Budapesti Corvinus Egyetem ×

A Doktori Iskoláról

A Doktori Iskola Vezetője

Prof. Dr. Vastag Gyula gyula.vastag@uni-corvinus.hu Rektori Szervezet / Kutatásmenedzsment
Egyetemi tanár, Kutatási Rektorhelyettes / Professor, Vice-Rector for Research
E épület, 203
Telefon: +36 1 482 5196 • Mellék: 5196

A Doktori Iskola Programigazgatója

Dr. Medvegyev Péter medvegyev@uni-corvinus.hu Matematikai és Statisztikai Modellezés Intézet / Matematika Tanszék
Egyetemi tanár / Professor
Sóház, 229b
Telefon: +36 1 482-7444 • Mellék: 7444

A Doktori Iskola Asszisztense

Vajda Marianna marianna.vajda@uni-corvinus.hu Matematikai és Statisztikai Modellezés Intézet
Intézeti titkár / Institute Secretary
Sóház, 205
Telefon: +36 1 482 7439 • Mellék: 7439

dr. Berde Éva eva.berde@uni-corvinus.hu Közgazdaságtani Intézet
Egyetemi tanár/ Professor, Demográfia és Gazdaság Kutatóközpont vezető / Head of Centre for Demograp
E épület, 223
Telefon: +36 1 482 5363 • Mellék: 5363
Dr. Darvas Zsolt zsolt.darvas@uni-corvinus.hu Rektori szervezet / Közgazdaságtani Intézet / Matematikai Közgazdaságtan és Gazdaságelemzés Tan
Tudományos főmunkatárs / Senior Research Fellow
E épület, 281
Telefon: +36 1 482 5279 • Mellék: 5279
Dr. Medvegyev Péter medvegyev@uni-corvinus.hu Matematikai és Statisztikai Modellezés Intézet / Matematika Tanszék
Egyetemi tanár / Professor
Sóház, 229b
Telefon: +36 1 482-7444 • Mellék: 7444
Dr. Száz János janos.szaz@uni-corvinus.hu Pénzügyi, Számviteli és Gazdasági Jogi Intézet / Pénzügy Tanszék
Egyetemi tanár / Professor
E épület, 221.2
Telefon: +36 1 482 5190 • Mellék: 5190
Dr. Vincze János janos.vincze@uni-corvinus.hu Közgazdaságtani Intézet
Egyetemi tanár / Professor
E épület, 258
Telefon: +36 1 482 5145 • Mellék: 5145
Zalai Ernő erno.zalai@uni-corvinus.hu Rektori szervezet / Közgazdaságtani Intézet / Matematikai Közgazdaságtan és Gazdaságelemzés Tan
Prof. Emeritus
E épület, 254
Telefon: +36 1 482 5541 • Mellék: 5541

Meyer Dietmar CSc, egyetemi tanár, BME

dr. Berde Éva eva.berde@uni-corvinus.hu Közgazdaságtani Intézet
Egyetemi tanár/ Professor, Demográfia és Gazdaság Kutatóközpont vezető / Head of Centre for Demograp
E épület, 223
Telefon: +36 1 482 5363 • Mellék: 5363
Dr. Berlinger Edina edina.berlinger@uni-corvinus.hu Pénzügyi, Számviteli és Gazdasági Jogi Intézet / Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszék
tanszékvezető, egyetemi tanár
E épület, 281
Telefon: +36 1 482 5156 • Mellék: 5156
Dr. Major Klára major@uni-corvinus.hu Közgazdaságtani Intézet
Intézetvezető egyetemi docens / Head of Institute, Associate Professor
E épület, 224
Telefon: +36 1 482 5367 • Mellék: 5367
Dr. Medvegyev Péter medvegyev@uni-corvinus.hu Matematikai és Statisztikai Modellezés Intézet / Matematika Tanszék
Egyetemi tanár / Professor
Sóház, 229b
Telefon: +36 1 482-7444 • Mellék: 7444
Dr. Száz János janos.szaz@uni-corvinus.hu Pénzügyi, Számviteli és Gazdasági Jogi Intézet / Pénzügy Tanszék
Egyetemi tanár / Professor
E épület, 221.2
Telefon: +36 1 482 5190 • Mellék: 5190
Prof. Dr. Vastag Gyula gyula.vastag@uni-corvinus.hu Rektori Szervezet / Kutatásmenedzsment
Egyetemi tanár, Kutatási Rektorhelyettes / Professor, Vice-Rector for Research
E épület, 203
Telefon: +36 1 482 5196 • Mellék: 5196
Dr. Vincze János janos.vincze@uni-corvinus.hu Közgazdaságtani Intézet
Egyetemi tanár / Professor
E épület, 258
Telefon: +36 1 482 5145 • Mellék: 5145
Zalai Ernő erno.zalai@uni-corvinus.hu Rektori szervezet / Közgazdaságtani Intézet / Matematikai Közgazdaságtan és Gazdaságelemzés Tan
Prof. Emeritus
E épület, 254
Telefon: +36 1 482 5541 • Mellék: 5541

A doktori iskola támogatja a doktoranduszok nemzetközi szakmai tevékenységét, arra törekszik, hogy a hallgatók nemzetközi tapasztalatokkal felvértezve és a nemzetközi tudományos standardok ismeretében, illetve az azoknak való megfelelés birtokában végezzenek a programban. Bevonja a hallgatókat a nemzetközi kutatási projektekbe. Fontosnak tartjuk, hogy doktoranduszaink bekapcsolódjanak a hazai és nemzetközi tudományos közéletbe. Ennek egyik eleme a konferenciákon való részvétel, s ott elő­adások tartása. Ösztöndíjas hallgatóink elfogadott előadás esetén pénzügyi támogatásért fordulhatnak a doktori iskola elnökéhez.

A doktori iskola arra törekszik, hogy minden hallgatója számára biztosítsa a külföldi tanulmányút lehetőségét. A 3-5 hónapos tanulmányutak során a doktoranduszok külföldi témavezető segítségével végzik kutatómunkájukat, valamint tárgyakat vehetnek fel a fogadó egyetem doktori kurzusaiból. Amennyiben a doktorandusz hosszabb időre, félévre vagy egész tanulmányi évre kap külföldi kutatási vagy/és részképzési lehetőséget, a külföldön teljesített tárgyakat a doktori iskola a kreditrendszer keretében elismeri a tanulmányi kötelezettségek teljesítésében.

A doktori iskola színvonalának nemzetközi megmérettetése szempontjából fontos, hogy a disszertációk részletes kivonatát angol nyelven is elkészítsék doktorjelöltjeink, s így lehetőség nyílik arra, hogy esetenként külföldi professzorokat kérjünk fel bírálónak.

Védett, fokozatot szerzett hallgatók 1997-2017. ÁKKDI 2020. február 24.
Katona_Ma__rton.jpg
FB-bejegyzés: „Ha azt szeretnénk, hogy Magyarország fejlődjön, ahhoz több olyan szakemberre van szükség, akik átfogó képpel rendelkeznek a világról. A doktori képzés adhat egy olyan keretet, amellyel a későbbiekben jobban el tud helyezkedni az ember, ez adhat egy olyan célt, amellyel egy nagyobb jót lehet szolgálni.” –válaszolta Katona Márton, az Általános és Kvantitatív Közgazdaságtan Doktori Iskola hallgatója arra a kérdésre, hogy miért kezdett doktori tanulmányokba.

„Több olyan szakemberre van szükség, akik átfogó képpel rendelkeznek a világról” Katona Márton az alap – és mesterképzést is a Corvinuson végezte el, majd az Általános és Kvantitatív Közgazdaságtan Doktori Iskolában folytatta tanulmányait. Úgy véli, az ember munkaerőpiaci és akadémiai értékét is növeli, ha a világról és a társadalmi folyamatokról átfogó képpel rendelkezik. A doktori képzés számára ezt a szellemi platformot biztosítja. 

Mi a kutatási területed? 
Azt vizsgálom, hogy a civil szervezetek, az állam, a lakosok hogyan tudnak együttműködni. Milyen állami és gazdasági berendezkedés képes elősegíteni azt, hogy a civilek eredményesebben bele tudjanak szólni a közszolgáltatás folyamatába, nagyobb legyen a bizalom és hogyan lehet az államot úgy átszervezni, hogy az hatékonyabban működjön. Ennek elméleti megfontolásait, kulturális hátterét vizsgálom intézményi közgazdaságtani megközelítésből. 

Mi a célod ezzel a képzéssel?
Mindig igyekszem egy nagyobb képben gondolkodni, hogy szélesebb és tágabb elképzelésem legyen a társadalmi és gazdasági folyamatokról, és szerintem ez a doktori iskola alkalmas erre. Sok idő van arra, hogy kutatással foglalkozz, tantárgyakat hallgathatsz, konferenciákra járhatsz, és ha valakit érdekel egy probléma, akkor ezt különböző szempontokból körbe tudja járni. Ha azt szeretnénk, hogy Magyarország fejlődjön, ahhoz több olyan szakemberre van szükség, akik átfogó képpel rendelkeznek a világról. A doktori képzés adhat egy olyan keretet, amellyel a későbbiekben jobban el tud helyezkedni az ember, ez adhat egy olyan célt, amellyel egy nagyobb jót lehet szolgálni. 

Miért jelentkezik valaki egy doktori iskolába? 
Többféle motivációt is elképzelhető. Azoknak, akik egyetemi, akadémiai karriert szeretnének építeni, szükségük van a doktori képzésre. De azok számára is nagyon hasznos lehet, akik nem akadémiai pályában gondolkodnak: a doktori képzésnek köszönhetően feltehetően magasabb pozícióba tudnak elhelyezkedni az üzleti szférában vagy az államigazgatásban is. 

Mit üzensz azoknak, akik most gondolkodnak azon, hogy jelentkezzenek-e a képzésre? 
Ha úgy gondolják, hogy valamilyen téma érdekli őket, és ebben szeretnének jobban elmélyülni, vagy ha megmozgatják őket nagyobb problémák, világmegváltó gondolataik vannak, vagy érdekli őket a kutatás-oktatás, akkor mindenképpen hasznos egy doktori képzés. Ha a közgazdaságtudomány az, ami jobban érdekli őket, vagy nyitottabbak a pénzügyi problémákra, mikro-makro problémákra, akkor ez a doktori iskola a megfelelő választás. Ha valaki mélyebb tudást szeretne szerezni arról, hogy hogyan működik a társadalom, hogyan működnek az országok, a világ, arra egy jó lehetőség a doktori képzés. 

Mi jelenti számodra a legnagyobb élményt, amit a doktori képzés adott? 
Külföldi konferenciákon is részt vehettem, és találkozhattam külföldi szakmabeliekkel. Kutatókat, oktatókat ismerhettem meg, és kiderült, mennyire közvetlenek. Amikor az egyetemi világba is bekapcsolódik az ember, más lesz a nexus az egyetemi oktatókkal is. Valamennyire már kollégaként tekintenek rád, és ez külföldön is nagyon jó érzés.
A Közgazdasági, és Gazdaságinformatikai Doktori Iskola keretében megvalósuló ‘A Mesterséges Intelligencia alkalmazása a napenergia termelésben fellépő bizonytalanságok csökkentésére’ című doktori kutatási projekt a Solcast által biztosított napsugárzási és időjárási adatokat hasznosítja.
Vágólapra másolva