December - 2019
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

A legjobb tanulmányért járó díj

A díj odaítélésének szempontjai

A Vezetéstudomány folyóirat szerkesztősége 2017-től kezdődően díjazza az adott évben megjelent legjobb cikkeket. A jelölteket egyrészt a Szerkesztőbizottság tagjai és a tematikus számok vendégszerkesztői terjesztik elő; másrészt a cikkek tudományos és társadalmi hatását jelző letöltési statisztikák alapján automatikusan is jelölünk cikkeket. A tárgyalt téma innovativitását, a kutatásmódszertan megbízhatóságát és kreativitását, illetve a tanulmányok tudományos színvonalát mérlegelve a díjazottakról a szerkesztőbizottság dönt.

A díj odaítélésekor a megjelent cikkeket a következő szempontok alapján értékeli a szerkesztőség:

  • Népszerűség, olvasottság: hányan töltik le, illetve olvassák a cikket a megjelenését követő egy éven belül.

  • Innovatív téma: a cikk által feldolgozott téma mennyire újszerű, mennyire jelenik meg a nemzetközi szakmai diskurzus fókuszterületei között, illetve milyen mértékben mozdítja előre a hazai szakirodalmat.

  • Módszertani megalapozottság: a cikket megelőző empirikus vagy szakirodalmi kutatás módszertana mennyire illeszkedik a cikk témájához, az alkalmazott módszertan bemutatása kellő reflektáltsággal történik-e.

  • Feldolgozott szakirodalom minősége: a cikkben feldolgozott szakirodalom mennyire friss, mennyiben származik a hazai és nemzetközi szakmai diskurzus élvonalát jelentő folyóiratokból, a szerző milyen alapossággal dolgozza fel e forrásokat.

  • Gyakorlati és elméleti relevancia: a cikk eredményei mennyiben hasznosíthatóak a tudományos közösség vagy a vezetői és tanácsadói praxis számára.

  • Beágyazottság a magyar nyelvű szakirodalmi diskurzusba: a cikk milyen mértékben épít korábbi magyar nyelven megjelent kutatási eredményekre, mennyire kapcsolódik más hazai szerzők munkáihoz.

 

 

 

 

Díjnyertes tanulmányok és szerzők - 2017

Legjobb cikk

Keszey, Tamara and Zsukk, János (2017)
Az új technológiák fogyasztói elfogadása. A magyar és nemzetközi szakirodalom áttekintése és kritikai értékelése.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (10). pp. 38-47.

Kiváló cikkek

Dernóczy-Polyák, Adrienn and Keller, Veronika (2017)
Klaszterképzés evési magatartás alapján – Fókuszban a generációk.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (3). pp. 28-38.

Szántó, Richárd and Dudás, Levente (2017)
A döntési helyzetek tudatos tervezésének háttere. A nudge fogalma, módszerei és kritikái.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (10). pp. 48-57.

Simay, Attila Endre and Gáti, Mirkó (2017)
A fogyasztói jelenlét és a nyilvánosság iránti attitűdök vizsgálata a mobil és közösségi médiában.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (1). pp. 61-69.

Varga, Dávid (2017)
Fintech, the new era of financial services.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (11). pp. 22-32.

Utolsó frissítés: 2019.06.03.