November - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Kurzusprojektek

2019. őszi szemeszter kurzusprojektjei

A 2019. őszi szemeszterben induló kurzusprojektek listáját októberben tesszük közzé ezen a weboldalon. Addig is böngésszen az elmúlt két év több mint hetven kurzusprojektje között.

Mi az a kurzusprojekt?

Az ún. kurzusprojekt egy egyetemi tantárgyba ágyazott csoportos hallgatói feladat, mely során a diákok egy civil szervezet vagy társadalmi vállalkozás által felvetett kérdésnek járnak utána.

A diákok jellemzően 3-6 fős csoportokban, oktatói vezetéssel dolgoznak szekunder (szakirodalmazás, elemzés, felmérés) és/vagy primer (interjú, kérdőívezés) kutatási módszertant használva, hozzáadva saját kreativitásukat.

Fontos, hogy ebben a fajta együttműködésben a hallgatók nem
a szervezet operatív munkájában vesznek részt, hanem egy szakmai kérdés körüljárását és megválaszolását vállalják tantárgyi keretek között.

 

 

2019. őszi félév kurzusprojektjei

Szervezet

Oktató

Intézet

Projekt

AdniJóga

Kenesei Zsófia

Marketing és Média Intézet

Hogyan tudjuk az AdniJóga céges óráinkat CSR részét még inkább kidomborítani, vonzóvá tenni cégek számára? Hogyan változtatjuk a társadalmi felelősségvállalás faktort USP-vé? Hogyan kommunikáljuk a cég felé a társadalmi hatást, amit az AdniJógán keresztül elér?

Badur Alapítvány

Toarniczky Andrea

Vezetéstudományi Intézet

Az Alapítvány saját kutatást végez, hogy feltérképezze donor szervezetként, hogyan tud hozzájárulni a legjobban reziliens civil szervezetek és szervezeti kultúrák kialakulásához vagy fennmaradásához? A hallgatók a kutatás kvalitatív, interjúzó részébe folynak bele.

BENT (Balatoni Női Vállalkozói Egyesület)

Szakács Katalin

Vállalkozásfejlesztési Intézet

A BENT egy keretet ad, mely összeköti a vállalkozókat és a szervezeteket. De túlmegyünk ezen embereket kötünk össze. Hiszünk abban, hogy energiáink, kreativitásunk és tudásunk aktivizálásával minőségi szolgáltatások, termékek széles palettáját hozzuk létre. Projektekre, együttműködésekre állnak össze vállalkozók egy-egy vállalat megbízására. Amiben a Corvinus Egyetem projektcsapatának segítségét kérnénk BENT stratégiai üzleti tervezése az elkövetkezendő 1-2 évre: különös tekintettel brandépítés, szolgáltatási csomag (árképzés), értékesítési stratégia /piackutatás, vállalati döntéshozók érzékenyítése/szemléletformálás.  A projektfeladat gyakorlati megvalósítására fókuszálva.

Corvinus Science Shop

Révész Éva

Vezetéstudományi Intézet

A Science Shop civil szervezetek és az egyetem között hív létre és támogat együttműködéseket. A közös munka sokféle formát ölthet, jelenleg a leggyakoribb módja az ún. kurzusprojekt: a szervezet egy kérdést/igényt hoz be egy egyetemi tárgyba, amit a hallgatók csoportfeladatként, a tárgy teljesítésének részeként végeznek el. Ez az oktatás és a civil szervezetek számára is kedvező, win-win kapcsolat. A science shopos kurzusprojektek kvalitatív és kvantitatív, az együtműködés folyamatára és az eredményére vonatkozó hatásmérés pontjait és az értékelés módjait szeretnénk a hallgatókkal együtt kidolgozni.

Csimota Kiadó

Faludi Julianna

Marketing és Média Intézet

A Kaméleon Olvasóklub olvasásnépszerűsítő-játék márkakommunikációjának áttekintése és fejlesztése

Höflinger Hajnalka

Zsóka Ágnes/CEMS

Vállalatgazdaságtan Intézet

A rendelkezésre álló információk,eszközök és kompetenciák felhasználásával felelős állattartással kapcsolatos szolgáltatás(ok) kialakításában,árképzésben kérek segítséget egy társadalmi vállalkozás indításának keretében.

Emberség Erejével Alapítvány

Horváth Dóra, Csordás Tamás

Marketing és Média Intézet

Alapítványunk 2017 óta valósítja meg az Erősödő Civil Közösségek programot (https://www.eckpecs.hu/) ami regionális szereplővé tett minket a civil szférában. Szeretnénk ezt a szerepünket a támogatási programtól függetlenül is megerősíteni, valamint formálni a finanszírozási struktúránkat, csökkenteni a pályázati forrásoktól való függést. Van tapasztalatunk CSR együttműködésekben, kaptunk vállalati díjat, értékesítettünk szolgáltatást, fogadtunk önkénteseket, stb. Látunk fantáziát abban, hogy lebonyolítsunk CSr programokat nagyobb volumenben, akár mi szervezzünk támogatási programot, akár egy önkéntes programok fogadására alkalmas civil bázist, akár hogy segítsünk kidolgozni CSR stratégiát az esélyegyenlőség frontján. Ehhez az egészhez jól jönne a kurzusprojekt támogatása. Milyen jó példák vannak, amiket a dél-dunántúli régióban is lehetne alkalmazni? Milyen cégek jöhetnek szóba, akikkel érdemes lehet kapcsolatot felvenni, vagy milyen igényeknek kell a civileknek megfelelni akik CSR-ban aktívkodnának és akkor őket segjteni ebben?

Ethnic Talents Nonprofit Bt. 

Huszák Loretta

Vállakozásfejlesztési Intézet

Az Ethnic Talents a magyar filmipar  különleges casting igényeit szolgálja ki: a Magyarországon élő, különböző etnikumokhoz, nemzetiségekhez tartozó karaterekből válogatunk szereplőket. A szervezet célja a programban egy olyan piackutatás lenne, amely kimutatja a magyarországi castingügynökségek árképzését (statiszták, szereplők, főszereplők bére, a foglalkoztatás jellege stb.) és a piackutatás alapján egy reális üzleti terv létrehozása a jövőben megcélozható reális bevételek szempontja mentén.  

HAT Alapítvány

Markos-Kujbus Éva, Komár Zita, Faludi Julianna

Marketing és Média Intézet

LivingRoomLAB+ társadalmi vállalkozás inkubátor bevezető kommunikációs kampány megtervezése

Jövő Öko-Nemzedéke (JÖN) Alapítvány

Szilas Roland

Vezetéstudományi Intézet

A JÖN Alapítvány szervezeti hátterének építésében kérünk segítséget. Több mint 200 önkéntesünk van és ezek menedzselésére létrehoztunk egy külön HR csapatot. Az alapítvány szervezeti hátterének építésében, a HR folymaatok kidolgozásában kérünk segítséget.

Levegő Munkacsoport

Simay Attila, Varga Ákos

Marketing és Média Intézet

Miként tehetjük a lakossági forrású levegőszennyezést (áztartási tüzelés/fűtés és közlekedés) kommunikációját, kampányát hatékonyabbá? Hogyan tudjuk jobban megszólítani és motiválni a lakosságot?

Magyar Helsinki Bizottság

Kasza-Kelemen Kata

Marketing és Média Intézet

Hogyan lehetne a fiatal generációt jobban megszólítani, hatékonyabban kommunikálni a szervezet által képviselt értékeket, ügyeket és üzeneteket?

Neurodiversitas

Zsóka Ágnes / CEMS

Marketing és Média Intézet

Szervezetünk a szakmában hiánypótló, aspergeresek számára "tapasztalati szakértőkkel asszisztált autizmus specifikus komplex szociális tanácsadás szolgáltatást" indít, ami a családsegítőkben elérhető szolgáltatás autisták számára nyújtott speciális változata. Ehhez megvannak a szakemberek, a helyszín, és a kereslet.
A költségek közül a szakemberek díjára nem találtunk fedezetet, így ez az összeg kezdetben az érintettekre és családjaikra fog hárulni. Középtávon szeretnénk olyan üzleti modellt találni, amely során a szakemberek díját szponzorok vagy más bevont szereplő fedezi. A megoldást a hallgatókra bízzuk.

NIOK Alapítvány

Révész Éva

Vezetéstudományi Intézet

A Giving Tuesday- Adakozó kedd filantrópiát erősítő nemzetközi kezdeményezésnek a NIOK két éve hazai szervezője. Keressük a kitörési pontot, ahol ez  a téma valódi hatást tud elérni itthon az adományozás, filantrópia terén.

Ökotárs Alapítvány

Révész Éva

Vezetéstudományi Intézet

A Giving Tuesday- Adakozó kedd filantrópiát erősítő nemzetközi kezdeményezésnek a NIOK két éve hazai szervezője. Keressük a kitörési pontot, ahol ez  a téma valódi hatást tud elérni itthon az adományozás, filantrópia terén.

Palantír Film Alapítvány

Kenesei Zsófia

Marketing és Média Intézet

Vizuális kommunikációs, fotós filmes gyakorlatorientált képzést fejlesztettünk szervezetek számára. Elsősorban civil szervezeteknek szánjuk, mert ők a legkevésbé reprezentáltak a médiában, de a képzés kisvállalatok munkatársai számára is alkalmas a marketingjük tudatosabbá és hatékonyabbá tételére. Ezen kívül civil szervezeteket támogató nagyvállalatok, bankok, egyéb szervezetek megcèlzása a cél.
Számunkra a képzés árának kidolgozása, különféle értékesítési lehetőségek felmérése lenne érdekes. A kkv-k piacát nem ismerjük, hogy milyen "fájdalmat" tudna orvosolni a képzés. Egy felmérésre is szükség lenne ezen a téren.

Sharing Economy Szövetség

Simay Attila, Varga Ákos

Marketing és Média Intézet

Hogy tudnánk nagyobb népszerűséget és emellett az edukációban hatékonyabbak lenni? 

Tegyünk Egymásért Szociális Szövetkezet

Markos-Kujbus Éva, Komár Zita, Faludi Julianna

Marketing és Média Intézet

Tegyünk Egymásért Szociális Szövetkezet 2016-ban alakult azzal a céllal, hogy munkát teremtsen legfőképp Pécs-Somogy hátrányos helyzetű lakói számára. Falunapokon és fesztiválokon árulunk amerikai mini fánkot és burgonya chipset. A két termék két külön installációval rendelkezik, későbbiekben egy új branding bevezetését is tervezzük ami a roma batyu nevet viselné. Mint minden hol, de a fesztiválokon halmozottan igaz a dizájn, szeretnének egy egységes dizájnt ami tükrözi a termékeinket a szövetkezet célját és a romaságot. 

Utolsó frissítés: 2019.10.31.