Október - 2017
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Intézeti élet / Beyond the classroom: Student life at the institute

Marketinges karácsonyi est 2016.12.16.



Szakmai est 2014 ősz: Élmény- és Fesztiválmarketing (2014.11.13.)

A 2013/14. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet egy szakmai est keretében az élmény- és fesztiválmarketing területével ismertette meg a hallgatókat.
Az est során felmerült témák és előadóink voltak:

  • 1.) Az élménymarketing és szociológiai háttere
    Wessely Anna szociológus, az ELTE TáTK egyetemi docense. Több hazai és külföldi egyetem vendégoktatója, a Magyar Szociológiai Társaság, Kultúraszociológiai szekció elnöke. Többek között kultúra-, művészet-, tudás- és tudományszociológiai tárgyak oktatója.
  • 2.) „Fesztiválszervezés okosan” Hogyan lehet lekötni a célcsoport számára érdekes előadókat? Milyen kompromisszumokat kell vállalni?
    Lobenwein Norbert a Sziget Kft. munkatársa, a VOLT Fesztivál, a Balaton Sound, a Nagyon Balaton, a B. my. Lake és STRAND Fesztivál fesztiváligazgatója.
  • 3.) Fesztivál szerepe a turizmusban
    Mészáros Zoltán, a Veszprémi Ünnepi Játékok Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, a VeszprémFest alapítója.
  • 4.) Az élménymarketing üzleti jelentősége: miért éri meg egy márkának részt venni egy fesztiválon, „szponzoráció, és azon túl?”
    Németh Regina, a Rézangyal marketingmenedzsere. Szemző Áron a Rézangyal első TAG-ja 2013-ban.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2014: Dunaújváros - hallgatók (2014.11.06-07.)

Immár ötödik alkalommal látogattak el a Kommunikációs stílusgyakorlatok tantárgy keretében a Marketing mester szakos hallgatók a Dunaújvárosi Főiskola televízió-stúdiójában 2014. november 6-7-én. Az interaktív gyakorlat során a hallgatók egy megadott témában szabadon választható műfajú műsort készítettek el. Így a gyakorlati feladatmegoldások keretében megtapasztalhatták az egyéni és csoportos kommunikáció jellemzőit, és a gyakorlati példák kidolgozásával sajátíthatták el a kreatív gondolkodásnak a mindennapi életben, valamilyen kommunikációs közlés szóbeli, írásbeli megfogalmazásában és közzétételben játszott szerepét.

Írásos beszámoló az eseményről a DUF honlapján

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2014: Dunaújváros - oktatók (2014.05.19-20.)

2014 tavaszán az MMI kollégái is részt vehettek, immár második alkalommal, egy rendhagyó csapatépítő továbbképzésen a Dunaújvárosi Főiskolán. A kétnapos látogatás során az intézet vállalkozó kedvű munkatársai kipbóálhatták a televíziós stúdiómunkát és a kamerák előtt való szereplés. Mindezt azért, hogy átélhessék, milyen az, amikor a hallgató már nem hallgat: kifordított szerepekbe helyezték magunkat: diák- és válaszadói szerepekbe. Mindezzel a cél az volt, hogy a kollégák eljussanak az oktatás jövőjével kapcsolatos kérdések megvitatásához és lehetővé váljon saját előadói, tanári szereplésünk visszanézése, végül egy sajátos önreflexió is. Mindezt a folyamatos fejlődés, a színvonalasabb oktatás érdekében.

Képgaléria az eseményről (Facebook)
Írásos beszámoló az eseményről a DUF honlapján

 

Marketinges csapatépítő 2014: "Kémjátszma" (2014.04.24.)

A 2013/14. tanév tavaszi félévében rendhagyó és hagyományteremtő jelleggel a korábbi szakmai estek koncepciójának kiegészítésére, a hallgatói és oktatói kapcsolatok erősítésére a Marketing és Média Intézet csapatépítő rendezvényt szervezett. A napjainkban nagy népszerűségnek örvedő „szabadulós” játékok tematikáját követve a résztvevőknek az MMI jövőjét veszélyeztető kémet kellett megtalálniuk. A játékban oktatókból és hallgatókból álló vegyes csapatok vettek részt, nyomoztak a BCE főépületében (és túrhatták fel büntetlenül vállalkozó szellemű kollégáink irodáit, nyomokért kutatva), hogy feltárják a kém búvóhelyét: a nyomok az Élesztő romkocsmáig vezettek. Itt került sor a sörkóstoló mellett a díjak átadására és az élmények megbeszélésére.

A rendezvényen mintegy 40 hallgató és oktató vett részt. A rendezvényt Markos-Kujbus Éva, Piskóti Marianna, Csepeti Ádám és Csordás Tamás szervezték. A rendezvény sikerét az MMI oktatói közösségének kiemelkedő aktivitása és támogatása biztosította. Az eseményt a KeX Marketinges Hallgatói Klub és a HÖK támogatta.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2013: a gamification világáról; Picnic Étterem és Büfé (Váci Utca Center), 2013.12.05.

A 2013/14. tanév őszi félévében a Marketing és Média Intézet egy szakmai est keretében a Gamification területével ismertette meg a hallgatókat. A rendezvényt intézetünk részéről Piskóti Marianna, Csepeti Ádám és Markos-Kujbus Éva szervezte, és a KeX Marketinges Hallgatói Klubbal közösen bonyolította le, a HÖK támogatásával. A terület bemutatásában segítségünkre volt:

  • Vendler Balázs, a MarkCon Csoport ügyvezetője, a Gamesforbusiness.hu blog elindítója
  • Fromann Richárd (ELTE) szociológus, online játék-kutató, a www.jatekkutatas.hu portál szerkesztője, valamint
  • Hidvégi Tom, a Laboratory Group ügyvezetője.

Az előadások után egy kerekasztal beszélgetés során - amelyet Varga Zsolt (MMI) vezetett - a hallgatóságnak lehetősége volt a témakör megvitatására. A jó hangulatú beszélgetéseket a karácsonyi hangulathoz illő sütemény és forralt bor tette még kellemesebbé és emlékezetesebbé. A rendezvényen hozzávetőleg 50 hallgatónk és oktatónk vett részt.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2013: "Bor minden mennyiségben!"; Nu Bisztró (Eiffel tér), 2013.05.03.

A 2012/13. tanév tavaszi félévében a félévzáró marketinges szakmai estet a Marketing és Média Intézet Piskóti Marianna főszervezésével a frissen alakult KeX Marketinges Hallgatói Klubbal közösen, a HÖK támogatásával szervezte. A rendezvény témája a bormarketing volt, amelyet 5 szakmai előadás keretében ismerhetett meg a hallgatóság. Az előadások a következők voltak:

  • A borfogyasztás kutatásáról és általános trendjeiről – Dr. Hofmeister-Tóth Ágnes (BCE) és Dr. Totth Gedeon (BGF)
  • Borturizmus - dr. Simon Péter vezérigazgató helyettes, Magyar Turizmus Zrt.
  • Borfesztivál mint marketingeszköz - Zilai Zoltán, a Borfesztivál ügyvezető igazgatója
  • Borkereskedelem és -kommunikáció - Csorba Gábor, Bortársaság
  • Kötetlen beszélgetés a borász szakmáról - Konyári Dániel borász (Konyári Pincészet, Balatonlelle)

Az előadásokat borkóstoló valamint a megjelenő marketinges hallgatóknak és intézeti kollégák között jó hangulatú, kötetlen beszélgetések zárták . A rendezvényen mintegy 50 hallgató és oktató vett részt.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2012.12.20.

2012 decemberében is megrendezésre került az immár hagyományos Marketinges karácsonyi est. Az Est programjai között szerepeltek többek között: Sminkkészítés lányoknak, kreatív reklámtervezés, valamint egy rendhagyó Tanárok vs. Hallgatók Összecsapás is az este folyamán, ahol a tanárokból álló csapatoknak karaokeban és játékos tánckoreográfiákban kellett összemérniük erejüket a hallgatói csoportokkal. A remek hangulatról a játékok mellett az est záróakkordjaként meghívott dj gondoskodott.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2011.12.17.

A 2011/12 őszi szemeszter egyetlen marketinges hallgatói rendezvényén, a hagyományos karácsonyi esten a kötelező szakmaiság vegyült a kötetlen szórakozással. A rendezvény a Közgázon, marketing szakirányon végzett, vezető pozícióban lévő marketingesek bemutatkozásával indult, majd vezetésükkel csoportos vetélkedőkre került sor. Az est csúcspontját a Karaoke adta, majd az esemény szervezett része tombola-sorsolással zárult, ami után a rendezvénynek helyt adó Africafé Klubban a fáradhatatlan marketingesek tovább koptatták a táncparkettet. A rendezvény meghívott szakmai résztvevői voltak:

  • Büttl Krisztián (Red Bull)
  • Dömötör Péter (Spar)
  • Herczeg Zoltán (divattervező)
  • Majoros Evelin (L'Oréal)

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Kommunikációs stílusgyakorlatok 2011: Dunaújváros (2011.05.05-06.)

Harmadéves Kereskedelem és Marketing szakos, Marketingkommunikáció szakirányos hallgatók kihelyezett gyakorlata a Dunaújvárosi Fõiskolán a Kreatív üzenetek tervezése c. tantárgy keretében, 2011.05.05-06.

Képgaléria az eseményről (Facebook)

 

Marketinges szakiránykirándulás 2011: Eger (2011.04.29.-2011.05.01.)

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete – az egri Juhász Péter Pincészet, valamint a BCE HÖK közreműködésével – az idén tavasszal is megrendezte hagyományőrző marketinges szakiránykirándulását. Az április 29. és május 1. között megrendezésre került esemény keretében hazánk egyik legszebb fekvésű, történelmi, kulturális és művészeti látványosságokban igen gazdag városába, Egerbe látogattunk, ahol a Bornemissza Gergely Kollégiumban szálltunk meg.  A kiránduláson az utóbbi évek rekordlétszámában (102 fő!) jelentek meg hallgatóink. A kirándulók között a legkülönfélébb képzéseinkben részt vevő hallgatók – BA kereskedelem és marketing, MA marketing, hagyományos „Kifutó” marketingképzés szakirányosai, sőt még a leghűségesebb Alumni diákjaink is – képviselték magukat. Nagy örömmel töltött el bennünket, hogy a különböző évfolyamok marketingesei továbbra is rendkívül nyitottan, pozitív attitűddel közeledtek egymáshoz. Bízunk benne, hogy a marketing szakirányos élet során kialakított szakmai és személyes kapcsolatok a jövőben is hozzájárulnak majd hallgatóink sikereihez!

Az egri szakiránykirándulásra a korábbiaktól eltérően vonattal érkeztünk, a Marketing és Média Intézet számára lefoglalt vasúti kocsiban kellemes hangulatban telt a leutazás. Megérkezésünket követően elfoglaltuk a kollégiumi szállást, majd a kora esti vacsora után különböző játékos, közösségi vetélkedőkben mérték össze tudásukat az egyes hallgatói teamek. A zenés reklámspotokra, valamint az egyes nemzetek, illetve zenei stílusok jellegzetes slágereire összeállított csoportos koreográfiákat a szakmai zsűri és a műsorvezetők is nagyon élvezték! A győzelmet nagy küzdelemben, a profi és kreatív táncprodukciók sorát bemutató Fény csapat szerezte meg.

Szombat délelőtt a marketinges hallgatók Eger belvárosában szervezett csoportos versenyben vettek részt. A diákok számára változatos és mulatságos feladatokat igyekeztek megfogalmazni a szervezők. Az előző napi éjszakába nyúló programok és a tűző napsütés ellenére a csapatok szinte hibátlanul teljesítették az olyan kihívásokkal teli feladatokat, mint egy köztéri szoborcsoport alkotása, csókolózó szerelmespárokról snapshot-ok készítése, vagy éppen a Gárdonyi Géza Emlékmúzeum gondnokasszonya aláírásának megszerzése. Nagy meglepetésünkre, a legnehezebb feladatnak ígérkező tükörtojás-szerzést a legtöbb team sikeresen teljesítette, sőt a Fény elnevezésű csapat egy több mint 100 (!) tükörtojással megrakott ládát prezentált a Dobó téren táborozó zsűri szeme elé. Ezzel az eredménnyel természetesen toronymagasan megnyerték az összesített versenyt és a győzelemhez járó tortát. Gratulálunk ismételten a Fény csapatnak!  

A kirándulás legértékesebb szakmai programjának az egri történelmi borvidék egyik ismert borászánál, Juhász Péternél tett látogatás tekinthető. A Szépasszony-völgyben található borozót a társaság 45 perces „egészségügyi” sétával közelítette meg, ahol vacsorával és szakmai előadással egybekötött borkóstoló várta a hallgatókat. Az érdeklődő diákoknak lehetőségük nyílt arra, hogy a tölgyfahordók és palackos tárolók hangulatában a szőlő és borgazdálkodás legérdekesebb termelési és kereskedelmi aspektusairól kérdezzék a borászt.  

A kirándulás megszervezéséhez nyújtott pénzügyi támogatásért és a lebonyolításban való aktív közreműködésért szeretnénk köszönetet mondani a következő személyeknek:

  • Dr. Simon Judit, a BCE MMI igazgatója
  • Dr. Hofmeister-Tóth Ágnes, dékán, a BCE Fogyasztói Magatartás és Marketingkutatás Tanszékének vezetője
  • Dr. Bauer András, a BCE Marketing Tanszék vezetője
  • Dr. Horváth Dóra, a BCE Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszékének vezetője
  • Csarnai Csaba, a BCE Gazdálkodástudományi Kar HÖK elnöke
  • Juhász Péter és Juhászné Vályi Anita, az egri Juhász Pincészet tulajdonosai
  • Mata Katalin, az Egri Bornemissza Gergely Szakközépiskola Kollégium gondnoka
  • Jenes Barbara, Csordás Tamás, Gáti Mirkó, Nagy Gábor, Zsótér Boglárka és Csepeti Ádám, a BCE MMI munkatársai

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges karácsonyi est 2010.12.17.

A hagyományosnak számító ünnepi est kiemelt célja, hogy a szakirányos hallgatók részére a szakmai és személyes kapcsolatok kialakítására alkalmas, mégis kötetlen fórumként szolgáljon. A marketinges közösségi szellem további erősítése érdekében a karácsonyi bulin olyan programokkal, játékos vetélkedőkkel vártuk hallgatóinkat, mint például Activity, Táncverseny, Karaoke, Tombolasorsolás és persze hajnalig tartó táncos mulatság! A remek hangulatról és zenéről meghívott DJ gondoskodott.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Szakmai est 2010.11.23.

Míg a "Get together" rendezvényünk az elsőéeves számára nyújtott lehetőséget, addig a 2010.11.23-án a Kinizsi Kollégiumban található Africafé Klubban tartott szakmai estünkön a felsőbbéves hallgatóink tájékozódhattak a Bolognai-folyamat keretében a bachelor hallgatók számára előírt kötelező szakmai gyakorlat teljesítésével kapcsolatos tudnivalókról, illetve tapasztalatokról.

Az est során meghívott vendégelőadóinkkal olyan kérdésekre kerestük a választ, mint

  • Hogyan lehet szakmai gyakorlati pozíciót szerezni egy vállalatnál?
  • Milyen hivatalos dolgokat, hol és hogyan kell elintéznetek annak érdekében, hogy az Egyetemen elfogadják a szakmai gyakorlati helyeteket?
  • Milyen képességekre van szükségetek ahhoz, hogy bekerüljetek egy céghez?
  • Tudnak-e a cégek a szakmai gyakorlatot teljesít hallgatóknak a képességeiknek megfelel munkát adni?
  • Hogyan lehet a szakmai gyakorlat után tartósan megmaradni egy vállalatnál?
  • Tesznek-e egyáltalán különbséget a vállalatok a BSc képzés keretén belül szakmai gyakorlatot teljesít hallgatók és a már Master szint végzettséggel rendelkez hallgatók között?
  • Mik a vállalati tapasztalatok a kötelez szakmai gyakorlatot teljesít bachelor hallgatókat illet en?
  • Mit vár el a vállalat a szakmai gyakorlatot teljesít hallgatótól, illetve milyen kompenzációra számíthat a hallgató?

Meghívott előadóink voltak:

  • Szabó Lajos – Marketingigazgató, UPC Magyarország Kft.
  • Szentpétery Boglárka – HR igazgató, Procter & Gamble
  • Horváth Rita – HR igazgató, Unilever
  • Andrási Mónika – Igazgató, BCE, Karrier Iroda

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

"Get together" 2010.10.28.

E rendhagyó rendezvényen elsőéves alap- és mesterszakos hallgatóink számára szerettünk volna lehetőséget teremteni hallgatóink számára egymás, illetve az intézet megismerésére. 2010. október 28-án, a "Get Together" est során a Főépület III-as előadójában korlátlan étel- és italfogyasztás mellett kötetlen beszélgetések, szakmai vetélkedők és egy saját dj várták az érdeklődőket. A meghívottak között voltak olyan, a marketing szakirányon végzett vállalati vendégek, akik már vezető pozíciókban foglalkoznak marketinggel és nyújtottak belátást a hallgatók számára a munkapiaci kilátásokról.

Támogatóink voltak: Red Bull, Coca Cola, Rézangyal, Bols, Coca-Cola, Kométa, Morrissons, Bols, Budapesti Corvinus Egyetem.

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Marketinges szakiránykirándulás 2010: Esztergom (2010.05.05-07.)

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete – a Sanoma Budapest, valamint a BCE HÖK közreműködésével – az idén tavasszal is megrendezte hagyományőrző marketinges szakiránykirándulását. A május 5-7. között megrendezésre került esemény helyszíne ezúttal az esztergomi Gran Camping volt. A kiránduláson összesen 84 hallgató vett részt. Külön örömmel töltött el bennünket, hogy a kirándulók között a legkülönfélébb képzéseinkben részt vevő hallgatók – BSC kereskedelem és marketing, MSC marketing, ötödéves Marketing szakirányosok, sőt még Alumni diákjaink is – képviselték magukat.

A kirándulás legértékesebb szakmai programjának hazánk legnagyabb lapkiadója, a Sanoma vállalat budapesti székházában tett látogatásunk számított. A két órás programsorozat keretében Pintye László magazindivizió igazgató (jelenleg a Story TV vezérigazgatója), Gyenes-Borsány András, a Story TV vezérigazgató-helyettese, illetve Szávuly Krisztián új média (Internet) divizió igazgató magas színvonalú előadások keretében ismertették az aktuális médiapiaci trendeket, a gazdasági recesszió hirdetési piacra gyakorolt hatásait, valamint a jelentős üzleti potenciállal rendelkező jövőbeli lehetőségeket.

Esztergomi megérkezésünket követően a társaság elfoglalta a szobákat, majd közös vacsorán vett részt. A péntek esti program a kivilágított Mária-Valéria Hídon tett sétával és párkányi zenés-táncos mulatsággal zárult. A szombati napot esztergomi kulturális városnézéssel töltötték a hallgatók, majd délután sportnapot tartottunk, ahol a versenyzők fociban, teniszben és tollaslabdában is összemérhették tudásukat. Este játékos marketinges vetélkedő megrendezésére került sor. A kirándulás vasárnapi záró programjaként az esztergomi Aquasziget élményfürdőben pihentük ki a hétvége "fáradalmait".

A kirándulás megszervezéséhez nyújtott pénzügyi támogatásért és a lebonyolításban való közreműködésért szeretnénk köszönetet mondani a következő személyeknek:

  • Dr. Simon Judit, a BCE MMI igazgatója
  • Dr. Bauer András, a BCE Marketing Tanszék vezetője
  • Csarnai Csaba, a BCE Gazdálkodástudományi Kar HÖK elnöke
  • Váczi Zsuzsa és Fábián Sándor, a Sanoma Budapest munkatársai
  • Bernschütz Mária, Jenes Barbara, Neulinger Ágnes, Zsótér Boglárka, Tóth Zsófia, Kollin Ferencné, Simay Attila, Izsó Ákos, Csordás Tamás és Csepeti Ádám, a BCE MMI munkatársai

Képgaléria a rendezvényről (Facebook)

 

Utolsó frissítés: 2017.02.22.