképzések közismereti és közgazdász tanárok, az oktatási rendszerben dolgozók számára
  • A felsőoktatásban dolgozó oktatók módszertani továbbképzése
  • Phd hallgatók és demonstrátorok módszertani képzése
  • Bekapcsolódás a mentortanár képzésbe
Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése
Célkitűzések:
  • Innovatív fejlesztések - Gennovációk
  • E-learning és blended taneszközöket készítő központ működtetése
  • Tükrözött tantermi oktatások megvalósítása
  • A Tanárképző és Digitális Tanulási Központ honlapján egy módszertani bank létrehozása és működtetése
Együttműködés szakmai partnerekkel, kollégákkal (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)
Célkitűzések:
  • A végzett hallgatók alumni hálózatának kialakítása és működtetése
  • Gyakorló iskolai hálózat újraszervezése és működtetése
  • Szakkolégium szerű szerveződést létrehozása közgazdasági alapképzésben részt vevő hallgatók számára
  • Hazai kutató és fejlesztő munkákba bekapcsolódás
Nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása
Célkitűzések:
  • Bekapcsolódás a nemzetközi kutatási programokba
  • Szakmai együttműködések kialakítása hasonló profilú intézményekkel
  • Idegen nyelvű online kurzusok, képzési programok indítása
  • Konferenciák szervezése, illetve nemzetközi és hazai konferenciákon való részvétel

Célrendszerünk elfogadása és megvalósítása biztosítja Tanárképző és Digitális Tanulási Központunk több lábon állását, megerősödését, elfogadottságának növekedését az egyetemen belül.

A célkitűzések és a hozzá kapcsolódó feladatok megvalósítását segíti a TDTK kialakult szervezeti és működési felépítése.

Vágólapra másolva