February - 2018
M T W T F S S
  01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28  

NEWS

Moving-in for 2015/16/1 semester

Moving in dates:

  • 6th of September, 2015. between 10AM - 4PM 
  • 13th of September, 2015. between 10AM - 4PM

Criterions for moving-in:

  • Submission of the Dormitory User's Agreement in two copies filled in and signed.
  • Without the Agreement, moving in will be denied.

Fill-out instructions:

  • fill in your personal details and the details concerning your training
  • leave the spaces for room number and dormitory fee blank as they will be filled in on the spot
  • accommodation period:
    • begins on the day you move in: 06/09/2015 or 13/09/2015
    • ends depends on whether you are staying for one semester or two: 02/02/2016 and 30/06/2016, respectively
  • the agreement is in force until the end of the accommodation period
  • the agreement is dated on the same date as the date of moving in
  • Sign the agreement in the space above "user"

Special dorm fee discounts: 

  • Those who move in on 13 September will only need to pay half the dormitory fee for September.
  • Those who move out by 17 June, 2016 only pay half the fee for the month of June.

Cancellation: 

  • According to the unified protocol for dormitory admission (Students' Regulations, Appendix 5/e): "It is only acceptable to move out (i.e. cancel accommodation) before the expiration of the period indicated at the time of the application if the student has an official reason, a medical reason, or a reason worthy of special consideration, such as marriage.”
  • Applicants who write an e-mail by 24 August, 2015 to ekb@uni-corvinus.hu and send a copy to raday@uni-corvinus.hu, with ”Földes accommodation cancellation” as the subject heading, stating that they do not intend to move in (because they are travelling abroad for partial training or other reasons) will be exempt from paying the dormitory fee. If you do not report this and do not move in to the dormitory, you will still have to pay the fee for September.

Moving-in procedure: 

  • When you move in, please register at the registration desk
  • You will need to submit your dormitory users agreement here in two copies, signed, filled out as detailed above
  • We will check your data
  • You will need to pay the deposit for the keycard (3000 HUF/person or 10 EUR). Please prepare with the exact amount!
  • You will receive your room key, which is returnable when moving out.
  • Szobája és fürdője beköltözéskori műszaki és higiéniai állapotát rögzítő Leltár-ívet megkapja, melyet a szobában kell kitöltsön, alá kell írnia, és a beköltözést követő 3 munkanapon belül le kell adnia a portán 

Keycard deposit: 

  • This deposit will be refunded when you move out, provided both the room and the keycard are in an acceptable condition.  
  • If the room inventory is not complete when you out, or if the keycard is returned damaged, you will lose your deposit.

Payments: 

  • Must be paid via wire transfer to the university's account and then completed in Neptun online system.
  • Payment completion deadline is the 15th of each month, however the deadline for September is 23/9/2015.
  • Instructions on paying fees via the Neptun system are detailed in the documents on the ISP page.
  • Those who miss the deadline for payment will have to pay a fine of 500 HUF for each calendar week started.

Dormitory Fees: 

  • 16.000 HUF/person/month state subsidized students in rooms with 3-4 beds
  • 18.000 HUF/person/month state subsidized students in rooms with 2 beds
  • 28.500 HUF/person/month privately financed students in rooms with 3-4 beds
  • 30.000 HUF/person/month privately financed students in rooms with 2 beds
  • Stipendium Hungaricum students' housing is covered by their scholarship, no payment needed from those students

Cultural fee: 

  • 2.000 HUF/person/semester cultural fee, paid through the Neptun system

Overnight guests fee:

  • 500 HUF/person/night fee is payable by the tenant whose visitor does not leave the premises by 11PM or receives visitor between 11PM and 7AM
  • Fees are aggregated per tenant based on the front desk visitors register and are payable in the Neptun system on a monthly basis

Inventory sheet: 

  • A szobákban elhelyezett felszerelési tárgyakat minden beköltöző a szobaleltár alapján veszi át, kiköltözéskor ez alapján kell a szobát átadni.
  • Felhívjuk a figyelmüket, hogy a kollégiumot 2007-ben PPP-s konstrukcióban felújították, így a felújítást végző kivitelező köteles a kollégium műszaki állapotát a szerződés szerint meghatározott amortizációt figyelembe véve fenntartani, az esetleges károkozásért pedig kártérítést kérhet.
  • Fontos, hogy beköltözéskor a leltárlap segítségével minden beköltöző nagyon részletesen nézze meg a szoba, fürdőszoba tisztaságát, illetve műszaki állapotát!
  • A beköltöző köteles a hibát beköltözéskor jelezni, hogy azt az üzemeltetés el tudja hárítani, illetve amennyiben nem lehet javítani ezt a hibát, a kiköltözéskor figyelembe tudjuk venni.

Hibajelentés: 

  • Beköltözéskor fellelt, illetve év közben kialakult műszaki jellegű hibákat a radaykarbantartas(at)gmail(dot)com e-mail címen kell jelzni az üzemeltetés felé
  • Az üzemeltetés 4 munkaórán belül megkezdi a jelentett hiba elhárítását

Eszközök behozatala: 

  • TILOS behozni: hűtőszekrény, rezsó, kenyérpirító, illetve bármilyen jellegű bútor
  • Behozható: számítógép, laptop, TV, mikrohullámú sütő, vizforraló
  • Agyneműt biztosítunk. 
  • Paplan méret: 150x200 cm, párna méret: 50x60 cm, de lehetőség van saját paplan, párna behozatalára is.
  • Agyneműhuzatot nem biztosítunk, ezért azt mindenképpen hozzon magával! 

    Internet használat: 

    • Regisztráció köteles és térítésmentes
    • Szobákban személyenként internet csatlakozási végpont, valamint vezeték nélküli hálózat is működik
    • A számítógépek, laptopok, telefonok internetes hálózati csatlakozását az épületből elérhető online felületen regisztrálni kell és a rendszerből kinyomtatott IP cím átvételi nyilatkozatot aláírva be kell nyújtani október 1-ig

    Szobabeosztás: 

    • A tanévre vonatkozó szobabeosztással kapcsolatban lehetőség van egyéni igény eljuttatására a raday(at)uni-corvinus(dot)hu e-mail címre 2015. augusztus 25-ig.
    • A kollégiumban a 2, 3, illetve 4 ágyas szobákat úgy alakították ki, hogy két szobának van egy közös vizesblokkja (mosdó, zuhanyzó, WC), ezért a szobatársak választása mellett lehetséges a szomszédok megválasztása is
    • A kollégiumban hozzávetőlegesen 100 amerikai diák fog lakni az őszi félévben, így lehetőség van amerikai szobatárs igénylésére
    • A kollégiumban van 2 db akadálymentes szoba. Akinek az egészségügyi állapota indokolttá teszi ezen szobákban való elhelyezést, kérjük jelezze.
    • Nem tudjuk garantálni, hogy minden igényt figyelembe tudunk venni.
    • Különösen a 2-ágyas szobaigényeket nem tudjuk teljesíteni, mivel azok száma kevés. A kollégiumi tisztviselők, nevelőtanárok, egyetemi alkalmazottak, kollégiumi bizottsági vezetők és házaspárok elhelyezése után számuk kimerül.

    A szobabeosztással együtt kérjük, jelezze, hogy szeptember 6-án vagy 13-án szeretne beköltözni!


     

    Last modified: 2016.07.28.