Szeptember - 2018
H K S C P S V
  01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 26 27 28 29 30

TÁJÉKOZTATÓ A NEPTUNBAN VÉGZENDŐ PÉNZÜGYI TEENDŐKHÖZ

This information in English

Az egyetemen 

  1. az önköltséget és az idegennyelvi hozzájárulást a Neptunban gyűjtőszámlás befizetéssel lehet teljesíteni,
  2. minden más forintos befizetés esetén a Neptunban a gyűjtőszámlás befizetés mellett lehetőség van a SimplePay fizetési mód választására.

GYŰJTŐSZÁMLÁN KERESZTÜL TÖRTÉNŐ FIZETÉSI MÓD

Jogosult neve:

Neptun gyűjtőszámla

Jogosult számlaszáma:

10032000-00282857-01120008

Közlemény rovat első sora:

NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV

A Neptun gyűjtőszámla Forintban vezetett számla, melyre devizában átutalást kezdeményezni nem lehet!

A GYŰJTŐSZÁMLA FELTÖLTÉSE

A szükséges fedezetet a hallgatónak minden esetben egy azonosítható számlaszámról, banki átutalással kell indítania a fenti számlaszámra. Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés, VIBER utalás) utalási formát elutasítunk, és reklamációt nem tudunk elfogadni, melynek biztonsági okai vannak. Az utánajárásból fakadó mindennemű hátrány a hallgatót terheli! Az átutalt összeg azonosítása szempontjából elengedhetetlen, hogy a közlemény rovat pontosan legyen kitöltve.

A közlemény rovat első karaktere nem lehet szóköz. A rovat első sorának, első karakterétől kezdődően kell az ’NK-’ előtagot, utána folyamatosan a hallgatói Neptun kódot – nem összekeverve a 0 és az o karaktereket – berögzíteni, következik egy szóköz, majd a hallgató neve. A nem azonosítható tételek sajnos visszautalásra kerülnek.

Az átutalás napjától minimum egy munkanap mindenképpen szükséges a Neptunban való jóváírásig. A Magyar Államkincstárhoz 12:00-ig befolyó összegeket gyűjti a Bank, majd a következő munkanap reggelén adja át azt az Egyetemnek. A Magyar Államkincstárhoz 12:00 után megérkezett utalások csak az azt követő munkanapon kerülnek összegyűjtésre.

Erre az átfutási időre különösen vizsgaidőszakban célszerű nagyon odafigyelni, ahol néhány nap lehet csak a különbség a vizsgaidőpontok között, így célszerű a várható kötelezettségek kiegyenlítéséhez szükséges fedezetet előre átutalni.

Fontos! A napközbeni banki átutalás (4 órás szabály) a gyűjtőszámlára nem vonatkozik.

TÉNYLEGES BEFIZETÉS

A gyűjtőszámlára való átutalás még nem jelent tényleges befizetést, azt a hallgatónak a Neptunban kell elvégeznie.

A hallgatók a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menü alatt találhatják meg a kiírt befizetési kötelezettségeiket. A szűrési feltételek (félév, státusz) fölött megjelenik az Önhöz tartozó gyűjtőszámla egyenlege is, így könnyedén ellenőrizni tudja, hogy rendelkezik-e a megfelelő fedezettel ahhoz, hogy fizetési kötelezettségeinek eleget tegyen. A szűrések részen kiválaszthatja, hogy a kiírt tételek (vagyis a fizetési kötelezettségek) közül melyek jelenjenek meg. Jelenleg a félévek, illetve a kiírt tételek státusza alapján tudja leszűrni a listát, a "Listázás" gombra kattintva. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva a megjelenő felületen a „Gyűjtőszámlás fizetés”-t kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva a kiírt tétele azonnal kiegyenlítésre kerül. 

 

AUTOMATIKUS TELJESÍTÉS ENGEDÉLYEZÉSE

Amennyiben a jövőben Gyűjtőszámlás befizetést tekintve egyszerűbben szeretne eljárni, lehetősége van az automatikus teljesítést választani. A „Pénzügyek/Beállítások” menüben az – „Automatikus teljesítés”-t – kiválasztva tudja ezt beállítani. Ez azért előnyös, mert a kiírt tételei a határidő napján, a gyűjtőszámlás egyenlegéből automatikusan kiegyenlítődnek, így nem keletkezik lejárt határidejű tétele, mely megakadályozná adott esetben a vizsgára való jelentkezésében vagy a tantárgyfelvételben.

SZÁMLÁS TÉTEL TELJESÍTÉSE

  • Teljesített státuszú tétel összegéről, utólag bármikor kérhet számlát a hallgató, a „Számlakérő” nyomtatvány leadásával a Bevételi Pénzügyi Irodára vagy a szkennelt nyomtatvány megküldésével a  szamla(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre.
  • Amennyiben aktív (be nem fizetett) státuszú a tétel, az alábbiak szerint kell eljárni:

A munkáltató által kitöltött „Számlakérő” nyomtatványt, a Pénzügyi Iroda részére (BCE, Bevételi Pénzügyi Iroda, Fővám tér 8.) postai úton, vagy azt szkennelve, a szamla(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre kell megküldeni.

A Pénzügyi Irodán a munkáltató kérésének megfelelően a számlát elkészítik, melynek határideje minden esetben a kiírt tétel befizetési határidejével megegyező dátum lesz. Tehát átutalást igénylő számlaigénylése, kiállítása maximum a fizetési határidő napján lehetséges (ebben az esetben a számla mindhárom dátuma azonos lesz: kelte/teljesítési idő/fizetési határidő). Számla igénylésével nem lehet határidőt hosszabbítani. A számlán feltüntetett feltüntetett Kincstári számlára (10032000-00282857-00000000) kell utalni a megfelelő összeget.

Az aktív státuszú tételt, melyhez már számlát állítottak ki, a gyűjtőszámlán keresztül kiegyenlíteni nem lehet.

A Számlakérő nyomtatvány, „Számlakérő hallgatói befizetésekhez, befizetésekről 2016.04.” letölthető az alábbi oldalon:

http://portal.uni-corvinus.hu/index.php?id=58503

 

EGYETEM RÉSZÉRE VISSZAFIZETÉS, GYŰJTŐSZÁMLÁN KERESZTÜL

Az esetlegesen visszafizetendő tételeket, a hallgatónak a gyűjtőszámlán keresztül kell kiegyenlíteni, melyet előzőleg a fent leírtak alapján fel kell tölteni. A „Pénzügyek/Befizetés” menüben, a – „Visszafizetés” – gombra kattintva találja az Ön számára kiírt visszafizetendő tételeket. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva a megjelenő felületen a „Gyűjtőszámlás fizetés”-t kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva a kiírt tétele azonnal kiegyenlítésre kerül. A tantárgyakra/vizsgákra a hallgatók csak abban az esetben tudnak jelentkezni, ha nincs fizetési tartozásuk az Egyetemmel szemben.

 

VISSZUTALÁS KEZDEMÉNYEZÉSE GYŰJTŐSZÁMLÁRÓL, SAJÁT SZÁMLASZÁMRA

A számlaegyenleg folyamatosan nyomon követhető a Neptunban, és amennyiben a hallgató úgy dönt, a pénzét vissza is utaltathatja a Neptunban regisztrált, kizárólag Forint alapú számlaszámára. A „Pénzügyek, Tranzakciós lista” menüben, a szűrések beállításánál a „Gyűjtőszámlát” kiválasztva, a „Visszautalás” gombot megnyomva, a következő felületen. A kívánt összeget beírva, a számlaszámot kiválasztva és a „Visszautalás” gombra kattintva, kérvényezi, majd az Egyetem azt jóváhagyva elindítja a tranzakciót.

A visszautalás kezdeményezése előtt érdemes ellenőrizni, hogy van-e rögzítve számlaszám a Neptunban, illetve az megfelelő-e. Amennyiben a számlaszám módosításra szorul, azt tanulmányi ügyintézője tudja megtenni.- 

 

A TÉTEL KIÍRÁSA

A befizetés folyamata minden esetben, a befizetési tétel Neptunban való kiírásával kezdődik.

Az ismételt vizsga (IV) díjak kiírásának esetén a hallgatóknak a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menüben, a „Tétel kiírás”-ra kell kattintania. Az így megjelenő ablakban az IV jogcímet kell kiválasztani, majd a tantárgyat melyből szükséges ismételnie a vizsgát. A fizetendő díjat, azaz a kiírt tétel összegét a rendszer automatikusan megállapítja. Ezt követően a tételt a már korábban említett módon kell kiegyenlíteni.

Az IV díjak és a testnevelési térítési díjak kivételével minden egyéb fizetési kötelezettséget (önköltség/költségtérítési díj, különeljárási díj, szolgáltatási díjak) csak a tanulmányi előadó jogosult a hallgató számára kiírni!

A tévesen kiírt tétel törölhető. A hallgató azonban csak a saját önmaga által kiírt tételt tudja törölni. Amennyiben a hallgató, a tanulmányi előadó által kiírt tételt jogosulatlannak tartja, akkor feltétlenül fel kell keresnie a Tanulmányi Osztályt, mert a tantárgyakra/vizsgákra csak abban az esetben tudnak jelentkezni, ha nincs fizetési tartozásuk az Egyetemmel szemben.

A Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menüben folyamatosan nyomon tudja követni kiírt tételeinek és a tételek státuszának alakulását, listázni tudja „aktív” tartozásait és „teljesített” státuszban lévő tételeit is.

 

SIMPLEPAY FIZETÉSI MÓD

Az alkalmazás részletei:

  • A kiírt tétel összegével megegyező összeget lehet kiegyenlíteni, azaz részletfizetésre nincs lehetőség.
  • Egyszerre több kiírt tétel is kiegyenlíthető egy tranzakcióval.
  • Rendelkezni kell Neptunban rögzített e-mail címmel.
  • Bármilyen internetes fizetésre alkalmas kártya használható Simple app telepítés nélkül is.
  • A kiegyenlített tétel azonnal teljesített státuszúvá válik.
  • Sikeres teljesítés esetén e-mailt kap a hallgató.
  • Sikertelen teljesítés esetén a SimplePay azonosítóra hivatkozva, a SimplePay ügyfélszolgálatnál tájékozódni tud a probléma okáról.

A hallgatók a Neptunban a „Pénzügyek/Befizetés” menü alatt találhatják meg a kiírt befizetési kötelezettségeiket.

A kiegyenlítendő tétel mellett lévő jelölő négyzetet bejelölve, majd a „Befizet” gombra kattintva, a „Biztosan befizeti?” kérdésre igennel válaszolva, a megjelenő felületen a „SimplePay” bankkártyás fizetést kiválasztva, ismét a „Befizet” gombot megnyomva átirányításra kerül a SimplePay oldalára.

Az adattovábbítási nyilatkozatot el kell fogadni.

  • fizetési lehetőség
    A bankkártyás adatokat megadva, a „FIZETEK” gombra kell kattintani.
  • fizetési lehetőség
    Bejelentkezés Simple fiókba Facebook fiókkal, Google fiókkal vagy e-mail cím és jelszó megadásával.
    Belépés után megtekinthetők a mentett kártyák, vagy új kártya rögzíthető. 

Sikeres teljesítés esetén e-mailt kap a hallgató.

Sikertelen teljesítés esetén a visszaigazoló üzenetben foglaltaknak megfelelően, a SimplePay azonosítóra hivatkozva, a SimplePay ügyfélszolgálatnál tájékozódni tud a probléma okáról.

 

Utolsó frissítés: 2018.08.28.