A Kuratórium 07/2021. (01.27.) számú határozatával elfogadta az Egyetem Szervezeti és Működési Rendjének módosítását, s ennek részeként jóváhagyta a munkaügyi feladatok átszervezésére vonatkozó javaslatot.
Ennek értelmében a munkaügyi feladatok 2021. április 1-jétől a Kancellária Bér és Munkaügy szervezeti egységétől átkerülnek a HR-hez.
A HR-HEZ TARTOZÓ MUNKAÜGYI ALAPFELADATOK – A munkatársak munkaviszonyának létesítésével, módosításával és megszüntetésével kapcsolatos munkaügyi feladatok. Ezen belül:
- munkatársak beléptetése
- munkaszerződések elkészítése, aláíratása, nyilvántartása
- munkaköri leírások nyilvántartása, kezelése
- a munkavállalók rézéről érkező, személyes adatokat érintő adatmódosítási kérelmek kezelése, nyilvántartása
- munkaszerződés-módosítások elkészítése, aláíratása, nyilvántartása
- munkavállalók és hallgatói szerződéssel foglalkoztatottak biztosítotti be-, ki- és változásjelentése
- alapbért érintő változások és az alapbéren felüli rendszeres bérelemek rögzítése, kezelése, dokumentálása
- a munkaviszonyt megszüntető okirat elkészítése
- kilépő munkavállalókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok (szabadságrendezés)
- munkaviszonyban lévők személyügyi anyagainak vezetése, kezelése
- a fentiekkel kapcsolatos adatok naprakész nyilvántartása az Egyetem által használt HR információs rendszerben (SAP)
– Az egyetemi tanári pályázatokkal kapcsolatos ügyintézés (az egyéb toborzási feladatok már ezt megelőzően a HR-hez tartoztak)
– Tárgyévi szabadságok megállapítása
– Távollétek nyilvántartása (kivéve: TB típusú távollétek)
– Jubileumi jutalom megállapítása
– Kitüntetésekkel kapcsolatos teljeskörű ügyintézés
– A statisztikai és egyéb adatszolgáltatáshoz oktatói és munkatársi adatok biztosítása a Neptun-rendszernek
– A felsorolt feladatokkal kapcsolatos tájékoztatás (munkaváltatókkal, munkavállalókkal való kapcsolattartás, kommunikáció).
AZ ÚJJÁALAKULÓ HR CSAPATA fenti alapfeladatok ellátása mellett az újjáalakuló HR szervezet legfőbb célja, hogy az Egyetem Megújulási Programja részeként 2020-ban létrehozott, a stratégiai humánerőforrás-menedzsment alapjait biztosító rendszerek (akadémiai életpályamodell, javadalmazási politika, teljesítményfejlesztési rendszer, képzés-fejlesztés és toborzási keretrendszer) implementációját támogassa. Célja továbbá, hogy ezen tevékenységek ellátásában az operatív és adminisztratív támogató feladatokat megvalósító funkciókat integrálja a stratégiai HR szervezetbe, és ezen keresztül az Egyetem vezetői számára partnerséget biztosító HR funkció kerüljön kiépítésre.
A szervezeti átalakítás ezen integráció megteremtésére irányul, további célja a feladatellátás hatékonyságának és ügyfélbarátságának erősítése, amely reményeink szerint mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalon már rövid távon is érezhető előnyökkel fog járni.