Április - 2019
H K S C P S V
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 25 26 27 28
29 30  
Hallgatóink a doktori képzésről - Molnár-Csomós Ilona| 2018.04.23.

Molnár-Csomós Ilona


 

„A doktori iskola jövőképet ad”

Molnár-Csomós Ilona kisgyermekes családanyaként végzi a Corvinus Gazdálkodástani Doktori Iskoláját. Számára különösen fontos, hogy a szakmai előmenetele, az oktatási, kutatási, kreditgyűjtési tevékenysége összeegyeztethető legyen a családi kötelezettségekkel. Korábbi tanulmányai mellett dolgozott a közigazgatási szférában, a versenyszférában foglalkozott rendezvényszervezéssel és humánerőforrás- menedzsmenttel.

 

Mi a célod ezzel a képzéssel?

Szeretném megteremteni annak lehetőségét, hogy oktatóként tudjak majd tevékenykedni a jövőben is, ezáltal egy rugalmasabb munkalehetőséget biztosítva magamnak. Ennek oka, hogy már kisgyerekes anyukaként vagyok jelen a doktori iskolában, a család és munka egyensúlyának megteremtése így elsődleges szempont számomra. Idén kezdtem oktatni, és bizakodó vagyok afelől, hogy az eseménymenedzsment, a rendezvényszervezés képzése egyre bővül.  Remélem, hogy Budapesten, vagy a Corvinus számára teljesen új perspektívát jelentő székesfehérvári campuson lesz lehetőségem arra, hogy a továbbiakban is tudjam ezeket a tárgyakat oktatni. Akkor lehet hatékonyan tanulni, ha az a légkör, amiben tanulunk, jó érzést generál az emberben, és ez a hallgatói visszajelzések alapján a budapesti campus mellett szerencsére igaz Székesfehérvárra is.

Mit jelent számodra a tanítás?

Azért szeretek oktatni, mert az oktatás lehetőséget nyújt arra, hogy megismertessem a saját gondolataimat másokkal és abból valami új dolog jöjjön létre. Egy új ötlet, egy új meglátás. Hálás feladatnak tartom a tanítást, közben hatalmas felelősség is, hogy az ember milyen gondolatokat ad át. Különösen értékesnek tartom, hogy a diákokkal oktatói szemszögből tudok megismerkedni, de mégis egy partnerségi viszony alakul ki köztünk.

Miért éppen a Corvinus doktori képzése mellett döntöttél?

Egyértelmű volt, hogy a Corvinus doktori iskoláját választom. Az a miliő, amiben itt lehet tanulni, engem már az alapképzésen annyira megragadott, hogy nagyon szerettem volna visszatérni. Örülök, hogy sikerült.

Mit tartasz a képzés erősségének?

Nagyon szimpatikusnak tartom, hogy a tárgyak teljesítése nem arról szól, hogy definitív jelleggel folyamatosan számot adj a tudásodról, hanem jellemzően projekt jelleggel történik a feladatok megoldása. Ez sokkal hasznosabb, mint amikor csak a lexikális tudást kell visszaadni.

Mi a kutatási területed?

Az országimázs építésre összpontosítok, ez volt a mesterképzésen a szakdolgozati témám, és ezt szeretném tovább fejleszteni.

Ha néhány szóban kéne összefoglalnod, mit ad számodra a doktori képzés?

A priorizálási képességem fejlesztését, lehetőségek tárházát, jövőképet.

 

Mit üzensz azoknak, akik most gondolkodnak azon, hogy a Corvinus doktori képzésére jelentkezzenek?

Mindenki egyéni motivációval érkezik, de mindez azért nem baj, mert a doktori iskola – hasonlatosan a kaméleon páratlan alkalmazkodó tulajdonságához – képes alkalmazkodni az egyéni igényekhez, teret engedve így számtalan lehetőségnek, melyekkel mi, doktoranduszok, szabadon élhetünk.

Utolsó frissítés: 2019.03.11.