Augusztus - 2018
H K S C P S V
  01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Intézeti élet / Beyond the classroom: Student life at the institute

Szakmai est 2018 tavasz: Marketing és Tévhitek (2018.05.02.)

A 2017/18. tanév tavaszi félévében a Marketing és Média Intézet egy szakmai est keretében a hallgatók a marketing tévhitekbe nyerhettek bepillantást.
Az est során felmerült témák és előadóink voltak:

  • Berger Gábor (Berger Könyvelőiroda Kft.): Hogyan tapsold el a cégalapításra szánt 3 millió forintot?
  • Bata-Jakab Zsófia (Magyar Turisztikai Ügynökség): Sose gondoltad volna a luxus divatmarketingről
  • Samarjay Péter (White Elephant Media): Mennyibe kerül a csirkemell?
  • Palcsó Sára (Zwack Unicum Nyrt.): A marketinges munkakör legendái és ledöntésük

Az esemény Facebook-oldala



Marketinges karácsonyi est 2017.12.14.

Az esemény Facebook-oldala



Szakmai est 2017 ősz: Énmárka (2018.11.08.)

A 2017/18. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet szakmai estje az énmárkázás jelenségét vizsgálta.
Az est során felmerült témák és előadóink voltak:

  • Serényi János (Értéktrend): Így építsd fel a személyes márkádat!
  • Azurák Csaba (TV2): Énmárka-építés a médiában
  • Korsós Mónika (Unilever, HR): Énmárka a vállalati kiválasztás folyamatában
  • Mészáros Róbert (BrandBirds): Az élet értelme a #brandizmus
  • Kerekasztal-beszélgetés: Kell-e nekünk én-márka? Avagy a sikeres énmárkázás titkai (Résztvevők: Azurák Csaba (TV2), Dr. Cosovan Attila (BCE MMI, MOME), Gölöncsér Flóra (BCE hallgató, self-brander), Korsós Mónika (Unilever, HR), Mészáros Róbert (BrandBirds), Serényi János (Értéktrend), Dr. Veszelszki Ágnes (BCE MKI))

Az esemény Facebook-oldala



Marketinges-turizmusos szakirány-kirándulás 2017: Nyíregyháza (2017.05.05-06.)

Az esemény Facebook-oldala



Szakmai est 2017 tavasz: Bevezetés az Érzékek Birodalmába (2017.04.10.)

A 2017/18. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet szakmai estje során a hallgatóság az érzékszervi marketing területét ismerte meg szakemberek segítségével.
Az est során felmerült témák és előadóink voltak:

  • Agárdi Irma (BCE, MMI): A vevővonzás törvényei
  • Cosovan Attila (Co&Co, BCE, MMI): Érzékszemlélet & design - A design felületei "érintőlegesen"
  • Tenner Benjamin (Konyhakör): Terek és textúrák
  • Biró Botond Boldizsár (Parfümséf): Játék az érzékekkel: Illatos ízek és ízes illatok

Az esemény Facebook-oldala



Marketinges karácsonyi est 2016.12.16.



Szakmai est 2014 ősz: Élmény- és Fesztiválmarketing (2014.11.13.)

A 2013/14. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet egy szakmai est keretében az élmény- és fesztiválmarketing területével ismertette meg a hallgatókat.
Az est során felmerült témák és előadóink voltak:

  • 1.) Az élménymarketing és szociológiai háttere
    Wessely Anna szociológus, az ELTE TáTK egyetemi docense. Több hazai és külföldi egyetem vendégoktatója, a Magyar Szociológiai Társaság, Kultúraszociológiai szekció elnöke. Többek között kultúra-, művészet-, tudás- és tudományszociológiai tárgyak oktatója.
  • 2.) „Fesztiválszervezés okosan” Hogyan lehet lekötni a célcsoport számára érdekes előadókat? Milyen kompromisszumokat kell vállalni?
    Lobenwein Norbert a Sziget Kft. munkatársa, a VOLT Fesztivál, a Balaton Sound, a Nagyon Balaton, a B. my. Lake és STRAND Fesztivál fesztiváligazgatója.
  • 3.) Fesztivál szerepe a turizmusban
    Mészáros Zoltán, a Veszprémi Ünnepi Játékok Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, a VeszprémFest alapítója.
  • 4.) Az élménymarketing üzleti jelentősége: miért éri meg egy márkának részt venni egy fesztiválon, „szponzoráció, és azon túl?”
    Németh Regina, a Rézangyal marketingmenedzsere. Szemző Áron a Rézangyal első TAG-ja 2013-ban.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2014: Dunaújváros - hallgatók (2014.11.06-07.)

Immár ötödik alkalommal látogattak el a Kommunikációs stílusgyakorlatok tantárgy keretében a Marketing mester szakos hallgatók a Dunaújvárosi Főiskola televízió-stúdiójában 2014. november 6-7-én. Az interaktív gyakorlat során a hallgatók egy megadott témában szabadon választható műfajú műsort készítettek el. Így a gyakorlati feladatmegoldások keretében megtapasztalhatták az egyéni és csoportos kommunikáció jellemzőit, és a gyakorlati példák kidolgozásával sajátíthatták el a kreatív gondolkodásnak a mindennapi életben, valamilyen kommunikációs közlés szóbeli, írásbeli megfogalmazásában és közzétételben játszott szerepét.

Írásos beszámoló az eseményről a DUF honlapján

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2014: Dunaújváros - oktatók (2014.05.19-20.)

2014 tavaszán az MMI kollégái is részt vehettek, immár második alkalommal, egy rendhagyó csapatépítő továbbképzésen a Dunaújvárosi Főiskolán. A kétnapos látogatás során az intézet vállalkozó kedvű munkatársai kipbóálhatták a televíziós stúdiómunkát és a kamerák előtt való szereplés. Mindezt azért, hogy átélhessék, milyen az, amikor a hallgató már nem hallgat: kifordított szerepekbe helyezték magunkat: diák- és válaszadói szerepekbe. Mindezzel a cél az volt, hogy a kollégák eljussanak az oktatás jövőjével kapcsolatos kérdések megvitatásához és lehetővé váljon saját előadói, tanári szereplésünk visszanézése, végül egy sajátos önreflexió is. Mindezt a folyamatos fejlődés, a színvonalasabb oktatás érdekében.

Képgaléria az eseményről (Facebook)
Írásos beszámoló az eseményről a DUF honlapján

 

Marketinges csapatépítő 2014: "Kémjátszma" (2014.04.24.)

A 2013/14. tanév tavaszi félévében rendhagyó és hagyományteremtő jelleggel a korábbi szakmai estek koncepciójának kiegészítésére, a hallgatói és oktatói kapcsolatok erősítésére a Marketing és Média Intézet csapatépítő rendezvényt szervezett. A napjainkban nagy népszerűségnek örvedő „szabadulós” játékok tematikáját követve a résztvevőknek az MMI jövőjét veszélyeztető kémet kellett megtalálniuk. A játékban oktatókból és hallgatókból álló vegyes csapatok vettek részt, nyomoztak a BCE főépületében (és túrhatták fel büntetlenül vállalkozó szellemű kollégáink irodáit, nyomokért kutatva), hogy feltárják a kém búvóhelyét: a nyomok az Élesztő romkocsmáig vezettek. Itt került sor a sörkóstoló mellett a díjak átadására és az élmények megbeszélésére.

A rendezvényen mintegy 40 hallgató és oktató vett részt. A rendezvényt Markos-Kujbus Éva, Piskóti Marianna, Csepeti Ádám és Csordás Tamás szervezték. A rendezvény sikerét az MMI oktatói közösségének kiemelkedő aktivitása és támogatása biztosította. Az eseményt a KeX Marketinges Hallgatói Klub és a HÖK támogatta.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2013: a gamification világáról; Picnic Étterem és Büfé (Váci Utca Center), 2013.12.05.

A 2013/14. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet egy szakmai est keretében a Gamification területével ismertette meg a hallgatókat. A rendezvényt intézetünk részéről Piskóti Marianna, Csepeti Ádám és Markos-Kujbus Éva szervezte, és a KeX Marketinges Hallgatói Klubbal közösen bonyolította le, a HÖK támogatásával. A terület bemutatásában segítségünkre volt:

  • Vendler Balázs, a MarkCon Csoport ügyvezetője, a Gamesforbusiness.hu blog elindítója
  • Fromann Richárd (ELTE) szociológus, online játék-kutató, a www.jatekkutatas.hu portál szerkesztője, valamint
  • Hidvégi Tom, a Laboratory Group ügyvezetője.

Az előadások után egy kerekasztal beszélgetés során - amelyet Varga Zsolt (MMI) vezetett - a hallgatóságnak lehetősége volt a témakör megvitatására. A jó hangulatú beszélgetéseket a karácsonyi hangulathoz illő sütemény és forralt bor tette még kellemesebbé és emlékezetesebbé. A rendezvényen hozzávetőleg 50 hallgatónk és oktatónk vett részt.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2013: "Bor minden mennyiségben!"; Nu Bisztró (Eiffel tér), 2013.05.03.

A 2012/13. tanév tavaszi félévében a félévzáró marketinges szakmai estet a Marketing és Média Intézet Piskóti Marianna főszervezésével a frissen alakult KeX Marketinges Hallgatói Klubbal közösen, a HÖK támogatásával szervezte. A rendezvény témája a bormarketing volt, amelyet 5 szakmai előadás keretében ismerhetett meg a hallgatóság. Az előadások a következők voltak:

  • A borfogyasztás kutatásáról és általános trendjeiről – Dr. Hofmeister-Tóth Ágnes (BCE) és Dr. Totth Gedeon (BGF)
  • Borturizmus - dr. Simon Péter vezérigazgató helyettes, Magyar Turizmus Zrt.
  • Borfesztivál mint marketingeszköz - Zilai Zoltán, a Borfesztivál ügyvezető igazgatója
  • Borkereskedelem és -kommunikáció - Csorba Gábor, Bortársaság
  • Kötetlen beszélgetés a borász szakmáról - Konyári Dániel borász (Konyári Pincészet, Balatonlelle)

Az előadásokat borkóstoló valamint a megjelenő marketinges hallgatóknak és intézeti kollégák között jó hangulatú, kötetlen beszélgetések zárták . A rendezvényen mintegy 50 hallgató és oktató vett részt.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2012.12.20.

2012 decemberében is megrendezésre került az immár hagyományos Marketinges karácsonyi est. Az Est programjai között szerepeltek többek között: Sminkkészítés lányoknak, kreatív reklámtervezés, valamint egy rendhagyó Tanárok vs. Hallgatók Összecsapás is az este folyamán, ahol a tanárokból álló csapatoknak karaokeban és játékos tánckoreográfiákban kellett összemérniük erejüket a hallgatói csoportokkal. A remek hangulatról a játékok mellett az est záróakkordjaként meghívott dj gondoskodott.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2011.12.17.

A 2011/12 őszi szemeszter egyetlen marketinges hallgatói rendezvényén, a hagyományos karácsonyi esten a kötelező szakmaiság vegyült a kötetlen szórakozással. A rendezvény a Közgázon, marketing szakirányon végzett, vezető pozícióban lévő marketingesek bemutatkozásával indult, majd vezetésükkel csoportos vetélkedőkre került sor. Az est csúcspontját a Karaoke adta, majd az esemény szervezett része tombola-sorsolással zárult, ami után a rendezvénynek helyt adó Africafé Klubban a fáradhatatlan marketingesek tovább koptatták a táncparkettet. A rendezvény meghívott szakmai résztvevői voltak:

  • Büttl Krisztián (Red Bull)
  • Dömötör Péter (Spar)
  • Herczeg Zoltán (divattervező)
  • Majoros Evelin (L'Oréal)

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2011: Dunaújváros (2011.05.05-06.)

Harmadéves Kereskedelem és Marketing szakos, Marketingkommunikáció szakirányos hallgatók kihelyezett gyakorlata a Dunaújvárosi Fõiskolán a Kreatív üzenetek tervezése c. tantárgy keretében, 2011.05.05-06.

Képgaléria az eseményről (Facebook)

 

Marketinges szakirány-kirándulás 2011: Eger (2011.04.29.-2011.05.01.)

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete – az egri Juhász Péter Pincészet, valamint a BCE HÖK közreműködésével – az idén tavasszal is megrendezte hagyományőrző marketinges szakirány-kirándulását. Az április 29. és május 1. között megrendezésre került esemény keretében hazánk egyik legszebb fekvésű, történelmi, kulturális és művészeti látványosságokban igen gazdag városába, Egerbe látogattunk, ahol a Bornemissza Gergely Kollégiumban szálltunk meg.  A kiránduláson az utóbbi évek rekordlétszámában (102 fő!) jelentek meg hallgatóink. A kirándulók között a legkülönfélébb képzéseinkben részt vevő hallgatók – BA kereskedelem és marketing, MA marketing, hagyományos „Kifutó” marketingképzés szakirányosai, sőt még a leghűségesebb Alumni diákjaink is – képviselték magukat. Nagy örömmel töltött el bennünket, hogy a különböző évfolyamok marketingesei továbbra is rendkívül nyitottan, pozitív attitűddel közeledtek egymáshoz. Bízunk benne, hogy a marketing szakirányos élet során kialakított szakmai és személyes kapcsolatok a jövőben is hozzájárulnak majd hallgatóink sikereihez!

Az egri szakirány-kirándulásra a korábbiaktól eltérően vonattal érkeztünk, a Marketing és Média Intézet számára lefoglalt vasúti kocsiban kellemes hangulatban telt a leutazás. Megérkezésünket követően elfoglaltuk a kollégiumi szállást, majd a kora esti vacsora után különböző játékos, közösségi vetélkedőkben mérték össze tudásukat az egyes hallgatói teamek. A zenés reklámspotokra, valamint az egyes nemzetek, illetve zenei stílusok jellegzetes slágereire összeállított csoportos koreográfiákat a szakmai zsűri és a műsorvezetők is nagyon élvezték! A győzelmet nagy küzdelemben, a profi és kreatív táncprodukciók sorát bemutató Fény csapat szerezte meg.

Szombat délelőtt a marketinges hallgatók Eger belvárosában szervezett csoportos versenyben vettek részt. A diákok számára változatos és mulatságos feladatokat igyekeztek megfogalmazni a szervezők. Az előző napi éjszakába nyúló programok és a tűző napsütés ellenére a csapatok szinte hibátlanul teljesítették az olyan kihívásokkal teli feladatokat, mint egy köztéri szoborcsoport alkotása, csókolózó szerelmespárokról snapshot-ok készítése, vagy éppen a Gárdonyi Géza Emlékmúzeum gondnokasszonya aláírásának megszerzése. Nagy meglepetésünkre, a legnehezebb feladatnak ígérkező tükörtojás-szerzést a legtöbb team sikeresen teljesítette, sőt a Fény elnevezésű csapat egy több mint 100 (!) tükörtojással megrakott ládát prezentált a Dobó téren táborozó zsűri szeme elé. Ezzel az eredménnyel természetesen toronymagasan megnyerték az összesített versenyt és a győzelemhez járó tortát. Gratulálunk ismételten a Fény csapatnak!  

A kirándulás legértékesebb szakmai programjának az egri történelmi borvidék egyik ismert borászánál, Juhász Péternél tett látogatás tekinthető. A Szépasszony-völgyben található borozót a társaság 45 perces „egészségügyi” sétával közelítette meg, ahol vacsorával és szakmai előadással egybekötött borkóstoló várta a hallgatókat. Az érdeklődő diákoknak lehetőségük nyílt arra, hogy a tölgyfahordók és palackos tárolók hangulatában a szőlő és borgazdálkodás legérdekesebb termelési és kereskedelmi aspektusairól kérdezzék a borászt.  

A kirándulás megszervezéséhez nyújtott pénzügyi támogatásért és a lebonyolításban való aktív közreműködésért szeretnénk köszönetet mondani a következő személyeknek:

  • Dr. Simon Judit, a BCE MMI igazgatója
  • Dr. Hofmeister-Tóth Ágnes, dékán, a BCE Fogyasztói Magatartás és Marketingkutatás Tanszékének vezetője
  • Dr. Bauer András, a BCE Marketing Tanszék vezetője
  • Dr. Horváth Dóra, a BCE Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszékének vezetője
  • Csarnai Csaba, a BCE Gazdálkodástudományi Kar HÖK elnöke
  • Juhász Péter és Juhászné Vályi Anita, az egri Juhász Pincészet tulajdonosai
  • Mata Katalin, az Egri Bornemissza Gergely Szakközépiskola Kollégium gondnoka
  • Jenes Barbara, Csordás Tamás, Gáti Mirkó, Nagy Gábor, Zsótér Boglárka és Csepeti Ádám, a BCE MMI munkatársai

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2010.12.17.

A hagyományosnak számító ünnepi est kiemelt célja, hogy a szakirányos hallgatók részére a szakmai és személyes kapcsolatok kialakítására alkalmas, mégis kötetlen fórumként szolgáljon. A marketinges közösségi szellem további erősítése érdekében a karácsonyi bulin olyan programokkal, játékos vetélkedőkkel vártuk hallgatóinkat, mint például Activity, Táncverseny, Karaoke, Tombolasorsolás és persze hajnalig tartó táncos mulatság! A remek hangulatról és zenéről meghívott DJ gondoskodott.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2010.11.23.

Míg a "Get together" rendezvényünk az elsőéeves számára nyújtott lehetőséget, addig a 2010.11.23-án a Kinizsi Kollégiumban található Africafé Klubban tartott szakmai estünkön a felsőbbéves hallgatóink tájékozódhattak a Bolognai-folyamat keretében a bachelor hallgatók számára előírt kötelező szakmai gyakorlat teljesítésével kapcsolatos tudnivalókról, illetve tapasztalatokról.

Az est során meghívott vendégelőadóinkkal olyan kérdésekre kerestük a választ, mint

  • Hogyan lehet szakmai gyakorlati pozíciót szerezni egy vállalatnál?
  • Milyen hivatalos dolgokat, hol és hogyan kell elintéznetek annak érdekében, hogy az Egyetemen elfogadják a szakmai gyakorlati helyeteket?
  • Milyen képességekre van szükségetek ahhoz, hogy bekerüljetek egy céghez?
  • Tudnak-e a cégek a szakmai gyakorlatot teljesít hallgatóknak a képességeiknek megfelel munkát adni?
  • Hogyan lehet a szakmai gyakorlat után tartósan megmaradni egy vállalatnál?
  • Tesznek-e egyáltalán különbséget a vállalatok a BSc képzés keretén belül szakmai gyakorlatot teljesít hallgatók és a már Master szint végzettséggel rendelkez hallgatók között?
  • Mik a vállalati tapasztalatok a kötelez szakmai gyakorlatot teljesít bachelor hallgatókat illet en?
  • Mit vár el a vállalat a szakmai gyakorlatot teljesít hallgatótól, illetve milyen kompenzációra számíthat a hallgató?

Meghívott előadóink voltak:

  • Szabó Lajos – Marketingigazgató, UPC Magyarország Kft.
  • Szentpétery Boglárka – HR igazgató, Procter & Gamble
  • Horváth Rita – HR igazgató, Unilever
  • Andrási Mónika – Igazgató, BCE, Karrier Iroda

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

"Get together" 2010.10.28.

E rendhagyó rendezvényen elsőéves alap- és mesterszakos hallgatóink számára szerettünk volna lehetőséget teremteni hallgatóink számára egymás, illetve az intézet megismerésére. 2010. október 28-án, a "Get Together" est során a Főépület III-as előadójában korlátlan étel- és italfogyasztás mellett kötetlen beszélgetések, szakmai vetélkedők és egy saját dj várták az érdeklődőket. A meghívottak között voltak olyan, a marketing szakirányon végzett vállalati vendégek, akik már vezető pozíciókban foglalkoznak marketinggel és nyújtottak belátást a hallgatók számára a munkapiaci kilátásokról.

Támogatóink voltak: Red Bull, Coca Cola, Rézangyal, Bols, Coca-Cola, Kométa, Morrissons, Bols, Budapesti Corvinus Egyetem.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges szakirány-kirándulás 2010: Esztergom (2010.05.05-07.)

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete – a Sanoma Budapest, valamint a BCE HÖK közreműködésével – az idén tavasszal is megrendezte hagyományőrző marketinges szakirány-kirándulását. A május 5-7. között megrendezésre került esemény helyszíne ezúttal az esztergomi Gran Camping volt. A kiránduláson összesen 84 hallgató vett részt. Külön örömmel töltött el bennünket, hogy a kirándulók között a legkülönfélébb képzéseinkben részt vevő hallgatók – BSC kereskedelem és marketing, MSC marketing, ötödéves Marketing szakirányosok, sőt még Alumni diákjaink is – képviselték magukat.

A kirándulás legértékesebb szakmai programjának hazánk legnagyabb lapkiadója, a Sanoma vállalat budapesti székházában tett látogatásunk számított. A két órás programsorozat keretében Pintye László magazindivizió igazgató (jelenleg a Story TV vezérigazgatója), Gyenes-Borsány András, a Story TV vezérigazgató-helyettese, illetve Szávuly Krisztián új média (Internet) divizió igazgató magas színvonalú előadások keretében ismertették az aktuális médiapiaci trendeket, a gazdasági recesszió hirdetési piacra gyakorolt hatásait, valamint a jelentős üzleti potenciállal rendelkező jövőbeli lehetőségeket.

Esztergomi megérkezésünket követően a társaság elfoglalta a szobákat, majd közös vacsorán vett részt. A péntek esti program a kivilágított Mária-Valéria Hídon tett sétával és párkányi zenés-táncos mulatsággal zárult. A szombati napot esztergomi kulturális városnézéssel töltötték a hallgatók, majd délután sportnapot tartottunk, ahol a versenyzők fociban, teniszben és tollaslabdában is összemérhették tudásukat. Este játékos marketinges vetélkedő megrendezésére került sor. A kirándulás vasárnapi záró programjaként az esztergomi Aquasziget élményfürdőben pihentük ki a hétvége "fáradalmait".

A kirándulás megszervezéséhez nyújtott pénzügyi támogatásért és a lebonyolításban való közreműködésért szeretnénk köszönetet mondani a következő személyeknek:

  • Dr. Simon Judit, a BCE MMI igazgatója
  • Dr. Bauer András, a BCE Marketing Tanszék vezetője
  • Csarnai Csaba, a BCE Gazdálkodástudományi Kar HÖK elnöke
  • Váczi Zsuzsa és Fábián Sándor, a Sanoma Budapest munkatársai
  • Bernschütz Mária, Jenes Barbara, Neulinger Ágnes, Zsótér Boglárka, Tóth Zsófia, Kollin Ferencné, Simay Attila, Izsó Ákos, Csordás Tamás és Csepeti Ádám, a BCE MMI munkatársai

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Utolsó frissítés: 2018.08.18.