Augusztus - 2017
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Kérdések és válaszok


Letöltés: Felhasználói útmutató a publikációs-rendszer használatáról


Régóta várja, hogy láthatóak legyenek publikációi?
Publikációk elfogadásával kapcsolatban kérjük az alábbi munkatársainktól tájékozódjon:

Budai Campus

  • Kertészettudományi Kar és Tájépítészeti Kar

Illési Éva
482-6584
eva.illesi(kukac)uni-corvinus(pont)hu

  • Élelmiszertudományi Kar


Rábitsné Táltos Zsuzsanna
482-6585
zsuzsanna.taltos(kukac)uni-corvinus(pont)hu

Pesti Campus

  • Gazdálkodástudományi Kar, Közgazdaságtudományi Kar és Társadalomtudományi Kar

Lukácsné Varga Judit
482-7021
judit.lukacs(kukac)uni-corvinus(pont)hu

Tanszéki kapcsolati könyvtárosok listája:www.lib.uni-corvinus.hu/content/view/417


Ha nem kapott választ kérdésére, kérjük, keresse fel
a Minőségügyi Irodát a minosegugy(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címen, az 5127-es melléken vagy személyesen a Főépület 200-as szobájában.

 


1. Van könyvtári rendszer az Egyetemen. Miért kell mégis külön Publikáció-nyilvántartó rendszer?

A könyvtári rendszer alapvetően a könyvtári állomány rendszerezésére szolgál, ezért csak azokat a publikációkat tartalmazza, amelyek a könyvtárban elérhetőek. Például a konferencia-előadások, vagy a könyvtár által nem gyűjtött folyóiratban megjelenő publikációk így nem szerepelhetnek a könyvtári rendszerben.
Emellett a könyvtári rendszerek nem alkalmasak arra, hogy az oktatók a publikációs jegyzéküket ott tartsák karban, vagy arra hivatkozzanak, azt felhasználják. A nyilvánosság számára is kevésbé hozzáférhető.

Tetejére


2. Ki használhatja a rendszert? A PhD hallgatóknak és a félállású munkatársaknak is fel kell vinniük publikációikat? És az óraadóknak?

Mindenki, aki az Egyetem oktató, kutató munkatársa, rögzítheti a publikációit. A Publikáció-nyilvántartó rendszert így használhatják az Egyetem teljes- vagy részmunkaidős oktatói, kutatói, tanárai, a PhD hallgatók és a professor emeritusok. Az óraadók nem rögzíthetik a publikációkat.
A publikációk felvitele azonban csak abban az esetben lehetséges, ha az illető rendelkezik Neptun adatokkal. Ha nincs Neptun kódja, kérjük, keresse az ISZK ügyfélszolgálatát.

Tetejére


3. Először léptem be a Publikáció-nyilvántartó rendszerbe, mégis vannak már publikációk a listán. Miért?

Ennek két oka lehet: Egyrészt a munka megkönnyítése érdekében a Központi Könyvtár rendszeréből áttöltöttük a jelenlegi egyetemi oktatókhoz/kutatókhoz tartozó publikációkat. Erre azért volt lehetőség, mert a Központi Könyvtár katalógusában külön megjelölték az Egyetem oktatóit. Az Entz Ferenc könyvtár, illetve a Közigazgatástudományi Kar könyvtárának rendszerében erre korábban nem került sor, ezért onnan az oktatókhoz tartozó publikációkat nem lehetett kiszűrni.
Másrészt a duplikációk elkerülése érdekében úgy épül fel az adatbázis, hogy a társszerzős publikációkat elég legyen egyszer rögzíteni. Azaz ha a társzerzők egyike jóváhagyásra küldi az adott publikációt, akkor az automatikusan megjelenik a másik társszerző nyilvántartásában is. Ez nem csak a munkát könnyíti meg, hanem csökkenti a publikációk többszörös felvitelének esélyét is, pontosabbak lesznek a statisztikák.

Tetejére


4. A könyvtári rendszerből való áttöltés ellenére csak kevés publikáció jelenik meg a listámon. Miért?

Ennek az az oka, hogy a társszerzős publikációkat csak az egyik társszerzőnél tüntettük fel. Erre technikai okok miatt kényszerültünk. Ha a társszerző jóváhagyásra küldi a publikációt, akkor Önnél is megjelenik majd. Természetesen nem szükséges megvárni a társszerzőt, Ön is rögzítheti a publikációt a fenti négy lépésben.

Tetejére


5. Megoldható-e, hogy Word vagy Excel formátumból átimportálhatók legyenek az adatok?

Word-ben és Excel-ben a publikációk bibliográfiai adatai nagyon sokféle módon, sorrendben és formában tárolhatóak. Éppen ezért sajnos nem lehetséges olyan általános eljárás kialakítása, amely segítségével a publikációs adatbázisba betölthetőek lennének a publikációs adatok.

Tetejére


6. Az MTA, az OTKA és az Országos Doktori Tanács is rögzíti a publikációkat. Átimportálhatóak-e ezek az adatok?

Sajnos jelenleg ez nem megoldható. A jövőben igyekszünk lehetőséget találni arra, hogy a rendszerek között valamiféle átjárást találjunk.

Tetejére


7. Felvittem a publikáció adatait, de hibaüzenet miatt nem tudtam jóváhagyásra küldeni. Miért?

Minden publikáció esetén vannak olyan adatok, amiket kötelező megadni. Ezek többnyire a korrekt hivatkozásokhoz szükséges adatok, amely bármely hivatkozási rendszerben elvártak (például a szerző neve, a publikáció évszáma, címe, a folyóirat neve, évfolyama stb.).

Tetejére


8. A publikációs nevem eltér a hivatalos nevemtől (például mert a publikációim egy része a születési nevemen jelent meg). Miért nem a publikációs nevem jelenik meg a rendszerben?

A publikációs rendszer alapbeállításként minden szerző Neptunban szereplő nevét használja. Ha valaki ettől eltérő néven publikál, azt beállíthatja az „egyéb szerzői nevek” beállításánál

Tetejére


9. A rendszerben már szereplő publikációmban hibás a szerzői sorrend. Hogyan javíthatom ki?

A publikációk kezelése menüpontban a publikációra kattintva megjelenik annak adatlapja. A szerzői sorrend beállítása műveletre kattintva a szerzői sorrend átállítható.

Tetejére


10. Miért van szükség az egyetemi szerzők és a külső szerzők elkülönítésére?

Az elkülönítésre két okból van szükség. A megjelölt egyetemi szerzők publikációs listáján tűnik fel a rögzített publikáció. Az egyetemi embereknek ezért nem kell kétszer rögzíteniük a társszerzős publikációkat.
Másrészt az Egyetemen dolgozó oktatókról és kutatókról az egyetem többi informatikai rendszeréből tudunk meg olyan adatokat, amelyek elősegítik, hogy korrekt publikációs statisztikákat tudjunk készíteni.

Tetejére


11. A publikáció felvitele során a kollégám neve nem jelenik meg a belső szerzők között. Miért? Mit tegyek?

A belső szerzők között az egyetem azon teljes és részidős oktatói és kutatói, továbbá doktorandusz hallgatói, professor emeritusai jelennek meg, akik a rögzítés pillanatában az egyetemen dolgoznak. Ha a szerző már nem dolgozik az Egyetemen, akkor a listába sem kerülhet be. Ilyenkor őt a külső szerzők között kell rögzíteni. Ha az illető a rögzítés pillanatában az Egyetemen dolgozik, és mégsem jelenik meg a listán, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Minőségügyi Irodával a minosegugy@uni-corvinus.hu címen.

Tetejére


12. A kiválasztott belső szerző neve mellett nem jelenik meg szervezeti egység. Miért van ez? Mit tegyek?

A publikációs adatbázis a belső szerzők körét és a szervezeti egységüket a Neptun-ból kapja. Ha valakinél nem jelenik meg szervezeti egység, akkor az a Neptun rendszerből hiányzik. Ha ilyen esettel találkozik, kérjük, jelezze ezt a minosegugy@uni-corvinus.hu címen, hogy a Neptun-ban szereplő hiányzó adatot pótolni tudjuk.

Tetejére


13. Vihetek-e fel más nevében publikációt?

Jelenleg igen. A felvitt publikáció tulajdonosa Ön lesz. A más nevében történő felvitel lehetőségével szeretnénk azt megkönnyíteni, hogy azok publikációi is bekerüljenek a rendszerbe, akik kevésbé értenek a számítógéphez. A későbbiekben erre csak korlátozottan lesz lehetőség.

Tetejére


14. Ki az a szerkesztő? Miért van rá szükség?

A szerkesztő az a személy, aki jóváhagyja a hozzá érkező publikációs kérelmeket. Két okból van rá szükség. Egyrészt ő is szűri a szemmel láthatóan hibás publikációkat, illetve módosíthatja azokat, ha látja, hogy elírás történt vagy hibás adatot vittek fel. Másrészt a beérkező módosítási javaslatok az ő kezében futnak össze. Ha például a társszerzők ellentétes javaslatot tesznek egy publikációval kapcsolatban, akkor a szerkesztő joga a döntés. Azaz a szerkesztő amolyan "fellebbviteli fórumként" is működik.
Szerkesztői funkciókat a könyvtárosok töltenek be.

Tetejére


15. Ki a publikáció "tulajdonosa"? Mit jelent ez?

A publikáció tulajdonosa az a személy, aki először rögzítette és küldte jóváhagyásra a publikációt. Szerepe mindössze annyi, hogy ha a szerkesztő nem hagy jóvá egy társszerzős publikációt, akkor a publikáció a társszerzők közül a tulajdonos munkaterületére kerül, hogy javítani lehessen.

Tetejére