Augusztus - 2018
H K S C P S V
  01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

2018. tavaszi félév projektjei

 Kurzusprojektek

 

Társadalmi Szervezet

Oktató

Intézet (Corvinus)

Projekt

Nagy Lépés Futárszövetkezet

Révész Éva Erika

Vezetéstudományi Intézet

SROI számítás (social return of investment) megváltozott munkaképességűek csomagszállítási szolgáltatásához

Kunbábonyi Tízek Közösségi Szövetkezet

Kiss Kornélia

Marketing és Média Intézet

Turisztikai termékfejlesztés a Kunbábonyi Képzési Központ részére

Kunbábonyi Tízek Közösségi Szövetkezet

Révész Éva Erika

Vezetéstudományi Intézet

Közösségi vállalkozásban hogyan és mikor történjen a közösen megszerzett javak elosztása? Mi a részesedés alapja? Hogyan hozzanak döntést? A régi és új tagok viszonya a szövetkezet vagyonához?

Wekerlei Társaskör Egyesület

Kiss Kornélia

Marketing és Média Intézet

Az alábbi téma ötleteink merültek fel a Wekerlei séták turisztikai vállalkozással kapcsolatban a hallgatóknak. Dolgozzanak ki tervet arra: 
Hogyan érjük el a Mo-ra látogató külföldieket vagy az itt élő külföldieket?
Hova lenne érdemes eljuttatni a magyar és angol szórólapjainkat?
A szórólapon és fb hirdetésen kívül, hogyan tehetnénk ismertségre szert?
Hogyan lehetne a Wekerletelep -et bevemelni a budapesti turisztikai látnivalók közé? 
Hogyan lehetne a vidéki városokból Budapestre látogatókat megszólítani?

Demokratikus Ifjúságért Alapítvány

Ásványi Kata

Marketing és Média Intézet

Egyetemek társadalmi felelősségvállása, a service learning mint ennek egy típusa:
milyen jó gyakorlatok léteznek Magyarországon az ún. 'Service Learning' modellre vagyis arra, hogy a diákok kurzusba ágyazva (tehát strukturált tanulási folyamat részeként) vehessenek részt helyi projektek megvalósításában civil szervezetekkel együttműködésben, azok munkáját segítve?

Pressley Ridge Alapítvány

Kenesei Zsófia

Marketing és Média Intézet

"Az Alapítvány nehezen kezelhető gyermekekkel foglalkozik nagy sikerrel. Egy korábbi programjuk eredményeként 15 fiatal hatalmas fejlődésen ment keresztül és most, a következő stádiumban szeretnék őket munkához segíteni egy inkubátorprojekttel. Ebből született egy salgótarjáni helyi lakosság és vállalkozók bevonásával működtetett családbarát túraútvonal. Támogatásra volna szükségük marketingben (célcsoportjukat milyen csatornákon érik el és hogyan szólítsák meg), illetve kapcsolódó turisztikai szolgáltatások feltérképezésében."

Ebben a kurzusban inkább a marketing mint a turisztika kap hangsúlyt, azaz hogy milyen kommunikációs stratégiával és üzleti modellel lehet a túra útvonalból "pénzt csinálni", természetes arra építve, amit az Alapítvány már ebben kidolgozott. A diákok csoportokban a megadott információk alapján tudnak dolgozni a témában, a Ti útmutatásotok, hangsúlybeli kéréseitek alapján.

Város és Folyó Egyesület

Takács Sándor

Vezetéstudományi Intézet

Önkéntes és projekt alapú munkára alapozó szervezet vezetési és stratégiai nehézségei - benchmarking (Budapest Bike Maffia, Utcáról Lakásba Egyesület, stb.) 

Város és Folyó Egyesület

Faludi Julianna

Marketing és Média Intézet

Római-part mint brand: a hallgatók csoportmunkája egy márka megtervezése, amihez terepmunkát, szegmentációt, abból  perszonaépítést, a UX-szempontok felhasználását építenék be a márka üzenetébe, ehhez kapcsolódik az imázs kialakítására egy koncepció. 

Város és Folyó Egyesület

Faludi Julianna

Marketing és Média Intézet

Valyo mint brand: a hallgatók csoportmunkája egy márka megtervezése, amihez terepmunkát, szegmentációt, abból  perszonaépítést, a UX-szempontok felhasználását építenék be a márka üzenetébe, ehhez kapcsolódik az imázs kialakítására egy koncepció. 

HAT Alapítvány

Horváth Dóra

Marketing és Média Intézet

A szervezet által működtetett gudi.hu kuponoldal üzleti kommunikációs stratégiájának megírása. A gudi.hu a támogató vásárlás egyik itthoni letéteményese. 

Város és Folyó Egyesület

Kiss Kornélia
(Formádi Katalin)

Marketing és Média Intézet

 

Hulladék Munkaszövetség

Kiss Gabriella

Vállalatgazdaságtan Intézet

Egyetemi zöld projekt

Közösségi Szociális Szövetkezet

Takács Sándor

Vezetéstudományi Intézet

Teljesítményértékelés és a visszajelzés kultúrájának megerősítése, valamint a munkaszervezési kérdések, vagy akár a kettő kombinációja is

Szimbiózis Alapítvány

 Matolay Réka

CEMS - Ashoka - McKinsey&Co.

Az Alapítvány termékeinek és szolgáltatásainak láthatóvá tétele/promóciójának megtervezése a vállalatok felé.

Gondolkodj Egészségesen Alapítvány

 Matolay Réka

CEMS - Ashoka - McKinsey&Co.

A Gondolkodj Egészségesen óvodai nevelési program bizonyos részeinek üzleti alapokra helyezése mint társadalmi vállalkozás

Szakdolgozatok

 

Társadalmi Szervezet

Konzulens

Intézet (Corvinus)

Szakdolgozat téma

BAGázs Egyesület

Gelei Andrea

Marketing és Média Intézet

BAGázs Bazár mozgó adománybolt raktárában kialakítandó készletgazdálkodási rendszer megtervezése, különös tekintettel a ruhakategóriák (ár-kategória), illetve a kimenő (eladhatatlan) és bejövő (adomány)ruhák forgalmának nyilvántartására.

Hat Alapítvány

Fodor Szabina

Informatikai Intézet

Hat Alapítvány honlapjának újratervezése szakdolgozat keretében. A hatalapitvany.wixsite.com/ezhat weboldal online megjelenés stratégiájának megújítása, a weboldal fejlesztése. Napjaink egyik fontos kérdése, hogy milyen módon alakítsa ki egy szervezet a honlapját, hogy az kellően informatív legyen és a legújabb design elvárásainak is megfeleljen. A szakdolgozat keretében a hallgatónak át kell tekintenie a webfejlesztési trendeket (mobile-first design, emocionális design, tartalom alapú navigáció és hosszú görgetés, ...) és egy civil szervezettel (HAT alapítvány) együtt dolgozva kell kialakítania a szervezet új honlapját. A szakdolgozónak meg kell ismernie a wix.com környezetet is, szem előtt tartva egy civil szervezet gazdaságossági szempontjait.

Corvinus Science Shop Reggeli - projekt kezdemények listája

2017. november 15-én megrendezett "Találkozások a nyitott tudományért" esemény keretében a résztvevők 24 projekt kezdeményt vetettek papírra. Ezek kidolgozása, konkrét kérdésre és feladatra szűkítése az érintettekkel folyamatban van annak érdekében, hogy némelyikből 2018. tavaszi félévre, míg más témajavaslatokból akár későbbi félévekre is kurzusfeladatok, TDK vagy szakdolgozati vagy akár kutatási témák szülessenek.

  1. Helyi kérdés (IX.ker): hogyan szerezzük vissza a helyieknek a Dunapartot (Nehru-part)
  2. Tapossa laposra! Szelektív hulladékgyűjtési attitűd megváltoztatása
  3. Vásárlói-jóllét: ügyhöz kötődő, tudatos és felelős vásárlás… Etikus termékek és ajánlatok?
  4. Dunapart, Római part alternatív megoldások költségvetése, pénzügyi hatása
  5. Kisközösségi / Átalakuló közösségi kommunikáció: hogyan tegyük láthatóvá a közösségi jót?
  6. Amigos a gyerekekért - vidéki terjeszkedés, közösségi finanszírozás
  7. Vezetéstudományi Intézet gyakorlati projektek (fejlesztése?) tárgy keretében lehetőség. Ötlet: pl. Újlipótváros, nyitottság.
  8. Egyéni, családi és közösségi szintű történelmi önreflexió és szolidaritás fejlesztése, a társadalmi kohézió kritikai fejlesztése
  9. HR a civileknél - interim (?) a menedzsment? Katalizáció
  10. Hálózatok kialakítása társadalmi vállalkozások közös értékesítési és kommunikációs platformja
  11. Vadállatok a cirkuszban: hogyan tehetnénk ellene, hogy érhetnénk el, hogy a többi állat is megfelelő körülmények között élhessen ott?
  12. Társadalmi felelősségvállalás fókuszú egyetemi jó gyakorlatok gyűjtése és az érintett oktatók hálózatának kiépítése
  13. Az épített és a természeti környezet összehangolása, természetközeli urbanizáció, közösségi fejlesztések
  14. Nemzetközi Közlekedés és Turizmus Tárgyhoz, közlekedés és turizmus témához partnerek!
  15. Legyen szenior olimpia. Mert van: nyári, téli, para, speciális, ifjúsági, stb. Akkor legyen a versenysportot abbahagyóknak is.
  16. Civil szervezetek és kapcsolódó tevékenységek hozzájárulása a fogyasztói jól-léthez
  17. Platformok és szövetségek: civil + suli + cég, tematikus erőforrás megosztás
  18. Zöld felsőoktatás, zöld egyetem: campus, oktatók, diákok, közösségek, stb.
  19. Vidékfejlesztés - helyi akciócsoportokkal való együttműködés országszerte
  20. www.nivegyhaz.hu, turizmus és helyi termékekre alapozott  társadalmi vállalkozás egy közösségi ház fenntartására, helyi közösség és gazdaságfejlesztésre, kulturális örökség védelmére, Káli-medence
    "ROAD ON - társadalmi vállalkozás
  21. Salgótarján | vidék és turizmus | munkahely teremtés hátrányos helyzetű fiataloknak | gazdaságélénkítés | helyi termelők bekapcsolása"
  22. Crowdfunding / közösségi adakozás: képzések, tudás átadás, magyarországi példákon keresztül tudj meg többet, Crowdfunding Academy létrehozása, hogyan indítsunk kampányokat?
  23. Civil sziget - Sziget Fesztivál hogyan kommunikáljanak hatékonyan a civil szervezetek, hogyan vonják be új eszközökkel a  közönséget a programjaikba?
  24. "Az önkéntes egyszerűség (önként vállalt egyszerűbb életmód, minimalizmus) mint a környezettudatos és fenntartható életmód új megközelítése. Simplicity Fesztivál  2018. június 2. Témái: idő-pénz-tárgyaink, ezek szerepe az életünkben (egyszerűsítés) + 1. városi hulladékmentes fesztivál"

 

 

Utolsó frissítés: 2018.07.20.