Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

A Tanárképző és Digitális Tanulási Központ

Küldetésünk a multidiszciplináris látásmód és rendszerszemlélet átadására, a készség-, attitűd- és felelősségvállalás fejlesztésére képes, a képzésben lévő generációk főbb jellemzőihez igazodó, gazdag módszertani eszköztárral rendelkező, a tanítási-tanulási folyamatba az IKT eszközöket hatékonyan integrálni képes, innovatív, a változásokat menedzselő, a hazai és nemzetközi tudományos térben tájékozott közgazdásztanárok képzése, továbbképzése.

Stratégiánk fókuszában öt kiemelt terület:

  • A közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása
  • Felnőttképzés
  • Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése
  • Együttműködés szakmai partnerekkel (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)
  • Nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása
Elsődleges célkitűzéseink:

  • Országos digitális módszertani központtá válás
  • Versenyképes, minőségi képzések nyújtása 
Ezeknek alárendelten határozhatjuk a fenti területek célkitűzéseit: Közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása.
 
  • Tartalmában és szerkezetében változó közgazdásztanár képzés
  • Optimális képzési kínálat meghatározás a változó igényekhez igazodva
  • Teljesítményelvű, hallgatóközpontú tanítási-tanulási környezet kialakítása képzéseinken
  • A képzések komplexitásának biztosítása
  • Műhelymunkák kialakítása és erősítése
  • Tanszékek közötti koordinációs feladatok hatékony ellátása
  • Idegen nyelvű kurzusok indítása
  • Párhuzamos képzési lehetőség akkreditálása
Felnőttképzés:

  • Környezeti változásokhoz igazodó továbbképzések
  • Felsőfokú szakképzések (rövid ciklusú) és szakirányú szakképzések közismereti és közgazdász tanárok, az oktatási rendszerben dolgozók számára
  • A felsőoktatásban dolgozó oktatók módszertani továbbképzése
  • Phd hallgatók és demonstrátorok módszertani képzése
  • Bekapcsolódás a mentortanár képzésbe
Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése:

  • Innovatív fejlesztések – Gennovációk
  • E-learning és blended taneszközöket készítő központ működtetése
  • Tükrözött tantermi oktatások megvalósítása
  • A Tanárképző és Digitális Tanulási Központ honlapján egy módszertani bank létrehozása és működtetése
Együttműködés szakmai partnerekkel, kollégákkal (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)

  • A végzett hallgatók alumni hálózatának kialakítása és működtetése
  • Gyakorló iskolai hálózat újraszervezése és működtetése
  • Szakkollégium szerű szerveződést létrehozása közgazdasági alapképzésben részt vevő hallgatók számára
  • Hazai kutató és fejlesztő munkákba bekapcsolódás
Nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása

  • Bekapcsolódás a nemzetközi kutatási programokba
  • Szakmai együttműködések kialakítása hasonló profilú intézményekkel
  • Idegen nyelvű online kurzusok, képzési programok indítása
  • Konferenciák szervezése, illetve nemzetközi és hazai konferenciákon való részvétel
Célrendszerünk elfogadása és megvalósítása biztosítja Tanárképző és Digitális Tanulási Központunk több lábon állását, megerősödését, elfogadottságának növekedését az egyetemen belül.

A célkitűzések és a hozzá kapcsolódó feladatok megvalósítását segíti a TDTK kialakult szervezeti és működési felépítése.

Tanárképző és Digitális Tanulási Központ stratégia

Tanárképző és Digitális Tanulási Központ stratégiája
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vágólapra másolva